Beantwoord

Telfort prepaid nu KPN Prepaid migratie 15 juni 2019

  • 16 June 2019
  • 44 reacties
  • 8058 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Hoi ben zojuist KPN Prepaid klant geworden afkomstig van Telfort Prepaid.
Kreeg een welkomstcadeautje;
https://www.kpn.com/service/mobiel/welkom-bij-prepaid.htm?cid=tp:cn=TelfortKPN:ds=mijn:mk=cm:f1=link:f2=

Welkom bij Prepaid van KPN


Vanaf nu ben je KPN Prepaid klant en kun je van alle mogelijkheden van KPN genieten. Je kan je telefoon gewoon blijven gebruiken zoals altijd. Natuurlijk behoud je ook je 06-nummer en je beltegoed.

We hebben een klein cadeautje voor je

We heten je welkom met een gratis bel- of internetbundel. De bundel is 31 dagen geldig in Nederland en in de EU. De bundel stopt automatisch, je zit dus nergens aan vast.

Gratis bel- of internetbundel

Kies 1 van onderstaande bundels:
1. Gratis 60 minuten bellen/sms'en
Wil je deze bundel activeren? Sms belbundel naar 1515.
Uitgesloten zijn betaalde servicenummers en bellen/sms'en vanuit Nederland naar het buitenland.
2. Gratis 1000 MB internet
Wil je deze bundel activeren? Sms internetbundel naar 1515.
[h6]Voorwaarden[/h6]
Je kan maar 1 keer een bundel activeren.
Je kan de gratis bundel t/m 30 juni 2019 activeren. Activeer je de bundel op vrijdag voor 11.00 uur, dan kun je de bundel in het weekend gebruiken. Activeer je de bundel in het weekend (vrijdag na 11.00 uur t/m zondag), dan ontvang je de bundel op maandag.


Krijg steeds de melding;
Helaas, u komt niet in aanmerking voor deze bundel.

Daarnaast ook mijn gegevens ingevuld voor welkomstbonus maar dat leverde ook niets op!




Ook mijn tarief Telfort 15 zou KPN 15 worden maar dat is niet zichtbaar bij tariefsoort staat onbekend.

Heb ook nooit een sms gekregen dat ik omgezet ben wat wel aangekondigd werd.

Ook zou er nog een sms komen met extra verwijzing naar dat er in tegenstelling tot Telfort bij KPN wel data van je beltegoed af gaat dus dat je mobile data uitgezet moet worden als je niet wil dat je telefoon ongemerkt data gebruikt en je beltegoed zo weg kan lekken!

Migratie gaat dus niet helemaal lekker!
icon

Beste antwoord door Joran 17 June 2019, 12:19

Bekijk origineel

44 reacties

Badge
Ondanks dat ik alleen een lege SMS heb ontvangen toch nog een keer sms naar 1515 geprobeerd en inderdaad foutmelding na sms naar 1515 "Helaas, u komt niet in aanmerking voor deze bundel." vervangen door de tekst "Bedankt voor uw aanmelding. Zodra de bundel aanstaat ontvangt u een bevestiging per sms. Dit duurt maximaal 2 werkdagen."
Reputatie 1
Badge +2
Wacht zelf nog even met de sms naar 1515 te sturen heb nog bundels momenteel en het kan nog tot de 30e 🙂
Reputatie 1
Badge +2
Tariefplan Telfort 15/15 zou KPN 15/15 worden en dit is misschien ook wel zo maar zowel in MijnKPN als bij de KPNprepaid app staat een foutmelding bij tariefplan.
Reputatie 1
Badge +2
Registratietegoed van 7,50€ ook niet ontvangen!
Badge
Registratietegoed van 7,50€ ook niet ontvangen!
Badge
Registratietegoed van 7,50€ ook niet ontvangen!
Badge
Registratietegoed van 7,50€ ook niet ontvangen!
Reputatie 7
Badge +28
Misschien een idee om een van jullie woordvoerder te maken? Het wordt er niet overzichtelijker van om alles in viervoud te lezen ;-)

Een paar punten:
  • Het lege smsje is het gevolg van een bericht vanuit het KPN netwerk naar het toestel dat er nieuwe aanbiederinstellingen zijn. Sommige toestellen lijken die niet goed weer te geven en tonen dan een leeg smsje. Dit kun je zonder problemen negeren.
  • Bundels die net zijn aangezet/verlengd voor je bent overgezet naar KPN worden niet goed weergeven. Dit is een openstaand probleem die we zo snel mogelijk gaan oplossen.
  • Het KPN 15/15 tariefplan (die alleen Telfortklanten met 15/15 krijgen) wordt niet weergegeven in MijnKPN en de Prepaid app. Wordt aan gewerkt @Floor2003
  • Bij Telfort was er een vergelijkbare bonus voor registreren ("het vijfje van Telfort"). Het € 7,50 bonustegoed wordt alleen toegekend als er geen gebruik is gemaakt van het vijfje van Telfort.
Ik hoop dat dit alle vragen beantwoordt. We werken nog aan de openstaande problemen, goed dat jullie hier melding van maken. Het projectteam dat hier mee bezig is wil graag horen waar jullie tegenaan lopen.
Reputatie 1
Badge +2
Alle vier hebben we nu de welkomst sms gehad!
We begrijpen nu dat de 7,50€ bonustegoed niet voor nieuwe klanten vanaf Telfort is die ooit al het "vijfje" van Telfort hebben gehad.
We wachten wanneer de aangevraagde gratis bundels geactiveerd worden door KPN.
Reputatie 1
Badge +2
Op de Iphone is er ook een mogelijkheid om de aanbiedersinstellingen aan te passen
maar die werkt (nog) niet.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201270
Reputatie 1
Badge +2
Het tariefplan van Telfort werkt wel maar is alleen niet zichtbaar!
Reputatie 1
Badge +2
Wel vreemd dat het activeren van de gratis bundel tot 2 dagen duurt.
Reputatie 1
Badge +2
Zag dat opwaarderen via de KPN Prepaid app na registratie van je bankgegevens via automatische incasso gaat. Vroeg me af hoeveel dagen het dan duurt nadat je hebt opgewaardeerd voordat jullie incasseren?
Reputatie 1
Badge +2
En wat er gebeurd als je niet genoeg saldo hebt dan op je bank?
Reputatie 1
Badge +2
Gratis bundels zijn geactiveerd! 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Heel fijn! :)

Als je gebruik maakt van automatisch opwaarderen wordt dit doorgaans binnen 1-2 dagen van de bankrekening afgeschreven. Als er onvoldoende saldo is wordt het automatisch opwaarderen tijdelijk stopgezet tot de betaling alsnog is voltooid. Je krijgt dan een e-mail met de mogelijkheid het openstaande bedrag via iDeal te voldoen.

Er wordt nog aan gewerkt om bepaalde tariefplannen weer zichtbaar te maken. Ik ga ervan uit dat dat niet lang op zich laat wachten.
Reputatie 1
Badge +2
Duidelijk 🙂
Reputatie 1
Badge +2
Tariefplan is nu zichtbaar en na 8 dagen is ook de opwaardering via automatische incasso eindelijk geïncasseerd 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Top! Het incasseren duurde wel langer dan ik dacht. Ik zorg dat wat interne informatie daarover wordt aangepast.

Alles helemaal in orde nu? Laat het weten als jullie nog iets tegekomen, dan ga ik er achteraan 🙂

Reageer