Beantwoord

Tijdelijke mobiele aansluiting voor gasten uit buitenland

  • 15 July 2019
  • 3 reacties
  • 90 keer bekeken

Mijn familie uit Canada komt een aantal weken naar Europa en willen graag (tijdelijk) data gebruiken op een Europees mobiel pre paid of abonnement. Hoe pak ik dit aan? Telefoon hebben ze, er moet alleen een kaartje in (denk ik) Het is vooral om Google Maps onderweg te gebruiken..

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Ward_ 15 July 2019, 13:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Je kan prima googlen op Pre-paid mobiel internet en dan te kijken wat financieel het slimste is. Een abonnement is over het algemeen lastiger. Meestal is dat minimaal een jaar (enkele uitzonderingen daargelaten) en moet je een inwoner van Nederland zijn.
Dus ik zou het bij pre-paid houden.

Tweede opmerking: telefoons uit Canada en/of noord-amerika in het algemeen werken vaak op andere frequenties dan wij in Europa gebruiken. Het toestel dat ze hebben dient dan geschikt te zijn voor 900/1800/2100 Mhz. Dit staat op de doos en is anders ook goed terug te vinden op internet.

En als laatste: Google Maps heeft een off-line functie. Dat houdt in dat je in de tijd dat je via Wifi verbonden bent, kaarten van een gebied kan downloaden naar je telefoon en daarna gedurende enkele weken kan gebruiken tijdens het reizen, zonder dataverbinding (dus zonder sim-kaartje).
Dat kost natuurlijk wel opslagruimte op de telefoon dus een aantal vrije GB's op de telefoon is wel aan te raden. Maar als dat allemaal kan dan kunnen ze ook een canadees toestel gebruiken voor navigatie, en hoeven ze geen pre-paid kaartje te kopen.
https://www.androidplanet.nl/tips/google-maps-offline/
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Jacq189 Ik zie dat @Ward_ je een bijzonder volledig en uitgebreid advies heeft gegeven. Ik sluit me er helemaal bij aan. Ik denk dat een prepaid de meest verstandige en logische oplossing is. Ben je er zelf al uit, inmiddels?
Ik heb het advies doorgestuurd naar mijn familie. Ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen of zij hiermee geholpen zijn, maar ik denk het wel. Bedankt voor het meedenken!

Reageer