Beantwoord

Simkaartnummer achterhalen

• 1 september 2017
  • 2 reacties
  • 6072 keer bekeken

Kunt u mij helpen, ben op zoek naar mij sim kaart nummer?

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door Erik_ 3 september 2017, 10:43

Hoi Tuzlak, welkom op het forum! Je kunt op een aantal manieren je simkaartnummer vinden. We hebben daar een topic over. Hieronder het relevante stuk :)

Hoe vind ik mijn simkaartnummer?

Ook voor het simkaartnummer geldt de regel dat de klantenservice deze informatie niet zomaar vrij mag geven. Het simkaartnummer vind je op onze factuur. Heb je die niet bij de hand? In de meeste gevallen kan je gelukkig gewoon de simkaart uit je mobiele telefoon halen en het nummer aflezen. Soms is dit niet mogelijk, bijvoorbeeld als de simkaart geknipt is of als het nummer in de loop van de tijd vervaagd is. In dat geval kan je het nummer opvragen in je mobiele telefoon.
  • Android: Download de app ‘SIM Card’. Nadat je de app geopend hebt, kan je naast ‘SIM serial number’ het simkaartnummer vinden
  • iPhone: Ga naar ‘instellingen’, ‘algemeen’ en ‘info’. Onder ICCID vind je het simkaartnummer
  • Windows Phone: Ga naar ‘instellingen’, ‘info’, ‘meer info’ en je vindt het 8-cijferige nummer onder ‘SIM ID’
  • BlackBerry: Ga naar ‘instellingen’, ‘apparaat’ en kies ‘geavanceerde systeeminstellingen’. Onder ‘SIM kaart’ vind je bij ‘ICCID’ het simkaartnummer.

Het nummer dat je vindt, is meestal 19-cijferig en je hebt er maar 8 nodig. Die krijg je als volgt:
  • De eerste 6 cijfers (893108) zijn standaard voor KPN
  • De 2 nummers daarna heb je nodig
  • De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten
  • De 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet
In onderstaand voorbeeld is het simkaartnummer dus 12345678.

ICCID 893108 12 0000 345678 0
Bekijk origineel

2 reacties

Welke telefoon heb je? Met bijvoorbeeld Android, de app sim card kun je het simkaart nummer te weten komen. Kijk naar ICCID

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gsmdev.simcard&hl=nl&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dsim+card+app&pcampaignid=APPU_1_5HWpWZmSAo7dwAK4vLjgDA
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Tuzlak, welkom op het forum! Je kunt op een aantal manieren je simkaartnummer vinden. We hebben daar een topic over. Hieronder het relevante stuk :)

Hoe vind ik mijn simkaartnummer?

Ook voor het simkaartnummer geldt de regel dat de klantenservice deze informatie niet zomaar vrij mag geven. Het simkaartnummer vind je op onze factuur. Heb je die niet bij de hand? In de meeste gevallen kan je gelukkig gewoon de simkaart uit je mobiele telefoon halen en het nummer aflezen. Soms is dit niet mogelijk, bijvoorbeeld als de simkaart geknipt is of als het nummer in de loop van de tijd vervaagd is. In dat geval kan je het nummer opvragen in je mobiele telefoon.
  • Android: Download de app ‘SIM Card’. Nadat je de app geopend hebt, kan je naast ‘SIM serial number’ het simkaartnummer vinden
  • iPhone: Ga naar ‘instellingen’, ‘algemeen’ en ‘info’. Onder ICCID vind je het simkaartnummer
  • Windows Phone: Ga naar ‘instellingen’, ‘info’, ‘meer info’ en je vindt het 8-cijferige nummer onder ‘SIM ID’
  • BlackBerry: Ga naar ‘instellingen’, ‘apparaat’ en kies ‘geavanceerde systeeminstellingen’. Onder ‘SIM kaart’ vind je bij ‘ICCID’ het simkaartnummer.

Het nummer dat je vindt, is meestal 19-cijferig en je hebt er maar 8 nodig. Die krijg je als volgt:
  • De eerste 6 cijfers (893108) zijn standaard voor KPN
  • De 2 nummers daarna heb je nodig
  • De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten
  • De 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet
In onderstaand voorbeeld is het simkaartnummer dus 12345678.

ICCID 893108 12 0000 345678 0

Reageer