Beantwoord

Traag internet met prepaid-gsm met een 100mb maandbundel (25Mb/s)

  • 1 July 2019
  • 42 reacties
  • 1541 keer bekeken

toestel: Nokia 8110 4G / abo: prepaid met voldoende saldo / internet bundel: 100MB maand, 25Mb/s

Ik heb een maandbundel op mijn toestel dat 25Mb/s belooft, maar wat extreem langzaam internet geeft. Ik heb de speedtest van kpn zelf geprobeerd
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/
maar die geeft na een halve minuut een error: "download test error, a socket error occured during the download test". ook andere speedtests lopen kort na de start vast. youtube filmpjes zijn niet/nauwelijks af te spelen. het lijkt er dus sterk op dat mijn internetsnelheid nog op de default van 128kb/s staat afgesteld.
[update:]speedtest van meter.net geeft wel een resultaat: 0.11Mb/s. Dus mijn vermoeden klopt en ik krijg niet de snelheid die ik betaald heb (25Mb/s).

Mijn vraag,verzoek: Kan kpn ervoor zorgen dat ik krijg wat ik gekocht heb, namelijk een internetbundel met 25Mb/s ?

Vriendelijk dank,

[Update] Zojuist met klantenservice over telefoon gebeld. snel en vriendelijk te woord gestaan. dame kwam erachter dat er naast de (snelle) bundel die ik had gekocht ook een (langzame promotie) bundel met een duur van een maand op mijn tel. staat. Onduidelijk waarom (heb er niet om gevraagd). Het was niet mogelijk om deze ongevraagde bundel per direct te verwijderen, maar ik kreeg de verzekering dat per 3 juli mijn snelle bundel aktief zou zijn. Ik ben benieuwd.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 10 July 2019, 15:55

Bekijk origineel

42 reacties

Oh, prepaid. Het staat hier bij "mobiele abonnementen" en prepaid is dat niet (geen abo).

Bij prepaid (zie link onderaan)
Er is een maandbundel van 128 Mb/s onbeperkt
en de andere bundels hebben maximaal 14,4 Mb/s. Een van 1 GB en 1 van 100 MB.
Bundels met een snelheid van 25 Mb/s zijn er niet bij prepaid....

Die van 100 MB heeft een (maximale) snelheid van 14,4 Mb/s en niet van 25 Mb/s. Maar dan nog zou je voldoende snelheid voor Youtube en de speedtest moeten hebben.
https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

Had je hiervoor de bundel van 128 Mb/s onbeperkt (voor een maand) dan loopt die eerst af tot de maand om is. De Zorgeloos Online versie dien je eerst stop te zetten (die verlengt nml automatisch). Volgens mij gaat dat met #142#. Of via de app. Dat lukt zeker.
@PeterG bedankt voor je reactie. Neem aan dat moderator mijn bericht naar juiste forum verplaatst. Die 14.4Mb/s meende ik ook eerder gelezen te hebben. Maar in mijn account staat bij de bundel die ik gekocht/geactiveerd heb (staat groen vinkje voor) toch echt dat deze 25Mb/s zou moeten opleveren:
https://mijn.kpn.com/classic/#/prepaid/product/extraopties/100-mb-bundel

Je screenshot is overtuigend. Je link werkt bij mij niet; ik heb geen prepaid van KPN.
Volgens de website (zie mijn eerdere link) zou die 100 MB bundel van € 3,99 14,4 Mb/s zijn.... Ik denk maar zo dat dat fout vermeld staat in de app. Ook op een andere plek i.d. site staat ie vermeld met 14,4 Mb/s.

14,4 is overigens een prima snelheid. Een HD stream op internet, vaak 720p, is zo'n 5 Mb/s.

Dat er iets nu niet goed gaat m.b.t. de snelheid is volkomen duidelijk.

Heb je voor de KPN moderator al je gegevens in je forumprofiel gezet? Je hebt met prepaid geen direct klantnummer maar bij 'klantnummer mobiel' kun je je 06 nummer zetten. (onderaan de pagina na invullen opslaan)
@PeterG heb forumprofiel aangepast conform je suggestie. Overigens had ik al een 'oplossing' gekregen via helpdesk telefoon, zie boven.
14.4Mb/s is voldoende voor mij, ga tijdens mijn vakantie echt mijn tijd niet voldoen op het internet 😉
Reputatie 7
Badge +20
@dicobanning Hallo @dicobanning Ik zie dat je al een antwoord hebt gekregen via de klantenservice. Het is inderdaad zo dat je eerst de ene bundel opgebruikt en dat daarna de volgende van start gaat. Die 25 mb haal je inderdaad bij enkele van onze prepaidbundels. Pin me er niet op vast, maar ik ga er vanuit dat dit komt omdat tegenwoordig ook via voor Prepaid mogelijk is.
Ik denk dat @Bart_ in zijn laatste zin bedoeld:
maar ik ga er vanuit dat dit komt omdat tegenwoordig ook via 4G voor Prepaid mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +20
Ik denk dat @Bart_ in zijn laatste zin bedoeld:
maar ik ga er vanuit dat dit komt omdat tegenwoordig ook via 4G voor Prepaid mogelijk is.

klopt. dank u
Op 1 juli heb ik gebeld met klantenservice en het probleem voorgelegd. Men zei men na enige tijd zoeken dat men de oplossing had gevonden en verzekerde mij dat op 3 Juli de door mij bestelde bundel (maand 400Mb,25Mbit/s) alsnog aktief zou worden. Vandaag is het 4 juli en heb ik opnieuw een speedtest (van meter.net) uitgevoerd met als resultaat een downloadsnelheid van 0.1Mb/s. Conclusie: het probleem is Niet opgelost.

Herhaalde vraag,verzoek: Kan kpn ervoor zorgen dat ik krijg wat ik gekocht heb, namelijk een internetbundel met 25Mb/s ?

Reputatie 7
Badge +20
Ik heb uiteraard even verder gekeken. Op de pagina met het overzicht van de bundels zie je die 25 Mb nu bij bijna elke bundel staan die je extra kunt kopen. Dat komt dus doordat 4G inmiddels mogelijk is via Prepaid, waar dat eerder niet zo was. Dat betekent ook dat deze bundel de juiste is.: een bundel van 100 Mb voor €3,99. Zie je wel 4G in je telefoonscherm staan? Wat voor een telefoon heb je? Zou je 'm eens helemaal uit en weer aan willen zetten?
@Bart_ Bedankt voor je reactie. Wil jij als moderator even de aanduiding 'BEANTWOORD' weghalen ajb ? Het topic is niet beantwoord, althans mijn probleem is niet opgelost !

Het gaat me niet om 25Mb/s of 14Mb/s ! Het gaat er om dat ik 0.1Mb/s krijg terwijl ik voor 14Mb/s (of 25Mb/s) heb betaald. Het toestel is Nokia 8110 4G. Aan en uitzetten en test opnieuw uitvoeren levert zelfde resultaat: 0.1Mb/s. In het scherm staat duidelijk dat '4G' geactiveerd is.

Herhaalde vraag,verzoek: Kan kpn ervoor zorgen dat ik krijg wat ik gekocht heb, namelijk een internetbundel met 25Mb/s (14Mb/s is ook goed) ?
Reputatie 7
Badge +20
@dicobanning Dat snap ik en ik zie inmiddels ook wat er aan de hand is. Er is een Onbeperkt Online-bundel actief, die loopt tot 20 juli. Die bundel is een maand geldig en hij is op 20 juni aangezet. Als deze verdwenen is zal je 100 mb-bundel ingaan.

Dit is dezelfde bundel waarvan mijn collega van de klantenservice je verzekerde dat deze verdwenen zou zijn per 3 juli. Ik snap dat heel goed, want er zelfs een sms met dat bericht naar je verzonden. Ik zie echter dat die bundel gek genoeg nog steeds actief is. Ik ga uiteraard kijken of ik 'm wel kan (laten) verwijderen.
@bart _ Fijn. Ik hoop dat je niet alleen gaat kijken 'of je 'm kan laten verwijderen', maar dat je er daadwerkelijk voor gaat zorgen dat ik de 14Mb/s of 25 Mb/s krijg waar ik al dagenlang voor betaald heb. Ik weet zelf niks van een 'onbeperkt online bundel', heb er niet om gevraagd of anderzins aktie voor ondernomen.

En zolang het niet gelukt is: Wil jij als moderator even de aanduiding 'BEANTWOORD' weghalen ajb ? Het topic is niet beantwoord, althans mijn probleem is niet opgelost !
famous last words om 17:00 van @Bart_ via PM: "Ik laat het je uiteraard weten als ik het voor elkaar heb gekregen. Het gaat helaas niet zo snel als jij en ik willen.Ik laat het je uiteraard weten als ik het voor elkaar heb gekregen. Het gaat helaas niet zo snel als jij en ik willen.". Daarna wordt er niet meer gereageerd. Hoe moeilijk kan het zijn om een foutief abo uit een account te halen, kpn ?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @dicobanning Het is helaas niet a la minute voor elkaar te krijgen. Ik heb natuurlijk geprobeerd om die gratis Onbeperkt Online-bundel van je prepaid-nummer te verwijderen, maar dat is niet gelukt. Nu kijk ik verder en dat kost helaas iets meer tijd. Zoals beloofd laat ik het weten als het wel gelukt.
Ik vraag niet om 'a la minute', deze vraag,verzoek wordt al vier dagen Niet Afgehandeld door kpn. Schande ! En ondertussen weigert @Bart_ de aanduiding 'BEANTWOORD' te verwijderen. Deze Vraag is Niet Beantwoord. Kpn is simpelweg onwillig problemen die ze zelf veroorzaakt op te lossen.

Aandringende vraag,verzoek: Kan kpn ervoor zorgen dat ik krijg wat ik gekocht heb, namelijk een internetbundel met 25Mb/s (14Mb/s is ook goed) ?
Reputatie 7
Badge +20
Ik vraag niet om 'a la minute', deze vraag,verzoek wordt al vier dagen Niet Afgehandeld door kpn. Schande ! En ondertussen weigert @Bart_ de aanduiding 'BEANTWOORD' te verwijderen. Deze Vraag is Niet Beantwoord. Kpn is simpelweg onwillig problemen die ze zelf veroorzaakt op te lossen.

Aandringende vraag,verzoek: Kan kpn ervoor zorgen dat ik krijg wat ik gekocht heb, namelijk een internetbundel met 25Mb/s (14Mb/s is ook goed) ?

Hi @dicobanning Ik snap dat vindt dat je lang moet wachten. Dat bundeltje blijkt lastig om te verwijderen en het vergt helaas iets meer tijd, zoals ik al eerder aangaf.

Dat houdt zeker niet in dat ik of wie dan ook onwillig is om jouw verzoek af te handelen. Dat je vraag op 'beantwoord' staat houdt ook zeker niet in dat er geen aandacht voor je vraag is, net zo min als dat ik niet mijn best voor je doe om dit voor je op te lossen. Ik heb dat 'beantwoord' trouwens nu weggehaald. Ik hoop dat ik snel goed nieuws voor je heb.
Reputatie 7
Badge +20
Dag @dicobanning Ik heb inmiddels iets meer informatie over het hoe en wat. Je hebt deze prepaid-aansluiting nog niet zo lang toch? Wat heb je er precies voor betaald? Je hebt -voor zover wij hier kunnen bepalen- dit pakket gekocht. Daar zat dus een Onbeperkt Online-bundel bij inbegrepen. Deze bundel geeft je 31 dagen ongelimiteerd internet, maar dat gaat niet tegen de hoogste snelheid.

Je hebt ondertussen die 100 mb-bundel aangevraagd. Die staat ook voor je klaar. Hij gaat echter pas werken als de huidige bundel is afgelopen, wat dus op 20 juli is. Ik heb het verzoek gedaan om te kijken of die Onbeperkt Online-bundel niet nu alvast verwijderd kan worden, in een mijn ogen logische vraag. Dat wordt nu uitgezocht en ik hoop dat het kan. Hou er echter rekening mee dat het niet lukt: de verschillende opties op je aansluiting zijn aan elkaar gekoppeld en als deze bundel geforceerd wordt verwijderd kan dat de juiste werking van je aansluiting beïnvloeden. Het kan dus zijn dat je tot de 20ste moet wachten tot je je 100 mb-bundel kunt gebruiken en het tot die tijd met langzamer, maar wel ongelimiteerd internet moet doen.
Bedankt voor de info. Ik ben me niet bewust dat ik 'iets' anders/meer dan een simkaart heb gekocht, heb gewoon om een simkaart gevraagd en gekregen. Verkoper heeft me ook niet geinformeerd over verschillende opties. Ik neem aan dat er tal vn mensen zijn die op dezelfde manier met een ongewenst abonnement opgescheept zitten. Ik snap niet dat kpn niet met één druk op de knop kan regelen dat een ongewenst abo ongedaan kan worden gemaakt. En wat ik helemaal niet snap is als iemand een zwaarder abo koopt naast een al bestaand lichter abo dat dat zware abo dan niet automatisch geactiveerd wordt. En als dat ècht niet kan waarom verhindert systeem kpn dan niet gewoon dat er een abo kan worden gekocht (lang) voordat een bestaand abo is verlopen ?

Eigenlijk vermoed ik dat dit soort acties gewoon een verdienmodel voor kpn zijn. Ik zie in gedachten tal van families op campings in Frankrijk iedere dag weer een nieuw snel abo kopen in de vergeefse hoop dat ze vandaag wèl snel internet zullen krijgen. Mooie alternatief inkomen voor kpn voor de gemiste roamingkosten van voorheen.
Reputatie 7
Badge +20
Ik geloof van harte dat je het je niet bewust bent geweest. Weet je nog welke variant je gekocht hebt? Misschien heb je nog een kassabon of afschrijving bij de hand? Of er meerdere mensen zijn die dit probleem ervaren durf ik echt niet te zeggen: je bent in elk geval de eerste die ik dit zie aankaarten.

Ik heb in mijn vorige bericht uitgelegd waarom het moeilijk lijkt om die bundel los te koppelen. Ik zou ook willen dat dit mogelijk is, maar dit soort bundels zijn soms behoorlijk geïntegreerd en vaak niet met 'een druk op de knop los te krijgen'. Hoe flauw dat ook lijkt.

Een andere functionaliteit verklaart je opmerking over 'zwaardere en niet zwaardere bundels'. Bij een prepaidnummer kun je verschillende bundels afsluiten, met een specifieke looptijd of hoeveelheid tegoed. De systemen zijn zo ingericht dat een bundel automatisch wordt verwijderd als de looptijd voorbij is of als het tegoed op is verbruikt. Het tussentijds aankopen van een andere bundel zorgt er niet voor dat de lopende bundel 'overruled' wordt. Hij komt in de wachtrij en gaat lopen zodra de eerste bundel op is gebruikt of af is gelopen.

Je krijgt wat dat betreft juist waar je voor betaald hebt en je kunt het dus ook volledig gebruiken. Het is -en dat is voornamelijk mijn vermoeden- technisch redelijk onmogelijk om twee databundels tegelijkertijd of door elkaar heen te gebruiken. Ik denk dan ook niet dat dit een soort een verdienmodel is, of dat er veel mensen die achter elkaar bundels blijven aankopen omdat iets niet lijkt te werken.
Het tussentijds aankopen van een andere bundel zorgt er niet voor dat de lopende bundel 'overruled' wordt. Hij komt in de wachtrij en gaat lopen zodra de eerste bundel op is gebruikt of af is gelopen.

Dit klopt ècht niet. Ik heb al voor 1 Juli een keer een dagabo van 1GB gekocht en geen snel internet gekregen. Dit dagabo is definitief verlopen, althans er is nergens in mijn account meer iets over terug te vinden. Op 1 Juli heb ik snel maandabo gekocht en hier worden door kpn sinds die tijd Mb's vanaf geschreven. Elke keer als ik een snelheidstest uitvoer vermindert het nog beschikbare aantal MB's op de teller. Inmiddels resteren nog 80Mb van de gekochte 100Mb. (zie printscreen)

Conclusie: Kpn belast administratief mijn snelle maandabo, maar geeft mij geen snelheid die hierbij hoort (14/25 MB/s)

Weet je nog welke variant je gekocht hebt? Misschien heb je nog een kassabon of afschrijving bij de hand?

Ik heb dat niet bewaard. Zie ook niet in waarom, we waren het immers eens dat ik géén 'altijd online abo' (meer) had.

waarvan mijn collega van de klantenservice je verzekerde dat deze verdwenen zou zijn per 3 juli. Ik snap dat heel goed, want er zelfs een sms met dat bericht naar je verzonden.

In mijn account staat hier niks over vermeld en op 3 Juli kreeg ik een sms dat een dergelijk abo zou zijn beeindigd.

Hou er echter rekening mee dat het niet lukt

Okay dat zal ik binnenkort gaan doen. Kun jij mij inmiddels informatie geven over hoe en waar ik bij KPN een klachtprocedure moet voeren ?

Ik zelf heb ook een bundel gekocht maar vond hem te traag. Heb een dag later een andere gekocht maar ik heb de snelheid van pakket 1 en de mb's worden vrolijk van pakket 2 afgeschreven. Dit vind ik echt nie kunnen. Doe er wat aan kpn
Ik zelf heb ook een bundel gekocht maar vond hem te traag. Heb een dag later een andere gekocht maar ik heb de snelheid van pakket 1 en de mb's worden vrolijk van pakket 2 afgeschreven. Dit vind ik echt nie kunnen. Doe er wat aan kpn
Fijn dat je even mee gaat duwen, Benjamin. Ik stel voor om de hele discussie hier te houden. De mod heeft jouw topic als 'beantwoord' aangeduid. Ik zou hiertegen protesteren als ik jou was. Jouw vraag,verzoek is niet eerder beantwoord dan dat mijn vraag,verzoek is beantwoord en kpn eenduidig aangeeft dat ze iedereen die een verzoek doet om een ongewenst abo te verwijderen per direct zal honoreren.

Of er meerdere mensen zijn die dit probleem ervaren durf ik echt niet te zeggen: je bent in elk geval de eerste die ik dit zie aankaarten.

Oh ja, kpn ?

Fijn dat je even mee gaat duwen, Benjamin. Ik stel voor om de hele discussie hier te houden. De mod heeft jouw topic als 'beantwoord' aangeduid. Ik zou hiertegen protesteren als ik jou was. Jouw vraag,verzoek is niet eerder beantwoord dan dat mijn vraag,verzoek is beantwoord en kpn eenduidig aangeeft dat ze iedereen die een verzoek doet om een ongewenst abo te verwijderen per direct zal honoreren.

Het is inderdaad absurd. Als het zo moeilijk is vraag ik me af wat voor een mensen ze hebben werken daar
KPN schreef:
Of er meerdere mensen zijn die dit probleem ervaren durf ik echt niet te zeggen: je bent in elk geval de eerste die ik dit zie aankaarten.

oh ja kpn ?

How to cancel my internet bundle of Onbeperkt Online?
https://forum.kpn.com/prepaid-16/how-to-cancel-my-internet-bundle-of-onbeperkt-online-475279
Een week zeuren door @Colin2019 levert eveneens geen aktie van kpn.
Reputatie 7
Badge +20

Dit klopt ècht niet. Ik heb al voor 1 Juli een keer een dagabo van 1GB gekocht en geen snel internet gekregen. Dit dagabo is definitief verlopen, althans er is nergens in mijn account meer iets over terug te vinden. Op 1 Juli heb ik snel maandabo gekocht en hier worden door kpn sinds die tijd Mb's vanaf geschreven. Elke keer als ik een snelheidstest uitvoer vermindert het nog beschikbare aantal MB's op de teller. Inmiddels resteren nog 80Mb van de gekochte 100Mb. (zie printscreen)

Conclusie: Kpn belast administratief mijn snelle maandabo, maar geeft mij geen snelheid die hierbij hoort (14/25 MB/s)

Ha @dicobanning Ik vind je conclusie te kort door de bocht, maar ik ben het met je eens dat het wel duidelijk moet zijn welke bundel nu wanneer gebruikt wordt en welke voorrang krijgt. Dat wil ik uitgezocht hebben en ik heb deze vragen doorgezet. Ik vind het ook opvallend dat je 100mb-bundel wel deels is aangesproken. Ik wil daarbij duidelijk hebben hoe dat nu met die dagbundels zit: ik kan zien dat je ze hebt aangekocht.

Ik heb dat niet bewaard. Zie ook niet in waarom, we waren het immers eens dat ik géén 'altijd online abo' (meer) had.

Deze snap ik niet helemaal. Ik heb nu aantal maal uitgelegd dat die Onbeperkt Online-bundel nog steeds actief is. Dat niet duidelijk is hoe dit precies zit ben ik volledig met je eens. Daarom ben ik dit ook voor je aan het uitzoeken. Ik hoop alleen dat je wel begrijpt dat ik zaken van het één op andere moment helder heb of opgelost kan krijgen.
In mijn account staat hier niks over vermeld en op 3 Juli kreeg ik een sms dat een dergelijk abo zou zijn beeindigd.

Eens. Die zie ik ook en dat vind ik vreemd.

Okay dat zal ik binnenkort gaan doen. Kun jij mij inmiddels informatie geven over hoe en waar ik bij KPN een klachtprocedure moet voeren ?

Ja, dat kan via mij. Mag ik met je afspreken dat we dit eerst via deze weg proberen op te lossen? Anders gaan zaken door elkaar heen lopen. Als ik er niet in slaag om het voor je op te lossen dien ik een klacht voor in.


Ik zelf heb ook een bundel gekocht maar vond hem te traag. Heb een dag later een andere gekocht maar ik heb de snelheid van pakket 1 en de mb's worden vrolijk van pakket 2 afgeschreven. Dit vind ik echt nie kunnen. Doe er wat aan kpn
Fijn dat je even mee gaat duwen, Benjamin. Ik stel voor om de hele discussie hier te houden. De mod heeft jouw topic als 'beantwoord' aangeduid. Ik zou hiertegen protesteren als ik jou was. Jouw vraag,verzoek is niet eerder beantwoord dan dat mijn vraag,verzoek is beantwoord en kpn eenduidig aangeeft dat ze iedereen die een verzoek doet om een ongewenst abo te verwijderen per direct zal honoreren.


Je hebt gisteren twee topics aangemaakt, @Benjamin288 . Er is nog geen moderator geweest die je berichten heeft bekeken: we reageren altijd op berichten en ook op jouw topic zal dus een reactie van mij of een collega komen. Dat gaat echter niet per direct, maar binnen 24 uur. Wie jouw antwoord als 'beste antwoord' heeft durf ik niet te zeggen. Er zal dus je eigen topic een reactie volgen, maar je bent van harte welkom om dit topic te volgen.

Reageer