Beantwoord

Telfort prepaid tegoed verdwenen

  • 2 September 2019
  • 5 reacties
  • 220 keer bekeken

Ik zie in de KPN prepaid app dat mijn beltegoed (8,64 euri) dat ik had voor de migratie van Telfort naar KPN volldig is opgegaan aan mobiele data. Terwijl ik nooit mobiel internet doe ! Ik heb de standaard SMS van KPN met de waarschuwing hiervoor niet ontvangen. Kan dit 'verdwenen beltgoed' weer aan mij prepaid-kaart weer worden toegevoegd ?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 3 September 2019, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @Windhond, welkom! Het klopt dat je bij KPN ook mobiel internet kunt verbruiken zonder internetbundel. Het is daarom belangrijk dat je het mobiele internet uitzet als je hier geen gebruik van wilt maken. Ik ga er voorzichtig vanuit dat je dat al gedaan hebt 🙂.

Voor wat betreft een tegemoetkoming: we hebben een sms verstuurd toen je overgezet werd naar KPN. Hier stond een linkje naar de website, waarop vermeld wordt dat bovenstaande van toepassing is. We hebben daarna uit coulance twee maanden gecrediteerd als klanten hierover een klacht indienden, maar die termijn is helaas verstreken. Lang verhaal kort: ik kan je niet tegemoet komen in de kosten helaas. Hopelijk heb ik e.e.a. kunnen verduidelijken. Mocht je nog vragen hebben, laat je het me dan weten?
Beste Macia, bedankt voor je reactie. Ik heb idd 'mobiele data' functie weer uitgezet op mijn mobieltje. En dat is nu juist het punt: die functie had niet ik maar de KPN aangezet bij de overgang van Telfort naar KPN !?* En een termijn stellen snap ik. Maar prepaid-bellers bellen juist niet zo vaak. Daarom kwam ik pas recentelijk achter mijn verdwenen beltegoed. Ik begrijp dat ik nu één week te laat reclameer. Ik had daarom op meer coulance van de zijde van KPN gerekend 😟
Reputatie 7
Badge +30
Als het goed is, was die functie er ook al toen je nog bij Telfort was. Alleen kon je er toen geen gebruik van maken, tenzij je een bundel had. We mochten dit tot halverwege augustus uit coulance vergoeden en ik kan het dus op dit moment echt niet meer regelen voor je. Sorry!
Dat is jammer en laat u mij geen andere keus dan deze kwestie voor te leggen aan Klachten Commissie Telecommunicatiediensten; en ik hoop dat meer gedupeerden dat zullen doen !
Reputatie 7
Badge +30
Dat staat je natuurlijk vrij. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het geld graag terug wilt zien. Zoals ik echter aangegeven heb, hebben wij een welkomst-sms gestuurd, waarin wij verwezen naar onze website. Hier stond expliciet op vermeld dat je bij KPN ook gaat internetten zonder mobiel internet bundel. Omdat wij ons voor konden stellen dat je toch per ongeluk gebruik ging maken van mobiel internet, doordat je er bijvoorbeeld voor gekozen hebt, de sms niet te lezen, hebben we er achteraf voor gekozen om ruim 8 weken coulance aan te bieden waar nodig. Deze termijn is inmiddels al enige tijd verstreken en daarom kan ik je niet tegemoet komen.