Sms naar Amerikaanse nummers werkt niet

  • 9 May 2021
  • 3 reacties
  • 161 keer bekeken

Hallo,

Begin vorig jaar was ik Hawaii (Amerika) en mijn smsjes kwamen niet aan bij Amerikaanse nummers.

Ik heb kpn prepaid en de personen waar ik mee wilde smsen hadden geen smartphone, dus bellen/smsen waren de enige opties. Nu ga ik binnenkort weer terug en het zou fijn zijn als ik nu wel zou kunnen smsen met die mensen.

Hoe kan ik daarvoor zorgen?

Vr groet,

Judith


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Hoi @MsJudith, welkom bij ons op het forum. Ik kan me voorstellen dat je dan wilt dat het werkt, gek dat het vorige keer niet werkte. Zou je me er meer over kunnen vertellen, zodat we mee kunnen denken? Wat gebeurde er precies als je ze een sms'je stuurde, werd die voor jouw gevoel wel vanaf jou verzonden, of kreeg jij een melding dat het bericht niet kon worden afgeleverd, of vertraagd zou worden afgeleverd? En hoe zag het nummer eruit als je er een bericht naar stuurde, was dat alleen het Amerikaanse nummer, of had je het landnummer (001) er ook voor staan? Ik hoor het graag van je.

Hallo, het smsje is vanaf mijn telefoon verstuurd (bewust van mij) naar twee vrienden met een +1 nummer. Ik heb geen melding gekregen of het is aangekomen, maar die vrienden hebben het niet ontvangen. Ook hebben ze het niet later ontvangen. 

Reputatie 7

Dat is wel raar inderdaad @MsJudith. De vraag is dan waar het dan misging, het kan zowel bij ons als bij de Amerikaanse provider(s) het geval zijn. Weet je of die Amerikaanse nummers bij dezelfde provider actief zijn? En weet je of het bij sms'jes naar andere buitenlandse nummers wel lukt?