Beantwoord

Telefoon geblokkeerd

• 28 april 2016
  • 8 reacties
  • 318 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Hallo, mijn moeders telefoon is geblokkeerd, terwijl ze net haar tegoed had opgewaardeerd. Ze kreeg de melding pukcode invoeren, en dat gebeurde, en toen werd er gevraagd om een nieuwe pincode. Toen die ingevoerd was, kwam de melding: Codefout. Wat kan dat zijn?
icon

Beste antwoord door fame29 28 april 2016, 18:42

Ik heb al met iemand van KPN gechat en toen is het met een andere PUKcode, niet de code die op de Simkaart staat, opgelost.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Ze heeft volgens mij een Nokia 1280.
Reputatie 6
Badge +13
Hij is al wel twee keer gevallen.
Reputatie 7
Hmm, codefout... Weet je zéker dat het dan de juiste PUKcode was? Of kreeg je die melding ná de PUK ingevoerd te hebben?

Na de PUK dien je normaliter 2 x de (nieuwe) PIN in te voeren.

De pincode beveiligd de simkaart. Je kunt proberen de sim in een andere telefoon van een nieuwe pincode te voorzien. Als dat lukt zou ie ook in je moeders telefoon moeten werken. Krijg je dan weer die foutmelding dan is er wsl iets mis met het toestel van je moeder.

PAS OP: Na 10 x een foute PUK blokkeert de kaart definitief. Bij prepaid (wat je moeder dus heeft) ben je dan helaas het nummer en het beltegoed kwijt wat er op staat.

Reputatie 6
Badge +13
Ik heb al met iemand van KPN gechat en toen is het met een andere PUKcode, niet de code die op de Simkaart staat, opgelost.
Reputatie 6
Badge +13
Had ik dus toch de verkeerde Pukcode blijkbaar. Want in het begin zei hij pin geblokkeerd. Maar nu is het opgelost gelukkig. Toch bedankt voor je reactie Peter.
Reputatie 6
Badge +13
Ik had twee keer de nieuwe pin ingevoerd. Maar goed, het is nu opgelost. Ze heeft een nieuwe pincode en kan er weer in.
Reputatie 7
Op de Simkaart staat de PUK ook niet. Wel op het kaartje waar je indertijd de simkaart uitgedrukt hebt.

fame29 schreef op 28 apr '16 om 18:47u
Had ik dus toch de verkeerde Pukcode blijkbaar. Want in het begin zei hij pin geblokkeerd. Maar nu is het opgelost gelukkig. Toch bedankt voor je reactie Peter.

Reputatie 6
Badge +13
Oke, dat wist ik niet. Dank voor de duidelijkheid.

Reageer