Beantwoord

Telfort telefoon geldigheidsduur beltegoed

  • 18 October 2019
  • 5 reacties
  • 413 keer bekeken

Waar kan ik van mijn Telfort mobiel de geldigheidsduur van het beltegoed vinden.  Ik heb een ouderwetse mobiel, geen smartphone.  Normaal kreeg ik bij het opvragen ook de tijdsduur te zien, nu niet meer.  Heb al *101# geprobeerd, maar krijg alleen het bedrag te zien.  Ook als in op cijfer 3 druk krijg ik alleen mijn beltegoed te zien.  Heb er gisteren nog mee gebeld, betekent dit dan dat ik dan weer/nog een half jaar erbij heb ?  Krijg ik het wel te zien als ik 1244 bel ?

Admin: Topic verplaatst naar juiste categorie

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 October 2019, 13:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ja, dan heb je weer zeker een half jaar geldigheid. 

Bij kpn blijft tegoed geldig zolang het toestel maar steeds binnen een half jaar na elk gebruik wordt gebruikt om

  • zelf een actieve verbinding te maken 
  • een sms te verzenden 
  • gebruik van 4G internet te maken 
  • op te waarderen

 

Er is trouwens een alternatief voor *101#


Je maakt op de computer/tablet een account op Mijn KPN. Daarna registreer je je 06 (op tabblad producten) bij mobiel & Prepaid. 

Wanneer je dat gedaan hebt kun je via een sms:
SALDO naar 1266 je tegoed opvragen. 

Je krijgt dan van KPN een sms terug met je saldo en de datum tot wanneer je tegoed geldig is, en dat werkt ook op jouw telefoon.
 

Hmm, je hebt dit gepost onder 'mobiele abonnementen’ maar zonder het woord te noemen gaat het mij toch duidelijk over ‘prepaid'. Da'zz net ff een andere rubriek op 't forum 😉😄

Telfort prepaid is onlangs volledig naar KPN over gezet en het lijkt me dat het dan dus werkt als bij KPN. Dus steeds tot een half jaar na laatste gebruik blijft ie geldig. Daarna heb je evt nog 3 maanden om met opwaarderen je aansluiting weer geheel te kunnen gebruiken.

Wat is dan een gebruik waarbij het nummer geldig blijft:
Zelf bellen met tot stand komen verbinding; sms versturen; internet gebruiken (voor jou niet van toepassing).

Je kunt in je bellijst zien wanneer je het laatst gebeld hebt. Of bij de sms-en een sms verstuurd. Zo check ik het bij mijn prepaid (bij Lebara overigens) om te weten hoe lang ik nog ermee heb.

Het nummer 1244 kom ik niet tegen m.b.t. opvragen tegoed (bron):

Hoe vraag ik mijn beltegoed op?

  • Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms met je tegoed(en)
  • Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra bonustegoed
  • Kijk in MijnKPN

Alles over KPN prepaid: www.kpn.com/prepaid

Dank, ik ben er uit.  Maar waarom KPN niet ook de geldigheidsduur meegeeft bij het bericht over het saldo snap ik niet, kleine moeite.  Bij Telfort is het jaren zo gegaan en van anderen met andere providers hoor ik ook dat het samen gaat.  Beetje service heet dat. 

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan, mogelijk komt die info wel weer terug. Zeker een goed idee. 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Kyra60, welkom op ons forum! Mijn reactie is door de drukte later dan mijn bedoeling is. Ik ben blij om te zien dat het gelukt is je saldo en de geldigheid op te vragen, met behulp van @Noordzee en @PeterG :relaxed:

Je hebt je saldo nu opgevraagd via sms, toch? Ik begrijp er voorheen, bij Telfort, in de sms wel een geldigheid van het tegoed bij stond. Dat is nu niet meer het geval, heb ik het zo goed begrepen? Ik kan me voorstellen dat je het handig en prettig vindt als de geldigheid ook in de sms staat. Dankjewel voor het signaal, dat neem ik mee zodat er naar gekeken wordt. En mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten.