Beantwoord

Tarief wijzigen naar KPN 15/15

  • 8 July 2019
  • 6 reacties
  • 334 keer bekeken

Ik had bij Telfort tarief 15/15, maar na het overzetten naar KPN was mijn tarief veranderd in -> onbekend.
Omdat ik 15/15 niet meer kon kiezen heb ik maar voor bonustarief gekozen.
Nu zag ik tot mijn verbazing dat mijn partner nog wel gewoon 15/15 tarief heeft gehouden.
Ik wil ook gewoon weer naar mijn oude tarief.
KPN kunnen jullie tarief KPN 15/15 a.u.b. weer tussen de keuze's zetten zodat ik weer voor dit tarief kan kiezen.
b.v.d.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 9 July 2019, 14:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Prepaidje . Welkom op het forum.
15/15 is een oud tariefplan.
Standaard start je op het tarief van KPN Basis 2012 Rate. Je kunt dit wijzigen naar een ander tariefplan in de app.
Hier is een overzicht van de actuele tarieven: https://www.kpn.com/prepaid/tarieven.htm
Ik hoop dat je daarmee uit de voeten kunt!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten! 🙂

Hoi Erwin,

Misschien heeft Prepaidje zich erbij neergelegd, maar ik heb hetzelfde probleem. Toen ik van Telfort naar KPN moest gaan, zag ik toen ik daarnet de prepaid app OPNIEUW installeerde ook dat mijn tarief KPN 15/15 was. Kortom, 15 seconden per minuut bellen. Je noemt dit oud tariefplan, maar het was wel een bestaand tariefplan dat tot de dag van gisteren werkte. Jij laat het klinken alsof het niet meer gold. Ik kijk even naar andere tariefplannen, niet wetend dat zodra ik er een aanklik om in te zien, ik voor dat tarief gekozen heb. Dat is te gek voor woorden. Nu betaal ik het dubbele.

Ik neem aan die KPN 15/15 alleen voor oud-Telforters was, maar laat ik duidelijk zijn dat het een smerige tactiek van KPN is om onverhoeds iemand met een ander, duurder, tarief op te zadelen. Ik wil ook terug naar KPN 15/15. Als ik niet, vertrouwend op een app waarbij ik tariefkeuze moet bevestigen, op die tariefbutton had geklikt, had ik nog mijn goedkope tarief gehad. En nu kan ik niet meer terug.

Niet bijzonder happy dat er zo met oud-Telforters wordt omgegaan. Ik weet vrij zeker dat jullie in het MijnKPN systeem dit kunnen aanpassen. Vraag is, doen jullie dit ook, of word ik nu verplicht het dure tarief te blijven betalen.

Alsjeblieft, geen smoesjes of onwetendheid tonen. Ik kan absoluut niet de enige oud-Telforter zijn die dit chagrijnig maakt. Ik weet zeker dat bijna elke Telforter die 15/15 nog heeft.

Groet

Hoi @hmc1971 Ik moet je teleurstellen. Je hebt gelijk dat je als telfort klant die overgezet is, van dat 15/15 tarief gebruik kunt blijven maken. Maar ik begrijp dat je in de app voor een nieuw tarief hebt gekozen. 

Zo te lezen ging dit niet opzettelijk maar helaas is het niet omkeerbaar. Daar kan ik niks aan veranderen.

 

 

Erwin, van tienduizenden klanten staat in het systeem het tarief KPN 15/15 is. Dat dit niet is aan te passen via de normale weg, daar kan ik nog inkomen, maar dat het niet terug te veranderen is, is puur onzin. Technische dienst kan makkelijk ALLES veranderen in het systeem. Ze kunnen zelfs alles gratis maken. Je bedoelt dat je dat niet WILT veranderen. KPN profiteert van een bewust ingestelde tekortkoming van de app. Dat oude Telfortklant mag daarvoor boeten.

 

Je antwoord is ook een foute reactie voor elke Ziggo-internetklant die maar een klein excuus nodig heeft om naar Vodafone over te stappen. 

 

Doordat ik even ging exploreren in de tarieven van de KPN app - die ik nota bene noodgedwongen moest herinstalleren omdat de eerdere KPN Prepaid app niet meer werkte - zonder dat ik me bewust was tarieven te veranderen, zou ik nu vastzitten aan letterlijk dubbele belkosten. Leg mij eens uit waarom ik dat zou accepteren terwijl goedkopere en degelijkere alternatieven voor de hand liggen?

Zoals aangegeven, ik betreur dat het zo gegaan is maar je kunt, na het maken van die keuze, niet terug. 

Het staat je uiteraard vrij om, om je heen te kijken. Ik kan in ieder geval niks aan deze situatie veranderen.Â