Beantwoord

Traag internet met prepaid-gsm met een 100mb maandbundel (25Mb/s)

  • 1 July 2019
  • 42 reacties
  • 1541 keer bekeken

toestel: Nokia 8110 4G / abo: prepaid met voldoende saldo / internet bundel: 100MB maand, 25Mb/s

Ik heb een maandbundel op mijn toestel dat 25Mb/s belooft, maar wat extreem langzaam internet geeft. Ik heb de speedtest van kpn zelf geprobeerd
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/
maar die geeft na een halve minuut een error: "download test error, a socket error occured during the download test". ook andere speedtests lopen kort na de start vast. youtube filmpjes zijn niet/nauwelijks af te spelen. het lijkt er dus sterk op dat mijn internetsnelheid nog op de default van 128kb/s staat afgesteld.
[update:]speedtest van meter.net geeft wel een resultaat: 0.11Mb/s. Dus mijn vermoeden klopt en ik krijg niet de snelheid die ik betaald heb (25Mb/s).

Mijn vraag,verzoek: Kan kpn ervoor zorgen dat ik krijg wat ik gekocht heb, namelijk een internetbundel met 25Mb/s ?

Vriendelijk dank,

[Update] Zojuist met klantenservice over telefoon gebeld. snel en vriendelijk te woord gestaan. dame kwam erachter dat er naast de (snelle) bundel die ik had gekocht ook een (langzame promotie) bundel met een duur van een maand op mijn tel. staat. Onduidelijk waarom (heb er niet om gevraagd). Het was niet mogelijk om deze ongevraagde bundel per direct te verwijderen, maar ik kreeg de verzekering dat per 3 juli mijn snelle bundel aktief zou zijn. Ik ben benieuwd.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 10 July 2019, 15:55

Bekijk origineel

42 reacties

@Bart_ ,
Het heeft geen zin om in herhalingen te vervallen. Mijn vraag, verzoek is en blijft simpel:

Aandringende vraag,verzoek: Kan kpn ervoor zorgen dat ik krijg wat ik gekocht heb, namelijk een internetbundel met 25Mb/s (14Mb/s is ook goed) ?

Het is inmiddels langer dan een week dat ik dit verzoek bij kpn heb gedaan en er is door kpn (behalve een hoop irrelevante stof) geen reaktie tot nu toe gekomen.

Hou er echter rekening mee dat het niet lukt
Okay dat zal ik binnenkort gaan doen. Kun jij mij inmiddels informatie geven over hoe en waar ik bij KPN een klachtprocedure moet voeren ?
Ja, dat kan via mij. Mag ik met je afspreken dat we dit eerst via deze weg proberen op te lossen? Anders gaan zaken door elkaar heen lopen. Als ik er niet in slaag om het voor je op te lossen dien ik een klacht voor in.

Sorry, niet jij maar ikzelf bepaal wanneer ik een klacht indien. Jij kunt hier invloed op uit oefenen door mij een termijn te geven waarop dit probleem is opgelost. Als ik geen redelijke termijn krijg waarbinnen het probleem wordt opgelost, dan volgt in mijn volgende bericht een officiele klacht aan kpn.
Reputatie 7
Badge +20
Beste @dicobanning Ik doe mijn best om je te helpen en zaken duidelijk uit te leggen. Zo heb ik diverse berichten gebruikt om uit leggen waarom dit langer duurt: ik laat het één en ander voor je uitzoeken en ik moet ook wachten tot het duidelijk is. Dat lijkt me niet irrelevant.

Je mag gerust zelf een klacht indienen, dat is je goed recht. Ik bepaal niet voor je wanneer je een klacht mag indienen, maar ik stel voor om daar nog even mee te wachten. Ik vraag het één en ander na, zodat ik je op korte termijn kan vertellen hoe het zit. Een klachtenafdeling kan niet meer doen dan ik en het heeft geen zin als twee partijen met dit probleem aan de slag gaan. Maar, het is inderdaad je goed recht om daar niet op te wachten. Als je dat wilt doen kun je bellen met de klantenservice. Ik probeer je aan het eind van de dag een update te geven over het hoe en wat van je bundel.
Reputatie 7
Badge +20
@dicobanning Zoals beloofd heb ik een update voor je. Het is niet mogelijk om de bundel te verwijderen. Dit is een gratis optie geweest, die onderdeel was van het pakket dat je hebt aangeschaft. Het is te diep aan elkaar verbonden om los te trekken. Je zit dus aan deze bundel vast tot deze is afgelopen, op 21 juli. Dat vind ik zelf ook bijzonder, maar ik kan er niets aan veranderen.

Verder: de diverse prepaid-bundels zijn stapelbaar: je kunt er dus meerdere kopen, die na elkaar gebruikt worden. Welke het eerst wordt aangesproken hangt van de prioriteit die aan een bepaalde bundel wordt gegeven. In jouw geval krijgt die Onbeperkt Online-bundel voorrang: daarom hou je dus de lage snelheid en het onbeperkte tegoed, ondanks de aankoop van andere bundels.

Tussen de verschillende bundels bestaan verschillen in prioriteit en voor mij is niet duidelijk genoeg welke bundel wanneer prioriteit krijgt. Ik vind daarbij dat ook duidelijk moet zijn hoe het werkt met het stapelen van bundels en dat geldt nog meer voor het wel of niet kunnen gebruiken van extra snelheid of tegoed dankzíj deze prioritering. Achterliggend is men met al deze punten bezig: deze week wordt al het één en ander rechtgetrokken en ik blijf dat uiteraard in de gaten houden.

Voor jou geldt dat niet duidelijk was waar je aan toe was bij aanschaf van deze bundels en dat had wel zo moeten zijn. Je krijgt daarom alle aangekochte bundels -de drie dagbundels en die 100 mb-bundel- van mij terug als beltegoed. Dan kun je ze op een later moment alsnog aanschaffen.
Beste @Bart_ , Allereerst bedankt voor de moeite die je hebt ondernomen en je vriendelijke antwoorden. Je gebruikt veel woorden, maar het komt er simpelweg op neer dat kpn mijn verzoek niet wil of kan honoreren:

Aandringende vraag,verzoek: Kan kpn ervoor zorgen dat ik krijg wat ik gekocht heb, namelijk een internetbundel met 25Mb/s (14Mb/s is ook goed) ?

Ik neem geen genoegen met het terugbetalen van de twee door mij betaalde (en niet gekregen) diensten. Ik handhaaf mijn verzoek. Ik denk ook dat het goed is om even af te wachten wat er met de twee betaalde diensten gebeurt als het 'promotie onbeperkt online' abo afloopt op 21 Juli. Ook voor de afhandeling van de klachtenprocedure is het goed als de administratieve situatie in mijn account ongewijzigd blijft.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend via het klachtformulier van KPN met als samenvatting:

Klacht: Kpn levert mij slechts 0.1Mb/s terwijl ik een abonnement met een snelheid van 25Mb/s heb betaald
Reputatie 7
Badge +20
Beste @Bart_ , Allereerst bedankt voor de moeite die je hebt ondernomen en je vriendelijke antwoorden. Je gebruikt veel woorden, maar het komt er simpelweg op neer dat kpn mijn verzoek niet wil of kan honoreren:
Ha @dicobanning Het is inderdaad zo dat we je verzoek niet kúnnen honoreren. Ik heb -inderdaad met de nodige woorden- uitgelegd waarom.

Aandringende vraag,verzoek: Kan kpn ervoor zorgen dat ik krijg wat ik gekocht heb, namelijk een internetbundel met 25Mb/s (14Mb/s is ook goed) ?

Dat gaat dus per 21 juli en helaas niet eerder.

Ik neem geen genoegen met het terugbetalen van de twee door mij betaalde (en niet gekregen) diensten. Ik handhaaf mijn verzoek. Ik denk ook dat het goed is om even af te wachten wat er met de twee betaalde diensten gebeurt als het 'promotie onbeperkt online' abo afloopt op 21 Juli. Ook voor de afhandeling van de klachtenprocedure is het goed als de administratieve situatie in mijn account ongewijzigd blijft.

Hou het inderdaad even in de gaten en laat het hier vooral ook weten. Ik ga er vanuit dat je 100 MB-bundeltje gaat lopen, maar als dat niet zo is hoor ik dat graag.
Ik heb inmiddels een klacht ingediend via het klachtformulier van KPN met als samenvatting:

Klacht: Kpn levert mij slechts 0.1Mb/s terwijl ik een abonnement met een snelheid van 25Mb/s heb betaald

Daar heb je gelijk in, ik heb je hopelijk goed uitgelegd waarom dat zo is. Ik hoop dat je een goede oplossing krijgt!
Ik neem geen genoegen met het terugbetalen van de twee door mij betaalde (en niet gekregen) diensten. (....)

Hou het inderdaad even in de gaten en laat het hier vooral ook weten.


@Bart_ Kpn negeert mijn 'niet accoord gaan met terugbetaling', ik krijg saldo terug gestort. Protest!

Ik heb daarom wederom een maandabo genomen en heb nu twee abo's tegelijk aktief in mijn account zonder dat ik de snelheid krijg die bij deze abo's hoort.

Aandringende vraag,verzoek: Kan kpn ervoor zorgen dat ik krijg wat ik gekocht heb, namelijk een internetbundel met 25Mb/s (14Mb/s is ook goed) ?


Reputatie 1
I have the same problem, so I second this question raised by @dicobanning
Thanks @Colin2019, So we are with 4 complainers now. Just for the record:

@dicobanning on this thread
@Colin2019 :
https://forum.kpn.com/prepaid-16/how-to-cancel-my-internet-bundle-of-onbeperkt-online-475279
@Benjamin288 :
https://forum.kpn.com/prepaid-16/2-bundels-zitten-elkaar-in-de-weg-475860
@Shayne :
https://forum.kpn.com/prepaid-16/cancel-internetbundel-476122

I meanwhile made a former complaint with KPN, you find a copy of it here (sorry Dutch). It would be nice if other people also send in a complain to kpn. You can keep it short by just sending a 1 sentence message in which you comply with my complain and append my complain to your complain. I don't expect kpn to handle the complain well, but after that we can go to a higher complain authority (geschillencommissie telecom). Consider that we are most likely only the top of the iceberg and lots of people are wasting money on failed trials to get fast internet.
Reputatie 6
Badge +6
Het is opzich ook wel vreemd dat KPN dit niet in orde heeft.

Bij bv t-mobile prepaid, heb je precies de zelfde onbeperkt online bundel, als je daar dan bv een dag internet bundel erbij koopt, ga je gewoon 1 dag snel en daarna gebruik je gewoon weer je maand bundel.

Technisch gezien is het dus prima mogelijk om bundels te kunnen stapelen. Waarom zo een groot telecom bedrijf als KPN dat niet heeft, is toch best wel vreemd 🤔

Aan de andere kan om nu al over de geschillencommissie te beginnen, lijkt mij ook wat overdreven.

Ze geven al aan dat ze er mee bezig zijn, dus om nou in elke topic hierover te gaan spammen, lijkt me niet nodig.
Reputatie 7
Badge +20
@Colin2019 @Misja20 @dicobanning Dag allemaal. Dank voor het delen van jullie verhaal hier. Ik heb niet ieders gegevens bij de hand, ik zie wel dat de anderen die zich door mijn collega's uitstekend te woord zijn gestaan. Ik ben het met jullie eens dat allereerst duidelijk dient te worden aangegeven hoe het werkt met het stapelen van bundels en het geven van prioriteit aan een snelle bundel. Dat signaal heb ik doorgegeven en er wordt naar een oplossing gezocht. Dus dat is mooi nieuws.

Een formele klacht indienen vind ik prima extra stap en ik hoop dat het helpt. De opmerking dat KPN 'iets negeert' is echter niet terecht, in mijn optiek. Je krijgt wat je koopt; het duurt alleen te lang en het proces dat daaraan vooraf gaat is niet duidelijk. Daar moet actie op ondernomen worden, maar dat gaat niet per direct. Om die reden heb ik saldo teruggestort. Daar mag je het mee oneens en je mag om je punt extra kracht bij te zetten zelfs wederom een nieuwe bundel kopen. Zelfs na de uitleg die ik heb gegeven.

Het punt is gemaakt, ik ben het er grotendeels mee eens en ik heb het doorgezet. Er wordt actie op ondernomen en het lijkt me verstandig om dit af te wachten, net als de reactie op de ingediende klacht. Extra opmerkingen in andere topics gaan daarbij niet helpen.
Twee vergelijkbare gevallen vandaag:
https://forum.kpn.com/prepaid-16/per-ongeluk-2-internet-bundels-aangezet-457403#post791761
@Yu-Li van der Sman en @Timp hebben al een zorgeloos online abo en sluiten per ongeluk extra een onbeperkt online bundel af. Een nieuw voorbeeld dat kpn het (nutteloos) stapelen van abo's toelaat en zo geld van klanten afpakt. Het systeem van kpn hoort te verhinderen dat klanten abo's afsluiten als dit abo niks toevoegt aan het al aktieve abo.
Na drie weken heb ik eindelijk snel internet. Maar dat maakt niet dat dit topic klaar is. Het is pas klaar als 1. bij voorkeur kpn instant levert wat ze verkoopt (snel internet) 2. ofwel in haar systeem verhindert dat klanten producten kunnen kopen die kpn niet kan leveren (snel internet). Zolang dezelfde topics als de mijne binnen blijven stromen is het topic niet opgelost. Vandaag weer een nieuwe van @Activering :
https://forum.kpn.com/prepaid-16/alles-in-1-bundel-is-traag-476423
Reputatie 7
Badge +20
Hi @dicobanning Fijn dat je nu je bundel kunt gebruiken die je sneller internet geeft. Voor het overige: er wordt gekeken naar de werking, prioritering en communicatie omtrent de bundels. Dat heb ik nu een aantal maal aangegeven. Het één en ander wordt serieus aangepakt en zodra hier over gecommuniceerd kan worden zal dat uiteraard gebeuren. Dit specifieke topic is daarmee wel degelijk afgehandeld. Je hebt duidelijke uitleg en antwoord op je vraag gekregen.
Badge
Ik kan vandaag aansluiten bij de anderen nl. 2 prepaid abo's (1 maand onbeperkt internet en een dagbundel van 1 GB) met een lage snelheid terwijl de mb's van mijn dagbundel afgaan. Maw nog steeds niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Laninga Dank voor je melding hier. Het klopt inderdaad dat er nog geen directe oplossing is. Ook voor jou betekent dit dus dat de Onbeperkt Bundel zal moeten zijn afgelopen voordat je dagbundel ingaat. Hou me er van op de hoogte of de dagbundel wel werkt als de Onbeperkt Bundel is verlopen.

Ik kan inmiddels wel een kleine update geven. Ik heb de onduidelijkheid over werking, prioritering van de prepaid-bundels aangekaart binnen de organisatie. Daar wordt serieus naar gekeken, onder andere de mogelijkheid tot blokkeren van aankoop van extra bundel bij een actieve Onbeperkt-bundel wordt onderzocht. Ik kan vooralsnog niet zeggen wanneer hier besluiten over worden genomen en wat de exacte beslissingen gaan zijn. Dat gaat buiten mij om. Weet wel dat de kwestie bekend is en de aandacht heeft.
Badge
Zoals ik al aangaf zijn de verbruikte mb's van de dagbundel afgegaan. De snelheid was gisteren niet niet verhoogd tijdens het gebruik van deze bundel. Het aantal resterende dagen die nu bij de dagbundel staat is nul maw niet meer bruikbaar. De 2 Euro is dus weggegooid geld of beter gezegd onterecht door de KPN in ontvangst genomen. Uit noodzaak maar een tweede SIM kaart besteld a 5 Euro om daar een dagbundel op te zetten (misschien dat de KPN deze kan vergoeden?) Ik weet niet hoelang een organisatie er over doet om onterechte inkomsten te voorkomen maar het lijkt mij pio 1.
Reputatie 7
Badge +20
Zoals ik al aangaf zijn de verbruikte mb's van de dagbundel afgegaan. De snelheid was gisteren niet niet verhoogd tijdens het gebruik van deze bundel. Het aantal resterende dagen die nu bij de dagbundel staat is nul maw niet meer bruikbaar. De 2 Euro is dus weggegooid geld of beter gezegd onterecht door de KPN in ontvangst genomen. Uit noodzaak maar een tweede SIM kaart besteld a 5 Euro om daar een dagbundel op te zetten (misschien dat de KPN deze kan vergoeden?) Ik weet niet hoelang een organisatie er over doet om onterechte inkomsten te voorkomen maar het lijkt mij pio 1.
Ik snap je gevoel en dat die bundel niet meer bruikbaar is, is bijzonder jammer. Wil je mobiele nummer en het nummer van je simkaart vermelden in je KPN Forum profiel ? Dan kijk ik even mee.

Reageer