Beantwoord

Simkaart activeren buitenland

  • 2 March 2021
  • 16 reacties
  • 139 keer bekeken

Ik wil graag mijn simkaart activeren vanuit het buitenland. Ik heb de simkaart enige tijd niet gebruikt en daarom moet deze geactiveerd worden. 

 

Ik weet dat dit een vraag is die steeds terugkomt op het forum. Maar jammer genoeg is er geen oplossing via het service-gedeelte van de website en de automatische chat stuurt me ook steeds terug naar het simkaart activeren vanuit Nederland. Daarnaast heeft de website geen ander contactformulier dan dit forum 

 

Graag uw hulp. 

 

Mark

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 5 March 2021, 12:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Vanuit het buitenland, jammer dat je zoveel hinder ondervind bij het activeren van je simkaart :slight_frown:

Zou je het betreffende mobiele nummer én het simkaart nummer in willen vullen in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik vanaf hier even een poging wagen!

Bedankt voor de reactie. Ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn profiel.

Ik heb de simkaart enige tijd niet gebruikt en daarom moet deze geactiveerd worden. 

In deze situatie is het dus geen NIEUWE simkaart.

Maar is ie “in slaap gevallen” door weinig/geen gebruik (= zélf bellen mét verbinding! , sms versturen).

Als deze 6 maanden maar KORTER dan 9 maanden niet gebruikt is dan kun je 'm door OPWAARDEREN met BELTEGOED weer redden. Ik betwijfel of een moderator hier wat mee kan of aan kan doen.

:warning: Opwaarderen v.u. het buitenland kan bij in slaap gevallen kaarten alleen als een kennis in Nederland een fysieke opwaardeerbon koopt bij bv de supermarkt. En jouw de code en instructies doorgeeft bv via je e-mail.

Is deze LANGER dan 9 maanden niet gebruikt dan is het nummer DEFINITIEF VERVALLEN en is er niks maar aan/mee te doen.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Vanuit het buitenland, wat @PeterG aangeeft klopt helemaal, je hebt erg lang geen gebruik gemaakt van je nummer en we hebben je hier een aantal sms’jes over gestuurd waarvan de laatste met de volgende inhoud: Beste klant, let op! U hebt 6 maanden geen gebruik gemaakt van uw telefoon, waardoor uw tegoed en nummer op 30/01/2021 worden geblokkeerd. Waardeer snel uw tegoed via kpn.com/onlineopwaarderen op om uw nummer en tegoed te behouden. Groet, KPN.

De kaart is inmiddels geblokkeerd maar je nummer bestaat nog wel. Alleen opwaarderen kan er voor zorgen dat je nummer weer actief wordt, ik heb zelf niet een knop waar ik op kan drukken of iets dergelijks!

waardoor uw tegoed en nummer op 30/01/2021 worden geblokkeerd

je nummer bestaat nog wel.

Zorg dus dat je vóór 30 april opwaardeert! Anders raak je je nummer kwijt.

:warning: Opwaarderen v.u. het buitenland kan bij in slaap gevallen kaarten alleen als een kennis in Nederland een fysieke opwaardeerbon koopt bij bv de supermarkt. En jouw de code en instructies doorgeeft bv via je e-mail.

Meer info in mijn vorige bericht hier.

Bedankt voor de reacties.

Ik woon op een plek waar KPN niet werkt, ook niet via roaming dus. Daarom kan ik geen smsjes ontvangen of versturen, noch bellen of gebeld worden. Maar we komen met enige regelmaat in Nederland en daarvoor is het handig om mijn nummer te behouden.

Ik snap uw beider antwoorden niet helemaal. Elders zegt u, @PeterG het volgende “Je MOET minimaal 1 x per 180 dagen bellen* of sms-en om het nummer/simkaart geldig te houden. Alleen regelmatig opwaarderen is niet voldoende, dus zeker niet v.u. het buitenland." Link:

Dat is de reden dat ik contact zocht, omdat ik bang was het nummer te verliezen, ondanks opwaarderen. 

Maar ik zal opwaarderen en dan zullen we zien.

Ook vanaf het opwaardeermoment gaat die 180 dagen weer lopen.

telkens na een belletje plegen (met verbinding) of een sms sturen of opwaarderen wordt de “180 dagen teller” weer teruggezet.

Ik woon op een plek waar KPN niet werkt, ook niet via roaming dus.

Als je verbinding hebt met een netwerk en kan bellen of sms-en dan kan je het nummer in leven houden. Als je geen netwerk hebt, dan lukt dat niet.
ZOEK WEL EEN PLEK OP WAAR JE NETWERK HEBT om op te waarderen! De telefoon heeft daarvoor verbinding nodig.

Ik neem aan dat je wel steeds binnen een termijn van 180 dagen (kleine 6 maanden) steeds in Nederland bent. Dan ook actief je telefoon (even) gebruiken.

Ok, dus wat u eerder zei, is niet meer helemaal geldig nu? Dat zou fijn zijn. 

Ik heb opgewaardeerd, dus ik hoop dat het nummer weer actief is, @Maja_  ?

Ik heb opgewaardeerd, dus ik hoop dat het nummer weer actief is

Als je kan bellen…..

Reputatie 7
Badge +20

Hij lijkt weer actief te zijn inderdaad!

Moet bekennen dat ik het wel gek vind dat je geen gebruik kunt maken van roaming, dat hoort in feite overal te kunnen. Lukt dat via geen enkele van de beschikbare netwerken? Wat gebeurt er als je verbinding met een netwerk probeert te maken?

Fijn om te horen. 

Ik heb hier alleen het netwerk van Vodacom Congo (DRC) en blijkbaar heeft KPN daar geen contract mee. 

Reputatie 7
Badge +20

We hebben met geen enkel ander netwerk een contract, wel werken we met ‘voorkeursnetwerken’ maar ook met alle andere netwerken hoor je te kunnen verbinden. Zijn er toevallig meer mensen in je omgeving aanwezig met een buitenlandse (niet Congolese) simkaart? Zo ja, kunnen die wel met dit netwerk verbinden?

Er is hier niemand anders met een buitenlandse simkaart dan mijn vrouw en ik, beiden KPN. 

Ik neem aan dat je voor het opwaarderen wel een plek hebt kunnen opzoeken waar je verbinding met een netwerk had. Dat hoef je maar af en toe te doen.

Als je steeds binnen 180 dagen na laatste gebruik (dat is nu het opwaardeermoment) 'm weer even gebruikt** dan blijft ie geldig.

**belletje plegen mét verbinding, sms sturen.

Reputatie 7
Badge +20

Er is hier niemand anders met een buitenlandse simkaart dan mijn vrouw en ik, beiden KPN. 

Jammer, dan valt er dus verder weinig te testen :slight_frown:

Als je steeds binnen 180 dagen na laatste gebruik (dat is nu het opwaardeermoment) 'm weer even gebruikt** dan blijft ie geldig.

**belletje plegen mét verbinding, sms sturen.

Ik weet niet hoe het gesteld is met de dekking van de verschillende Congolese netwerken bij jullie in de buurt, maar wellicht kan je de simkaart de komende tijd meenemen als je op andere locaties dan je huisadres komt, kan goed zijn dat je een stukje uit de buurt wél verbinding kunt maken met 1 of meerdere netwerken. Als je een locatie vind waar dat wel mogelijk is, kan je eens in de zoveel zijn daar even naar toe gaan om een belletje te plegen of een sms’je te versturen zodat je simkaart gewoon actief blijft staan :slight_smile:

Ok, bedankt, ik ga het proberen.