Beantwoord

Simkaart autotelefoon koppelen aan MijnKPN

  • 13 April 2021
  • 10 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik heb vergelijkbaar probleem, met verschil dat het een autotelefoon is die blijkbaar geen SMS heeft.

Hoe kan ik deze koppelen aan mijnkpn mobiel?

icon

Beste antwoord door Misja20 13 April 2021, 17:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Je zal dan de simkaart echt even in een apparaat moeten stoppen die sms kan ontvangen...

Ja dat is zo, als de komplete kaart in de mobiel past (mag de mini Sim er niet uitdrukken). Dit is een hele Simkaart (creditcard formaat) die in een houder wordt gedaan van de auto los van de telefoon. In de telefoon zelf zit niets.

Het is lastig. 

hele Simkaart (creditcard formaat)

En geen sms functie…. Dat is dan wel een héél oude (auto)telefoon.

Er is geen adapter van klein (standaard) formaat naar CC formaat. (effe gegoogled). 

Derhalve gaat het dus niet lukken deze te koppelen met MijnKPN / KPN ID.

Opwaarderen kan via een losse bon of via kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm.

Saldo checken kan alleen als je sms kunt ontvangen, wat dus niet kan. 

Ik had bij mijn autotelefoon een adapter bij-in. Daar ging standaard-formaat in wat dan CC formaat werd.

Je hebt CC formaat → Standaard formaat (bv in GSM) → Micro → Nano (die 2 laatsten vooral in Smartphones)

Hi, zo’n adapter is er niet, moet ik zoeken. Kan dan in m'n smartphone om de tegoed aan te vragen. Moet dan wel steeds in/uit m'n auto en smartphone. Dus dit is de enigste manier. Het betreft een BMW telefoon uit 2002. De telefoon werkt gewoon nog. Ik ga ook eens *101# en *107# proberen. met dank. 

Wie weet of er nog simkaarten gekocht kunnen worden voor een bmw 318 vind uit 2002? De kaart zit onder de telefoon en heeft ongeveer een afmeting gelijk aan een bankpas?

 

 

Elke simkaart zit in bankpasformaat waar belangrijke gegevens op staan. Vervolgens kan het standaard, micro of nano formaat uitgedrukt worden. Of niet, dus...

 

@Bmw telefoon werkend maken . Was nog mention vergeten. Zie hierboven m'n reactie.

Dus de gehele kaart gebruiken begrijp ik?

Lijkt mij wel. Is mogelijk zolang je de sim er niet uitdrukt.

Heb ruim 20 - 21 jaar geleden nog eens een kennis geholpen met een handfoon waar, toendertijd, tot mijn verbazing dus ook een bankpasformaat simkaart in zat.

Ik ga het proberen.

Dankjewel👍🏻