Vraag

Simkaart kwijt

• 22 september 2016
  • 13 reacties
  • 4869 keer bekeken

Ik ben mijn simkaart kwijt, en om een nieuwe aan te vragen heb ik mijn simkaartnummer nodig. Ik kan deze aanvragen via internet, maar er wordt dan een sms gestuurd naar mijn telefoon nummer, maar dat kan natuurlijk niet omdat ik mijn kaartje kwijt ben. De reden van verlies is dat ik tijdelijk in het buitenland verlblijf en daarom gebruik maak van een simkaart aldaar. Kan iemand mij nu vertellen hoe ik alsnog een nieuwe simkaart kan aanvragen.

13 reacties

Reputatie 7
Wat vervelend om je sim kwijt te raken.

Heb je 't via het hier gelinkte formulier al geprobeerd? Of krijg je dan juist de sms op het nummer dat je niet meer kunt gebruiken?
https://www.kpn.com/service/mobiel/sim-kaart/aanvragen/prepaid-sim-kaart.htm
Je dient in te vullen:
  • Mobiele nummer
  • Simkaartnummer (info)
  • PUK code en
  • Je saldo dient toereikend te zijn voor de kosten à € 9,15; anders kun je daar de opwaardeercode van een los aangeschafte opwaardeerbon invullen (alleen in Nederland te koop)
En volgens mij wordt de sim opgestuurd naar het in MijnKPN ingevulde adres.
Als eerst, dank voor je reactie. Juist dat is nu het probleem. Ik zit met dat puk en simkaart nummer, die heb ik dus niet meer, heb dat al zoveel jaren dat ik niet zou weten waar ik die moet gaan zoeken als ik weer in Nederland ben, dom dom dom, dat zie je maar weer. Altijd op een goede plek bewaren. Paar jaar geleden moest ik van sim kaart veranderen ivm nano kaartje enz. Daar had ik toen geen problemen mee. Heb nu telefonisch contact gehad, maar geen enkele mogelijkheid om je nummer te behouden. Dus nu denk ik eraan om naar een andere provider te gaan , dan met nummerbehoud. nogmaals dank voor je reactie.
Reputatie 7
Heb je MijnKPN? Daarin staan je PUK en Simkaartnummer. Die zijn wel nodig voor nummerbehoud én saldobehoud.

Omdat je het simkaartnummer niet meer weet kun je ook niet met nummerbehoud over naar een andere provider.

Zonder simkaartnummer gaat nummerbehoud en saldobehoud niet lukken.

Helaas heb ik geen positievere berichten voor je.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @hettyjetje! Welkom op het forum!

Wat lastig dat het niet lukt. Ik zie dat @PeterG je de link al heeft gestuurd voor het aanvragen van de vervangende simkaart.
Heb je het kaartje nog waar je de simkaart uitgedrukt hebt? Hier staan je pukcode en je simkaartnummer op. Ik weet niet of andere providers er anders mee omgaan, maar zonder simkaartnummer wordt nummerbehoud denk ik lastig, zo ook bij ons. Je kunt nog kijken in MijnKPN of je hier de gegevens in kunt vinden. Ik hoop dat dat lukt!
Inderdaad wel een hele problematische situatie. Had me eigenlijk nooit zo beseft, maar inderdaad ben je zomaar alles kwijt als je je simkaart kwijt bent. Maar heb je een mijnKPN account voor dit nummer? Want als het goed is kun je daar je PUK code vinden.

Anders ben ik bang dat je nu hoe dan ook een probleem hebt.
Als ik het bekijk vanuit KPN: een klant geeft aan dat hij de eigenaar van een nummer is, maar kan dat op geen enkele wijze aantonen. (daarvoor zijn sim-nummer of puk-code in dit geval bedoeld). Dat gaat trouwens ook een probleem worden als je wilt overstappen met nummerbehoud. Omdat je niet kunt aantonen dat het nummer van jou is, verwacht ik ook niet dat je het nummer mee kunt nemen.

Hoop dat je nog achter PUK of Simkaart nummer kunt komen.
Reputatie 7
Badge +24
Aah @PeterG, je was me voor! Je hebt MijnKPN ook al genoemd, super!

Ik kan hierin verder helaas ook niks betekenen wat betreft het simkaartnummer. Ik hoop dat @hettyjetje met bovenstaande gered is.
Jammer genoeg had ik de app pas vandaag gedownload, daar kon ik dus ook verder niets mee, omdat ik geen gegevens meer heb. Ook dat kaartje waar ik de simkaart uitgedrukt heb, is kapot gegaan, , ook toevallig niet zo lang geleden. Ik reis veel op en neer. Altijd mijn sim en dat andere kaartje met simkaartnummer goed opgeborgen, maar dat kaartje is kapot gegaan, en zonder erbij door te denken heb ik het weg gegooid. Dom!!!!!!!!! En nu kom ik er dus vandaag achter dat mijn simkaartje er ook niet meer is. Dat wordt dus een nieuw telefoon nummer aanvragen. Jammer na zoveel jaren. Maar goed, zo wordt je tenminste wel even wakker geschud om beter op zulk soort spullen te passen. Ik ga nu alvast een nieuw prepaid nummer aanvragen. Ik kan niet zonder telefoonnummer in Nederland. En wie weet kan ik de gegevens nog vinden in Nederland, dan kan ik er alsnog wat mee gaan doen.

Vriendelijk dank voor alle reacties .
Reputatie 7
Wat jammer. Overigens kun je op Schiphol a.h.g.i. een nieuw Prepaidpakketje kopen.
Als je het aanvraagt dan wordt het naar je huis gestuurd. En heb je tussen je aankomst op Schiphol en thuiskomst alsnog geen Nederlands nummer. Maar wel je huidige buitenlandse nummer (!) als je dat kaartje erin laat zitten. 'K neem aan dat dat ook Prepaid is?

Of iemand die je afhaalt een Prepaidpakketje mee laten nemen?

Activeren zodat je ook gebeld kunt worden: pleeg een telefoontje met een Ned. nummer (verbinding moet tot stand komen).

TIP: Ik heb mijn PUK code op een papiertje in mijn portemonnee. Met Prepaid misschien ook handig het simkaartnummer op dat papiertje te noteren. En thuis het kaartje waar het op staat op een goed te onthouden plek bewaren.
En je nieuwe nummer direct te koppelen met MijnKPN.
Ik ga een prepaid nummer bestellen en degene die mij ophaalt op schiphol neemt dat mee, en ik houd dan voorlopig even mijn buitenlands simkaartje in mijn mobiel. . En het idee van papiertje in portemonnaie is (voor mij) niet zo'n goed idee. Ik had mijn simkaartje daar in, heb daar een speciaal vakje waar ik het altijd instopte, hoe die er uit is, is me een raadsel. Ik hoop thuis alsnog mijn gegevens van KPN toch te vinden. En ik ga de nieuwe gegevens gelijk invullen op Mijn KPN..

Nogmaals dank voor de ideeën.
Reputatie 7
Kijk nog eens goed in de voering van je portemonnee; als je dat al niet gedaan hebt. Misschien is ie ergens tussen geraakt. Het is tegenwoordig een verdomd klein dingetje.
Niet geschoten is altijd mis tenslotte.
Reputatie 7
Badge +24
Helaas zit er dan niks anders op dan een nieuw nummer @hettyjetje.
Een goede aanvulling @PeterG. Een nieuwe simkaart moet inderdaad verbinding maken met een ander nummer om geactiveerd te worden en ook met Nederlands netwerk. Je kunt het nieuwe nummer alleen activeren in Nederland.
Peter, dank je. Heb portemonnaie helemaal binnenste buiten gehad. Heb overal gezocht maar helaas. Ik vind het niet vervelend dat mijn simkaart kwijt is, dat is niet zo'n ramp, maar wel dat ik nu een ander nummer moet nemen, instanties enz op de hoogte stellen plus al je contacten, maar ja het is een goed lesje dat je leert.

Cindy, het nieuwe nummer(simkaartje) bestel ik alvast. Totdat ik dat heb, gebruik ik mijn buitenlands prepaid nummer.. een enkel berichtje naar degene die me ophaalt, en op schiphol is in de aankomst/vertrekhal ook WiFi, dus het moet allemaal gaan lukken. Ook jij bedankt voor de informatie.
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan @hettyjetje! Voor nu wens ik je nog een fijn verblijf in het buitenland toe en alvast een goed weekend.

Reageer