Beantwoord

Simkaart activeren

  • 20 April 2020
  • 8 reacties
  • 201 keer bekeken

ik heb de kaart in NL gekocht maar woon in Duitsland

Hoe nu verder?

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart_ 20 April 2020, 19:05

Bekijk origineel

8 reacties

ik heb de kaart in NL gekocht maar woon in Duitsland

Hoe nu verder?

 

 

@Denekamp

Heb je de kaart eerst wel in Nederland (via KPN netwerk) geactiveerd? Dat moet eerst.
Verbinding met NL KPN (zo heet het netwerk op je scherm). Even bv belletje (met verbinding) plegen of sms sturen. Daarna is ie actief geregistreerd.

Vervolgens nog, wegens gebruik buiten Nederland, beltegoed storten.

Het aankooptegoed van 2,50 en het registratietegoed van 7,50 werken namelijk niet buiten Nederland (NL KPN netwerk).

Daarna kun je je registreren op MijnKPN account. Zie deze uitleg voor de stappen. Kan alleen via MijnKPN account via laptop / computer. Dus browser. (aan het registratietegoed heb je dus niks in Duitsland)

ik heb de kaart in NL gekocht maar woon in Duitsland

Hoe nu verder?

 

 

Wat is nu de oorzaak dat de registratie niet wil lukken?

Volgens mij heb je mijn reactie helemaal niet gelezen, @Denekamp . Lees die dus nog!!

Mogelijke oorzaken:
Belangrijkste: nog niet geactiveerd via Netwerk KPN (NL KPN). Via ander netwerk kan activeren niet.

Verder: geen tegoed. Buiten Nederland werkt het aankoop-, bonus- en registratietegoed helemaal niet.

Registreren is niet verplicht.

Reputatie 7
Badge +21

Klopt niet helemaal, er is een nuance.

Buiten Nederland werkt het aankoop-, bonus- en registratietegoed helemaal niet.

Alle soorten tegoeden zijn in Nederland en de EU te gebruiken  bron(1)

Je kunt dit extra tegoed niet gebruiken voor het bellen naar het buitenland  bron(2)

Reputatie 6
Badge +6

Als je in het buitenland zit, en je hebt de simkaart niet in nederland geactiveerd, kan een moderator dat wel voor je doen, zet hier even onder je profiel, bij ‘prive’ je mobiele nummer en simkaart nummer, een moderator van kpn kan het dan snel voor je oppakken.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Denekamp Welkom hier op het KPN Forum. Ik zie dat je al de nodige respons hebt gekregen en Peters uitleg klopt: als je je simkaart registreert door te bellen moet hij verbinding maken met ons netwerk. In het buitenland is dat vanzelfsprekend niet mogelijk. Ik kan 'm zogezegd ook voor je activeren, als je mij inderdaad van het mobiele nummer en het nummer van de simkaart voorziet. Zet deze in je Forum Profiel, zodat jij en ik ze alleen kunnen zien en geef me een seintje. Dan maak ik het in orde. 

Reputatie 7

Hey @Denekamp, je forumprofiel bevat nog geen gegevens. Als je je profiel aanvult kunnen we de activatie voor je in orde maken. Geef je het hier dan ook nog even aan? Dan staat er snel een moderator klaar om te helpen :)

Reageer