Beantwoord

simlock verwijderen

  • 22 April 2020
  • 6 reacties
  • 1281 keer bekeken

Ik heb een oude Nokia 6303i Classic, indertijd gekocht met KPN Hi Prepaid. Nu heb ik er een nieuwe KPN Prepaid simkaart in (die is geactiveerd en werkt ook, in een andere telefoon), maar er wordt telkens na het starten van de Nokia om een "bevestigingscode" gevraagd.

Hoe kom ik daaraan?

icon

Beste antwoord door Bart_ 24 April 2020, 11:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Chris11 , alleen met oude toestellen kan dat nog gebeuren, want KPN verkoopt al zo’n 10 jaar geen toestellen met simlock meer. Daarom is KPN ook enige tijd geleden gestopt (klik hier) met het verstrekken van unlockcodes, omdat er nog maar weinig naar gevraagd wordt. De enige optie is nu een telefoonboer om de hoek.

Hmmm, vindt het niet zo netjes van KPN. Als al die andere “telefoonboeren” het kunnen, moet het toch niet zo’n probleem zijn. Bovendien is het een KPN toestel dat altijd met KPN prepaid gewerkt heeft. Als ik dit vooraf geweten had, had ik de simkaart niet omgeruild, of er althans rekening mee kunnen houden.

Ik heb nog geen site gevonden die een unlockcode voor dit specifieke model levert. 
 

Jammer, minpuntje voor KPN.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Chris11 Daar heb je wel gelijk in, maar aan de andere kant heb ik ook begrip voor deze praktische beslissing van KPN. Er wordt er nog heel weinig naar gevraagd. De meeste van deze toestellen zijn wss al unlocked of lang geleden afgedankt. Geen idee hoe andere providers hiermee omgaan, maar het zou me niet verbazen als die er ook mee gestopt zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Chris11 We zijn inderdaad gestopt met het verstrekken van unlockcodes. Ik kan me levendig voorstellen dat je dat niet prettig vindt, maar er worden al zo'n 10 jaar geen toestellen met simlock meer verkocht zoals RBxx al aangeeft. Dat betekent dat er zo goed als geen vraag meer is om unlockcodes: de weinige toestellen die dit nog hebben zijn vaak erg oud. Dus ik kan je helaas niet helpen.  

Het heeft nu ook geen zin meer. Sim unlocken kan alleen met de nog werkende originele simkaart erin. Anders stond het toestel sowieso niet meer in die administratie.

Op De Bazaar in Beverwijk zijn, meestal Turkse of Marokkaanse, handelaren die unlocken zonder de code aanbieden. Als je het toestel langer dan een jaar hebt :wink: is dat legaal.

Helaas is het pand gesloten i.v.m. tante Cor.

Bekijk de site voor mogelijkheden (!):

https://www.debazaar.nl/

P.S. geen code? Bij een telecomwinkel kun je de telefoon laten unlocken (kost meestal rond de € 15) (bron: bellen.com)

Reageer