Beantwoord

sms wel verstuurd niet ontvangen wel betaald

  • 23 August 2020
  • 7 reacties
  • 64 keer bekeken

Zou graag willen weten waarom ik 76 cent per sms betaal waarna degene aan wie de sms gestuurd is deze smsjes 4 stuks...niet heeft ontvangen...verstuurd vanaf 06 vanuit land buiten de eu...via het bedrijf Partner...dat ik erachter moet komen dat smsjes van buiten europa niet langer meer via prepay verstuurd kunnen worden is 1 ding...maar dat er wel geld van mijn tegoed afgaat lijkt mij heel erg vreemd. 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 26 August 2020, 20:43

Bekijk origineel

7 reacties

In het buitenland (buiten NL dus) is het wel essentieel dat je +316… gebruikt. De internationale notatie dus.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @KPNverdriet, welkom op het forum. SMS’en vanuit het buitenland zou met je prepaid aansluiting mogelijk moeten zijn, mits

In het buitenland (buiten NL dus) is het wel essentieel dat je +316… gebruikt. De internationale notatie dus.

je dit toegepast hebt bij het SMS’en. Op deze pagina kun je vinden vanuit welke landen je jouw prepaid aansluiting kunt gebruiken (ik ben niet alle landen nagelopen, maar neem aan dat het vanuit veruit de meesten mogelijk is, met uitzondering van de Verenigde Arabische Emiraten) en wat de kosten zijn. 

.verstuurd vanaf 06 vanuit land buiten de eu

En buiten de EU móet je BELTEGOED hebben voor bellen/sms/internet.

De bundels zijn alleen te gebruiken binnen de EU (incl NL).

Buiten NL altijd +316… gebruiken. Anders krijgt mogelijk iemand in het land waar je bent je sms-en.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb geen reactie meer gezien, dus ik ga er vanuit dat je met bovenstaande antwoorden voldoende weet. Mocht er toch nog iets niet duidelijk zijn, laat het gerust weten. 

Beste Sanne, had de internationale code gebruikt naar Nederland vanuit land buiten Europa en op doortocht naar Nederland ook vanuit Parijs en...ook vanuit Nederland na aankomst zelf..alles met hetzelfde resultaat: ik betaal wel steeds maar de ontvanger krijgt geen bericht te zien...nogal vreemd...toen ik begreep dat de smsen niet aankwamen op bestemming heb ik kort gebeld vanuit Parijs..dat was geen probleem...

ik ga met de screenshots naar de kpn winkel komende week en dan hoor ik wel wat de problemen die er vroeger nooit waren nu plotseling zijn..smsen ontvangen vanuit nederland bleef mogelijk..maar verzenden niet..

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, erg vreemd dat de berichten dan niet aankomen. Andere ontvangers krijgen je berichten wel binnen? Laat je weten hoe het bezoek aan de KPN winkel is gegaan? Ik ben benieuwd wat daaruit komt en of de oorzaak dan gevonden is. 

Reageer