Beantwoord

Simkaart tijdelijk buiten gebruik

  • 14 April 2020
  • 9 reacties
  • 280 keer bekeken

Moi,

mijn KPN simcard wordt tijdelijk niet gebruikt ivm zakelijke simcard.

-Kan ik na afloop van dit zakelijk gebruik mijn oude KPNcard  weer gaan gebruiken met behoud van oorspronkelijke nummer?

-Is het al mogelijk om een KPN E-Sim te gebruiken in dualsimcard telefoons, of wordt dit in de toekomst mogelijk gemaakt?
Alvast bedankt!

Goodgoan,

Willy.

icon

Beste antwoord door Susan_ 14 April 2020, 20:43

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Je hebt een KPN Prepaid simkaart die je nu  niet gebruikt omdat je tijdelijk gebruik maakt van een zakelijk abonnement?

Als je oude simkaart nog actief is, dus je hebt tijdig opgewaardeerd, dan kan je gewoon je nummer overzetten zonder probleem.

KPN heeft nog geen esim beschikbaar, en als ik eerlijk ben verwacht ik ook niet dat KPN dat snel beschikbaar zal maken voor prepaid klanten.

KPN dochter merk SIMYO heeft bv wel esim voor prepaid gebruikers.

 

Kan ik mijn oude KPN simcard niet stilleggen, for the time being? En na afloop zakelijk gebruik gewoon weer mijn oude nummer gebruiken?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @WillyLemselo , je kan een prepaid simkaart niet ‘stilleggen’, maar dat hoeft ook niet.

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden actief gebruiken (zelf bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).

Even een notitie in je agenda zetten om iedere 5 - 6 maanden even een telefoontje of sms te doen en zo het nummer in leven te houden.

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @WillyLemselo, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het fijne aan prepaid is dat je er niet maandelijks voor hoeft te betalen én maar 1 keer in de 6 maanden hoeft te gebruiken of op te waarderen. Zolang je dat blijft volhouden zal het nummer van jou blijven én actief blijven. Je kan het kan laten overzetten wanneer je wil! Gebruik je hem meer dan 9 maanden (!) niet? Dan wordt het nummer uit de lucht gehaald. Je kan hem dan niet terugkrijgen helaas.

E-sim is inderdaad nog niet mogelijk bij KPN. Het is onduidelijk of en wanneer dit wel mogelijk is, en of het dan ook voor prepaid gaat gelden is al helemaal de vraag inderdaad.

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!

Graag het verzoek aan u om mijn nummer te re-activeren!

Ik gebruik dit nummer sporadisch privé, en zou dit graag willen behouden.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @WillyLemselo , wat bedoel je met re-activeren? 

Heb je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt? Dan is je tegoed bevroren voor 90 dagen. Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen die 90 dagen opwaarderen. Doe je dat niet op tijd, dan vervalt je aansluiting en ben je het nummer én het beltegoed onherroepelijk kwijt.

Reputatie 7
Badge +21

@WillyLemselo indien die 6 maanden en 90 extra dagen voorbij zijn kan ik het nummer niet heractiveren of toekennen aan iemand. Dan is het uit de lucht gehaald en wordt hij ooit weer aan een prepaid kaartje of abonnement gekoppeld. Daar hebben wij geen invloed op. Om welk 06-nummer gaat het en wil je deze noteren bij persoonlijke opmerkingen in je Forum profiel? Ik kan even kijken of hij inderdaad helemaal uit de lucht gehaald is of dat het nummer nog te redden is.

Moi Susan,

ik heb mijn nummer in mijn profiel gezet.

Alvast bedankt voor de moeite!

Goodgoan 

Willy.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor je gegevens. Ik ben bang dat dit nummer niet meer kan worden geactiveerd omdat het een te lange periode niet is gebruikt, het nummer is ook al een tijdje uit de lucht. Dan wordt het nummer stopgezet en uiteindelijk na een tijdje willekeurig weer uitgegeven aan nieuwe klanten, ongeacht de provider. Het enige wat je kunt doen is een nieuwe prepaidkaart aanschaffen met een nieuw nummer., mocht je dat nog nodig hebben. 

Reageer