Vraag

SMS-opwaarderen lukt niet "Alias X niet herkend"

  • 26 November 2019
  • 14 reacties
  • 256 keer bekeken

Badge

Probleem met SMS-opwaarderen van mijn PrePaid-abonnement:

Heb altijd zo opgewaardeered, nooit problemen. Ook al een aantal maal met het nieuwe toestel (Nokia 7.1) gedaan. sms “PLUS 10 1234” (die 1234 is niet mijn echte code natuurlijk ;-) naar 1299 en prompt een sms terug dat er 10 Euro is bijgeschreven.

Tijdens een buitenlands werkbezoek is het niet mogelijk gebleken per sms op te waarderen. Een telefoongesprek werd zelfs afgebroken. Ding deed niets meer. Toen telefoon van collega moeten gebruiken. Terug in Nederland wel weer kunnen sms-en en bellen, maar sms-opwaarderen lukt altijd nog niet.

Meestal krijg ik totaal geen reactie op de opwaardeer-sms-pogingen. Een enkele keer was de reactie “alias X niet herkend".

Een bezoek aan de lokale KPN-winkel heeft weinig geholpen. “Zet uw telefoon eens uit en aan.” Helpt niet.

Opnieuw registreren voor SMS-opwaarderen via de KPN-site loopt in een kringetje: er wordt gevraagd een verificatiecode in te vullen, die per sms is gekomen. Doe ik. En dan kom ik weer terug in het scherm om een verificatiecode aan te vragen. Twee maal gedaan.

Daarna nog eens geprobeerd via sms op te waarderen: geen reactie.

Ga alstublieft niet komen met de oplossing om een onbeperkt abonnement te gaan nemen, zoals de KPN-winkel voorstelde. Dat is natuurlijk een Mercedes kopen omdat mijn VW niet wil starten….

Opwaarderen met een kaart (via internet of winkel) is geen optie want op locatie moet indien nodig opgewaardeerd kunnen worden.

Opwaarderen via een App is ook geen oplossing want lang niet overal is internet aanwezig: moet gewoon via het telefoonnetwerk kunnen.

Graag zou ik vernemen hoe die perfecte constructie van het sms-opwaarderen voor mij gerepareerd zou kunnen worden.

Ton77.

 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Ton77 Welkom op ons Forum!

Vervelend dat het ineens niet meer lukt en dat mijn collega's geen passende oplossing hebben kunnen bieden. 
Mijn eerste ingeving is inderdaad het nummer opnieuw te registreren. Dit lukt dus niet. Ik zou graag even met je meekijken, of er bij ons iets fout gaat in de systemen (waarschijnlijk) en of het 'gereset’ kan worden. 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Badge

Hallo Lisa,

Bedankt voor de reactie.

Profieldata toegevoegd. (Hoewel de rode balk “niet alle verplichte velden zijn ingevuld” blijft verschijnen terwijl ik alles wat ik kan invullen heb ingevuld. (?)

Als je wilt kijken of er binnen KPN iets te repareren is, graag.  Jullie hebben mijn mail en 06. Als het nodig is mag je ook daarop contacten.

MvG,  Ton77

Ik heb hetzelfde probleem. Ik wilde vanochtend opwaarderen en ook ik krijg dezelfde melding.

Niks vreemds gedaan, niet naar buitenland, niks. Wat is er aan de hand bij kpn? Graag zsm een oplossing!

Ik heb nu 2 keer een mail gehad dat er op mijn bericht is gereageerd, maar ik zie nergens reacties. Ook kan ik nog steeds opwaarderen. Als ik het probeer krijg ik nu een sms terug van 1200 waarin staat "Dienst niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen.”

 

Wat is er aan de hand KPN? Ik wil uiterlijk morgen een oplossing!

Reputatie 7
Badge +17

@Ton77 en @maarten9 Omdat jullie beide een prepaid opwaardeer probleem hebben, wil ik graag een ticket indienen. Ik kan helaas niet zo 1,2,3 achterhalen waar het probleem vandaan komt.Zouden jullie je gegevens (verder) willen invullen op jullie profiel

Graag het 06-nummer toevoegen en adres als dit nog niet gebeurt is. 

Badge

Hallo Lisa,

Adres staat al in mijn profielgegevens. Ik ging er van uit dat je mijn telefoonnummer vanuit KPN-bestanden daarmee ook hebt. Blijkbaar niet.  Toegevoegd aan profielgegevens. Echter geen invulveld voor, dus bijgeschreven in “persoonlijke opmerking”.

Hoop dat je iets kunt bewerkstelligen, want SMS-opwaarderen is echt een geweldig systeem.

Groeten,

Ton77

Inmiddels is het een algemene storing met opwaarderen via bank,sms,pincode. Dat werkt voor vrijwel niemand momenteel.

Gelukkig is opwaarderen nog wel mogelijk. Via de website. (Windows met Firefox,Chrome en Safari)

En door aanschaf van een bon bij een supermarkt, rookwarenmagazijn,Bruna,tankstation.

Badge

Opwaarderen kan wel via internet bijvoorbeeld, klopt.

Met het niet-werken van de SMS-optie is het echter niet meer mogelijk om op te waarderen als je midden in de rimboe staat.

Als ik 's nacht in een studio aan het werk ben en ik moet bellen en krijg de melding “minder dan 1 Euro...” dan moet er opgewaardeerd worden. Dat is juist het mooie van de SMS-optie.

Dus:  Lisa: status ?

Gr.

Ton.

Reputatie 7
Badge +17

Opwaarderen kan wel via internet bijvoorbeeld, klopt.

Met het niet-werken van de SMS-optie is het echter niet meer mogelijk om op te waarderen als je midden in de rimboe staat.

Als ik 's nacht in een studio aan het werk ben en ik moet bellen en krijg de melding “minder dan 1 Euro...” dan moet er opgewaardeerd worden. Dat is juist het mooie van de SMS-optie.

Dus:  Lisa: status ?

Gr.

Ton.

@Ton77 Heb je nog niets gehoord over deze ticket? Ik ga er meteen voor je achteraan. Dit duurt wel erg lang! Bedankt voor het melden.:wink:

Reputatie 7
Badge +17

@Ton77 Ik ben erachteraan gegaan, ik hoop dat ze snel met een oplossing komen. 

Badge

Hallo Lisa,

Heb het voor de gein weer eens geprobeerd, maar werkt nog steeds niet:

Bij het versturen van de SMS (Plus 10 “nogwat”) krijg ik steeds een reactie dat ik moet registreren voor SMS-opwaarderen. Link bijgevoegd.  Die link uitgevoerd en verificatiecode naar telefoon laten sturen. Code op telefoon ontvangen.  Code ingevoerd op site.  Dan verschijnt het code-aanvraag-veld weer.  Daarna nogmaals (Plus 10 “nogwat”) ge-SMS-ed en krijg weer als reactie dat ik mij moet registreren voor SMS-opwaarderen.

=> Laat ze eens kijken naar dat registratiesysteem: komt niet door.

Groeten,

Ton.

Badge

 

Krijg nou wat…..    Zojuist succesvol opgewaardeerd met SMS !!

 

Duurt effe, maar dan heb je ook wat ;-)

 

Bedankt,

 

Ton.

Reputatie 7
Badge +17

@Ton77 Haha dat meen je niet, ik wilde net op je vorige bericht reageren. Hoe heb je het nu voor elkaar gekregen? Was ‘geduld’ hebben dé oplossing? :see_no_evil:

Badge

Geduld is altijd een schone zaak.

In deze moderne snelle tijd waarin “alles kan” en iedereen dus ook “alles wil” is geduld verliezen gemakkelijk.  Dus, ja, het was even onprettig om deze storing te hebben, maar ben blij dat het nu weer werkt.

Groeten,

Ton.

Reageer