Beantwoord

Telefoon om administratieve redenen buiten gebruik gesteld

  • 15 March 2020
  • 5 reacties
  • 216 keer bekeken

Ik heb een 2g telefoon bij KPN provider en gebruik opwaarderen. Sinds gisteren krijg ik geen SMS-codes meer van de website waar ik bij in log. Nu ik probeer te bellen naar KPN krijg ik dus dat mijn service helemaal niet meer werkt. Wat is er gebeurd en waarom is het afgesloten?

 

Met vriendelijke groet,

 

Danny

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 17 March 2020, 10:03

Bekijk origineel

5 reacties

Meer dan waarschijnlijk heb je 'm zelf langer dan 6 maanden niet actief gebruikt.

Van af elk moment dat je iemand belt én verbinding krijgt is ie weer 6 maanden geldig.
Van af elk moment dat je een sms verstuurd is ie weer 6 maanden geldig.
Ook kan het zijn dat er inmiddels (te) weinig beltegoed op staat.

Alleen smsjes ontvangen doet het hem niet.

Om ‘m nu weer geldig te krijgen even een opwaardeerbon bij bv de kassa / klantenservice v.d. supermarkt kopen. (Of Bruna, Primera, telefoonwinkel, … ).
Online opwaarderen werkt niet bij eenzijdige afsluiting.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Dan83, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Bij prepaid is het inderdaad zo dat je 1 keer in de 6 maanden moet opwaarderen of ermee moet bellen/sms'en. Ik kijk graag even mee welke status jouw mobiele nummer nu heeft, en of het nog zin heeft om een opwaardeerbon te halen. Want bij 9 maanden of langer geen activiteit met het 06-nummer, wordt hij uit de lucht gehaald. Wil je jouw 06-nummer toevoegen aan jouw Forum profiel en me even een seintje geven als dat gelukt is?

Oh ja. Dat zal het geval zijn want er worden ook geen smsjes meer ontvangen. Dan is helaas het nummer kwijt.

Dan is de enige optie nieuwe prepaidsim halen (en dus ook nieuw nummer) en het nummer bij al die sites (v.d. inlog) aanpassen. Op e.o.a. manier.

Susan schreef: Want bij 9 maanden of langer geen activiteit met het 06-nummer, wordt hij uit de lucht gehaald.

… en hij was nog wel zo eenvoudig geldig te houden… Jammer.

Hi @Dan83, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Bij prepaid is het inderdaad zo dat je 1 keer in de 6 maanden moet opwaarderen of ermee moet bellen/sms'en. Ik kijk graag even mee welke status jouw mobiele nummer nu heeft, en of het nog zin heeft om een opwaardeerbon te halen. Want bij 9 maanden of langer geen activiteit met het 06-nummer, wordt hij uit de lucht gehaald. Wil je jouw 06-nummer toevoegen aan jouw Forum profiel en me even een seintje geven als dat gelukt is?


Ik heb mijn mobiele nummer toegevoegd voor je, hopelijk is het nog te redden, anders moet ik vervelende gegevens gaan invoeren op de website waar ik een SMS-code voor ontvang wat ik eigenlijk niet openlijk er op wil hebben. Ik hoop op goed nieuws! Bedankt voor de reacties dusver.

 

Groetjes,

 

Danny

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het voor je nagekeken en ik heb slecht nieuws. Het mobiele nummer is 9 maanden niet gebruikt, er is geen betaalde uitgaande verbinding gemaakt. Het mobiele nummer is niet meer te herstellen. Op deze pagina kan je een nieuwe simkaart bestellen, maar dat betekent helaas wel dat je een nieuwe mobiele nummer krijgt. 

Reageer