Vraag

Telefoonnummer langer dan 6 maanden niet gebruikt

  • 8 February 2021
  • 6 reacties
  • 862 keer bekeken

Ik heb een nummer alleen ik heb geen abbonement of iets dergelijks, alleen ik heb 6 maanden geen gebruik gemaakt van sms'en of bellen dus toen is er iets met mijn nummer gebeurd waar ik niet veel van af wist.

 

Mijn vraag is, kan ik oo een bepaalde manier weer gaan bellen en sms'en.

 

Met vriendelijke groet Siem Beumer.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Ja dat klopt @Siem Beumer , bij een prepaid nummer moet je minstens één keer per 6 maanden gebruik maken van het beltegoed. Doe je dat niet dan wordt het nummer bevroren. Je hebt dan nog 90 dagen om op te waarderen. Koop een opwaardeerbon bij de supermarkt bijvoorbeeld, dan kan je het weer ontdooien en behoud je het nummer.

 

Op deze pagina https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm bij de Veelgestelde vragen staat de uitleg.

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan ben je het tegoed en het nummer kwijt!

Ja, ik heb vandaag een opwaardeer bon gekocht bij de supermarkt alleen je moet bellen/sms'en naar een beoaald nummer alleen ik kan niet bellen en sms'en.

 

Hoe moet het dan precies?

Ik zie dat ik 90 dagen niets heb gedaan, alleen moet ik dan een nieuwe sim-kaart enz. aanschaffen.

Reputatie 7
Badge +21

Helaas @Siem Beumer, maar als je na de 6 maanden ook de 90 dagen voorbij hebt laten gaan, dan is het nummer buiten gebruik gesteld. Dit is onherstelbaar en je kan dan dan inderdaad alleen een nieuwe simkaart met een nieuw nummer aanschaffen.

Voor de zekerheid nog één controle. Kan je vanaf een andere telefoon jouw prepaid nog bereiken? Zo ja dan kan je het nummer nog redden, maar indien niet dan ben je echt te laat.

Oh dat is balen.

Is er echt geen manier om mijn nummer terug te krijgen.

Reputatie 7
Badge +21

Oh dat is balen. Is er echt geen manier om mijn nummer terug te krijgen.

Voer de laatste test uit (zie mijn vorige reactie hierboven), dat is je enige kans.