Sms ontvangen dat simkaart binnenkort verloopt

  • 18 June 2021
  • 5 reacties
  • 414 keer bekeken

mijn man heeft een sms gekregen dat zijn kaart binnenkort verloopt wat moet hij hier mee? hij heeft geen abonnement.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

@antondieneke

Ook voor prepaid aansluitingen geldt dat er een nieuwe simkaart in moet. De oude worden 'binnenkort’ inderdaad niet meer ondersteund.

Bij prepaid is er vaak geen naam/adres bekend en wordt er een sms verstuurd.

LET OP

Heb je een oude telefoon, 12 jaar of ouder, en gekocht i.c.m. de prepaidkaart indertijd dan is de kans groot dat je telefoon ook niet meer werkt en ook vervangen dient te worden. Dit geldt m.n voor het merk Nokia. Gelukkig zijn GSM-etjes te koop van af 19 euro.

Heb je een oude telefoon, 12 jaar of ouder, en gekocht i.c.m. de prepaidkaart indertijd dan is de kans groot dat je telefoon ook niet meer werkt en ook vervangen dient te worden. Dit geldt m.n voor het merk Nokia. Gelukkig zijn GSM-etjes te koop van af 19 euro.
 

Als je een oude Nokia hebt waar je alleen mee belt of sms’t, dus geen smartphone waarom zou je er dan een nieuwe simkaart in moeten zetten?

Reputatie 7
Badge +21

@vantal23 Dit doen we omdat deze simkaarten verouderd zijn en niet meer de laatste veiligheidupdates en andere noodzakelijke verbeteringen krijgen. Daarnaast kan je in de toekomst met het juiste toestel gebruik maken van de laatste technieken zoals 4G en 5G.

Reputatie 5
Badge +4

Ik had ook een sms gehad dat de simcard moest worden vervangen. Dit gedaan maar is uitgelopen op een fiasco. Nieuwe sim werkt niet in mijn Nokia 6310i. Met de klantenservice gebeld, maar die kunnen niets meer voor je doen. Terug naar oude sim kan niet en beltegoed kunnen ze ook niet terug geven (nog €51). Dus vraag géén nieuwe simcard aan!!!!

Reputatie 5
Badge +4

KPN mag dat wel goed communiceren om dit soort problemen te voorkomen.