Beantwoord

Slechte service

  • 25 April 2020
  • 3 reacties
  • 137 keer bekeken

Mijn moeder die bijna 93 is heeft al jaren een prepaid abonnement bij KPN. Voor nood als de vaste verbinding niet werkt en als ze naar buiten gaat. Ze woont namelijk nog op haar zelf. Steeds gezeur dat het nummer uit de lucht gaat omdat het niet gebruikt wordt. Om dit te verhelpen bel ik zelf 1 x per maand naar dit mobiele nummer en heb ik geregeld dat indien er opgewaardeerd moet worden dit automatisch kan plaatsvinden. Nu is het nummer weer uit de lucht gehaald omdat er te lang niet met het nummer is gebeld. De regels zijn dus blijkbaar veranderd. Gebeld worden telt nu niet meer. Gebeld met de service afdeling. Deze kon niets meer doen. 30 euro bel te goed is ook weg. De meest groene maar ook de meest asociale provider.  BEDANKT KPN. Bij jullie kan echt terecht voor een goede service.  Gaan maar een provider zoeken die wel rekening houdt met de ouderen in onze maatschappij. 

 

icon

Beste antwoord door Misja20 26 April 2020, 09:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Jos1924 ,

Het klopt dat in de basis een Prepaid nummer minimaal één keer per maximaal zes maanden gebruik moet maken van het beltegoed om actief te blijven. Dit kan door te bellen of te SMS-en. En daarnaast is  opwaarderen ook een optie. Wanneer dit niet gebeurt wordt het nummer geblokkeerd, waarna de gebruiker nog 90 dagen heeft om beltegoed op te waarderen. Deze periode van 90 dagen kan zij gebruiken om het nummer weer te activeren. 

 

Reputatie 6
Badge +6

Gebeld worden heeft nooit meegeteld om het nummer in de lucht te houden.

Daarvoor moet je opwaarderen of 1 keer in de 6 maanden een betaalde handeling uitvoeren met het nummer.

Na 6 maanden inactiviteit en geen opwaardering krijg je alsnog een laatste 3 maanden om op te waarderen.

Kortom het is dus sowieso al langer dan 9 maanden geleden dat je hebt opgewaardeerd, dus regelmatig heb je zeker niet opgewaardeerd.

Dit is echt eigen fout, beter bestel je een nieuwe prepaid nummer voor je moeder, nu je weet hoe je het nummer in de lucht kan houden, lijkt het mij niet zo moeilijk ;)

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Jos1924, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Zoals hierboven omschreven staat, is het gebeld worden nooit een voorwaarde geweest. Het 06-nummer moet zélf contact maken door te bellen, sms'en of op te waarderen. Het is heel zuur dat het op deze manier gegaan is. Mocht het nummer niet meer te redden zijn, dan kan je een nieuwe prepaid simkaart aanschaffen voor haar. Indien dit bij KPN is én je mij het 06-nummer doorgeeft, dan kan ik hier nog wel wat extra beltegoed aan toevoegen om je hierin tegemoet te komen. 

Reageer