Beantwoord

SYS v1.5 en GPS

  • 10 April 2019
  • 3 reacties
  • 284 keer bekeken

Goedendag,

Gisteren heb ik voor mijn vader een SYS V1.5 senioren mobiel besteld, in combinatie met een KPN prepaid.
Reden voor deze telefoon was, dat er een SOS knop op zit, die drie vooraf ingestelde nummers kan bellen en/of een sms kan sturen.
Het automatisch bellen lukt inmiddels.
De sms zou een google maps linkje moeten bevatten, zodat de ontvangers kunnen zien waar de persoon zich bevind.

Dit krijg ik nu dus nog niet voor mekaar.
APN moest via een ander toestel worden ingesteld.
Eerst een kleine zoektocht gehad naar welke code ik achter APN moest sturen.
Nu heb ik zowel APN,internet# en APN,portalmmm.nl# geprobeerd.

In beide gevallen kreeg ik van de telefoon een positief bericht terug, middels OK.
Echter, wanneer ik de SOS knop uit probeer, krijg ik alleen een sms met een vast bericht "Noodoproep, Let op!" en geen linkje.

Wordt dit GPS gebeuren niet ondersteund via prepaid?
Of doe ik nog ergens iets verkeerd?

Bij voorbaat dank.
D_S
icon

Beste antwoord door Davidoff_Smoker 12 April 2019, 08:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi D_S, welkom! Wat APN betreft, we communiceren tegenwoordig vooral internet, maar portalmmm werkt ook. Ik durf alleen niet direct te zeggen waarom de SMS niet volledig werkt. Staat er in de handleiding van het toestel ook hoe dit precies wordt verstuurd, qua techniek/protocol? Ik vraag dit omdat dit soort dingen soms via MMS gaat, en dat is een techniek die we nu een jaar of twee niet meer ondersteunen.
Hallo Erik_,

Wat dus wel vaker gebeurt met onbekendere dingen, zijn er dus meerdere verklaringen van toepassing.
🙄
Er zit een geprinte handleiding bij het toestel.
Hierin hebben ze het dus over een google maps linkje, middels sms als de noodknop wordt geactiveerd.
Van het apparaatje zelf, zit er ook een summier handleidinkje bij.
In beide gevallen moet je GPS activeren vanaf een ander toestel.
Dit was gelukt.

Nu was ik dus op zoek naar de tekst online, om hier te plaatsten voor nader uitleg.
Kom ik een derde handleiding tegen waar dus in vermeld wordt dat dat google maps linkje is op te vragen door middel van een code te smssen naar het toestel. 🙄

In plaats van dat ze één correcte handleiding maken, maken ze drie verschillende....

Ben er nu achter, hoe dat linkje is te verkrijgen.
Bedankt in ieder geval voor de reactie.
Wat mij betreft mag deze dicht.

D_S
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat je erachter bent hoe het werkt, D_S! Gelukkig dat het nu allemaal werkt. Ik heb een antwoord gemarkeerd, en dan is bij dezen je topic weer gesloten 🙂