Beantwoord

Telfort prepaid in het buitenland

  • 31 August 2019
  • 18 reacties
  • 422 keer bekeken

Reputatie 2
Goedenavond.

NU had ik deze vraag al gesteld op het Telfort forum alleen verwijzen die me door hierheen omdat telfort prepaid kpn is geworden.
Mijn schoonouders zitten momenteel in Spanje. Nu heeft ze ons al een Whatsapp gestuurd echter komt deze niet aan. Ze heeft in haar scherm een R staan maar geen internetverbinding, er staat voldoende geld op de kaart. Is het een kwestie van haar roaming aan zetten als die nog niet aan staat of kan het iets anders zijn??

aalvast bedankt
icon

Beste antwoord door Susan_ 2 September 2019, 10:41

Bekijk origineel

18 reacties

Dataroaming dient wel aan te staan in het buitenland om mobiel internet te kunnen gebruiken.

Bij APN staat 'internet'?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Mark281, bedankt voor je bericht!

Op het moment dat de simkaarten over zijn gegaan naar KPN, ben je nu op het juiste adres inderdaad 😉 Roaming moet aan staan, en daarnaast is het aan te raden om handmatig een netwerk te selecteren en eventueel 4G uit te schakelen in het toestel. Het helpt natuurlijk om te weten welk toestel ze gebruiken, maar via onze toestelhulp kunnen ze dat ook zelf nagaan.

Verder kan het zijn dat er een blokkade op roaming zit, maar dat kan ik even controleren. Zou je bij persoonlijke opmerkingen in jouw Forum profiel het 06-nummer willen noteren van je schoonouders?

Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
In de titel van het topic schrijf je "Tele2 prepaid".
In dat geval moet je bij Tele2/T-Mobile zijn. 😉
Als er een R staat staat Roaming aan.

Heb dat ook bij mijn toestel met Lebara op het KPN-netwerk.
Als er een R staat staat Roaming aan.

Heb dat ook bij mijn toestel met Lebara op het KPN-netwerk.

Dat wil lang niet altijd alles zeggen @PeterG.

Ik heb het in het verleden meegemaakt dat Tele2 en Telfort de 'R' bovenin het display stond en dat data roaming uitstond,

Het verschilt/verschilde per telefoon of de 'R' standaard er stond.
Reputatie 7

Als er een R staat staat Roaming aan.

Heb dat ook bij mijn toestel met Lebara op het KPN-netwerk.
Dat wil lang niet altijd alles zeggen @PeterG.

Ik heb het in het verleden meegemaakt dat Tele2 en Telfort de 'R' bovenin het display stond en dat data roaming uitstond,

Het verschilt/verschilde per telefoon of de 'R' standaard er stond.

Klopt, de R bovenin staat er ook niet voor dat roaming aan staat, maar dat er een verbinding is met een netwerk waarvoor roaming van toepassing is.

Reputatie 2
als het goed is dan staat het nu goed. Ze heeft nu de dataverbinding op roaming gezet


bedankt voor de hulp wederom😁
Reputatie 7
Maar wacht even ... ze heeft toch wel een databundel aangeschaft anders zal het beltegoed snel op zijn.
Prepaid Internetten zonder databundel is financieel gezien geen goed idee.
Reputatie 2
Maar wacht even ... ze heeft toch wel een databundel aangeschaft anders zal het beltegoed snel op zijn.
Prepaid Internetten zonder databundel is financieel gezien geen goed idee.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Voor zover ik begrepen heb heeft ze genoeg op haar kaart gezet. Voorheen kon ze alleen maar appen en bellen als ze in het hotel of ergens anders op de Wi-Fi zat.

En anders koppel ik haar nummer aan onze kon compleet dan kan je mijn mb's gebruiken en onbeperkt bellen
Reputatie 7
En anders koppel ik haar nummer aan onze kon compleet dan kan je mijn mb's gebruiken en onbeperkt bellen
Dat gaat hem ook niet worden immers prepaid abonnementen komen niet in aanmerking voor KPN Compleet.
Reputatie 2

En anders koppel ik haar nummer aan onze kon compleet dan kan je mijn mb's gebruiken en onbeperkt bellenDat gaat hem ook niet worden immers prepaid abonnementen komen niet in aanmerking voor KPN Compleet.

Ik had gister kpn aan de bel en ik kon het nummer op mijn naam zetten en er dan een sim only van maken. Ik kon het ook op mijn schoonmoeders naam zetten als ik maar een kopie van haar paspoort/id kon overleggen vanwege het feit dat ze nu in Spanje zitten
Reputatie 7
Badge +21
@Mark281, hopelijk werkt het nu! Ze kan ook een bundel aanschaffen voor internet in het buitenland, ook voor prepaid. Dat is wel aan te raden, anders is het tegoed snel op!

Met een Sim Only ben je zo weer een jaarcontract verder, dus ik weet niet of dat de bedoeling is. Maar goed, indien geregistreerd op hetzelfde adres kan het 06-nummer (bij een abonnement) worden toegevoegd aan KPN Compleet, dat klopt!

PS: ik ging er vanuit dat je Telfort bedoelde omdat je in je bericht over Telfort praat. Klopt dat? Of is het inderdaad Tele2?
Reputatie 2
@Mark281, hopelijk werkt het nu! Ze kan ook een bundel aanschaffen voor internet in het buitenland, ook voor prepaid. Dat is wel aan te raden, anders is het tegoed snel op!

Met een Sim Only ben je zo weer een jaarcontract verder, dus ik weet niet of dat de bedoeling is. Maar goed, indien geregistreerd op hetzelfde adres kan het 06-nummer (bij een abonnement) worden toegevoegd aan KPN Compleet, dat klopt!

PS: ik ging er vanuit dat je Telfort bedoelde omdat je in je bericht over Telfort praat. Klopt dat? Of is het inderdaad Tele2?


ja sorry moest Telfort zijn maar kon het na het plaatsen niet meer wijzigen.

Mijn insteek was om haar nummer op ons adres te registreren en dan sim only te nemen. Ze is nu per maand meer kwijt als een sim only zonder mb's en onbeperkt bellen. Dan kunnen wij gewoon onze mb's met haar delen en hoef ze nergens naar te kijken. Dit zelfde gaan we ook doen als mijn vriendin haar abbo in januari afloopt bij Vodafone. Dan neemt ze ook een sim only zonder mb's bij kpn.
Reputatie 7
Badge +21
@Mark281, helemaal goed ik heb het aangepast voor je in de titel 😉 Dat is inderdaad dan een handige constructie! Mocht je hier nog meer informatie over willen óf hierover gebeld willen worden, dan hoor ik het graag (en op welk 06-nummer je bereikbaar bent, bij persoonlijke opmerkingen).
Reputatie 2
as het goed is wordt het nummer 26-9 een sim only abbo en dan kan het aan ons kpn compleet worden toegevoegd . Heb het zelf al geprobeerd maar pakt het nummer nog niet. Zal denk ik pas gaan als het nummer is ovegezet
Reputatie 7
Badge +21
Goed om te horen dat het allemaal al in gang is gezet! Klopt hoor, pas op het moment dat het nummer een KPN mobiel abonnement is geworden kan het toegevoegd worden aan KPN Compleet. Het is dan vaak wel binnen 1-2 werkdagen geregeld 🙂 Ik zou ook het nummer nu alvast, met de datum 26-9, erbij kunnen zetten. Dan zou het op 26 of 27-9 al geregeld moeten zijn. Wil je het dan even toevoegen bij persoonlijke opmerkingen, het 06-nummer waar het om gaat?
Reputatie 2
als het goed is is het al aan compleet toegevoegd. Ze liet gister tijdens de chat een screenshot met onze producten zien en daar stond het nummer al tussen. De bevestiging ervan zal dan ook wel tegen die tijd komen
Reputatie 7
Badge +21
Helemaal goed! De bevestiging zal inderdaad via mail verlopen en voor haar via een sms. Ik ga er vanuit dat je dan ook al MB's kan delen 🙂 In ieder geval fijn dat het op deze manier opgelost is!

Reageer