Beantwoord

Telefoon en easy saver senioren telefoon

  • 16 June 2020
  • 7 reacties
  • 349 keer bekeken

Vraag, mijn moeder zit in een verzorgingshuis waar de vaste telefoonlijn weg gaat. Ik heb nu een soort van huis telefoon gekocht met een kastje waar een sim kaart in zit.en een prepaid bel tegoed. Hoe kan ik nu het saldo opvragen, want op die telefoon kun je geen sms berichten krijgen,  en om nu iedere keer de sim kaart eruit te halen en in mijn eigen mobiel te doen en dan *101# te bellen en te wachten op hadden je is wel omslachtig toch. Weet iemand raad? Het bedrag een Doro 331PH yelefoon met foto toetsen en grote druk toetsen voor ouderen en die is gekoppeld aan een easy saver kastje  waar de simkaart in zit easy saver 8448 .

Graag hoor ik van jullie en kan ik mijn moedertje ermee helpen

 

icon

Beste antwoord door PeterG 17 June 2020, 00:20

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +19

Heb je zelf iets van kpn?

Je kan een MijnKPN account maken. De inlog daarvoor is een KPN ID en dat kan met (bijna) elk e-mail adres. Daar koppel je haar telefoon dan in. Daarvoor moet ie wel nog éénmaal in een mobiel want voor het koppelen krijg je een code via sms.

Daarna kun je voortaan via je eigen laptop inloggen op MijnKPN om de stand van zaken te zien.

Een prepaid blijft geldig als er minimaal 1 X per 180 dagen actief (dus zelf door je moeder) en met verbinding mee gebeld wordt. Of een sms verzonden of internet gebruikt, maar die laatste 2 kunnen niet begrijp ik.

Opwaarderen alleen indien nodig. Of ook binnen die 180 dagen.

Opwaarderen kun je makkelijk doen via

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm .

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @Mjades , welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Zoals Peter hierboven aangeeft kan je de MijnKPN app downloaden en gebruiken. Er is ook een speciale KPN Prepaid app hiervoor, ook handig om even te bekijken of dit iets is wat je zoekt.

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +21

@Mjades ben je er uitgekomen met bovenstaande informatie? :smile:

Hallo @Mjades , kun je die telefoon nog omruilen, zelf heb ik een Fysic FM-2950 huistelefoon gekocht en die heeft wel de SMS-functie, werkt echter alleen op de netwerken van KPN en Vodafone en in de loop van dit jaar niet (meer) op het netwerk van T-Mobile omdat zij 2G afschakelen, en KPN doet dat pas in april 2025.

Hieronder een voorbeeld van de telefoon:

Fysic FM-2950 simkaart huistelefoon € 69,95

 

. . . een verzorgingshuis waar de vaste telefoonlijn weg gaat.

Daar zit vast een langer verhaal achter waar ik wel benieuwd naar ben.

Wie heeft dat bedacht en met welke reden, en wordt er geen alternatief geboden ?

 

 

Een ouder echtpaar die ik goed ken gingen onlangs naar een nieuw gebouwd verzorgingstehuis. Bij de inschrijving werd gevraagd naar de laatste telefoonrekening om het nummer te porteren.
Maar, ik had ooit een voip kastje voor ze geïnstalleerd, dus kastje mee, inpluggen en klaar :-)
Er is daar dus ook een be-drade internet aansluiting in de kamer, goed geregeld !

Het verwonderd mij enorm dat er in een ander huis de bestaande telefoonlijnen worden opgeheven, of

@Mjades

is er iets anders aan de hand ?
Ik ben echt heel benieuwd hoe iemand het verzint, en met welke reden om de bewoners de telefoon lijn te willen ontnemen.
Als je er iets over kan vertellen dan graag.

bvd

 

===== aanvulling =====

Helaas is er ook hier weer geen vervolg op gekomen vanuit de vraagsteller.

Reageer