Beantwoord

Uitschakelen automatisch opwaarderen prepaid

  • 26 November 2021
  • 26 reacties
  • 416 keer bekeken

Hallo,

Het uitzetten voor automatisch opwaarderen van mijn pripaid sim , lukt niet. Kan de link om het uit te zetten nergens vinden. Kan iemand mij helpen?

icon

Beste antwoord door Babylon1500 12 December 2021, 11:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Babylon1500 ,

Je kunt het ook uitzetten via de PC-versie van MijnKPN. Probeer dat eens. Zodra je bent ingelogd ga je naar het tabblad 'Opwaarderen'. Hier kun je het automatisch opwaarderen direct deactiveren. Heb je die knop niet?, dan zou het al gedeactiveerd moeten zijn!

 

Hopelijk is de telefoon gekoppeld in een MijnKPN account want dat is wel de route.

Zie hier:

 

Meer topics.

Om alsnog te koppelen moet je de telefoon wel bij de hand hebben i.v.m. de sms-controle.

Als het allemaal écht niet lukt zal een moderator hier wel bij kunnen helpen, denk ik. Die komen hier nog. Dan is het handig als de gegevens van die telefoon in je profiel staan. Naam (gebruiker), en het 06 nummer. Niet hier plaatsen maar in je profiel.

Een prepaid die automatisch opgewaardeerd wordt vervalt ook niet automatisch.

LET OP: als het wel gelukt is om de automatische opwaardering stop te zetten dient de telefoon wel af en toe gebruikt te worden. Om het tegoed op te maken EN om 'm geldig te houden. Als er een half jaar (180 dagen om precies te zijn) niet mee gebeld wordt wordt uitgaand bellen al geblokkeerd (en het tegoed dus ook). Je hebt dan nog 90 dagen om het, met opwaarderen, weer los te krijgen. Doe je dat niet vervalt de aansluiting én het beltegoed wat er nog staat. Dat kun je helaas niet terug krijgen. Dus op maken is het devies.

Goedemorgen Noordzee,

Dank voor uw reactie, maar juist via de pc versie van mijn KPN vind ik het nergens. Er wordt gezegd, “ga naar de pagina opwaarderen en deactiveer het automatisch opwaarderen”.  Maar alles wat ik tegen kom gaat alleen maar over het aanzetten van het opwaarderen en niet het deactiveren.

Groet,

 

Reputatie 7
Badge +28

OK @Babylon1500 ,

Dan in jouw situatie maar even bellen of chatten.

  

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

Hoop dat dan een Moderator me kan helpen…..

Reputatie 7
Badge +28

Dat gaat dan wel een paar dagen duren. Dan is het handig als de gegevens van die telefoon in je profiel staan. Naam (gebruiker), en het 06 nummer. Niet hier plaatsen maar in je profiel.

Hallo, net meer dat 2 uur aan de chat gehangen met KPN. 2 maal werd de verbinding verbroken om dat na een minuut of 3 de chat wordt verbroken en kennelijk wordt deze niet opgeslagen bij KPN. Dus de 2 medewerker wist van niets. Toe was ik het zat en het naar het telefoonnummer gebeld van KPN. Een computer wil dat weten waarom je belt. Ik zei opwaarderen stopzetten. Dat verwijst deze je naar de website en je krijgt een link doorgestuurd en dat wordt de verbinding verbroken. En als je dan denkt dat je een klachtenformulier kunt invullen, is helaas vandaag 26-11-2021 de site (voor de klachten) dan in onderhoud en kun je dus niets versturen. En mijn probleem is ( nog) niet opgelost.

BAH !!

 

Reputatie 7
Badge +21

…..
Toe was ik het zat en het naar het telefoonnummer gebeld van KPN. Een computer wil dat weten waarom je belt. Ik zei opwaarderen stopzetten. Dat verwijst deze je naar de website en je krijgt een link doorgestuurd en dat wordt de verbinding verbroken.

Er valt een stilte om jou de gelegenheid te geven om de link te bekijken, maar de verbinding wordt niet verbroken. Dat zou wel wat beter mogen worden aangegeven. Blijf aan de lijn en dan zou je vanzelf doorverbonden moeten worden naar een medewerker.

Hoi Ruud,  de medewerkers zeiden zelf dat je om de drie minuten even een punt of komma moet versturen omdat anders de chat word verbroken. En inderdaad je wordt weer verbonden met een andere medewerker en kun je het verhaal weer helemaal gaan herhalen.

Maar dank je wel voor je reactie !

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Babylon1500 ,

Het zit nog niet mee. 

 

Er valt een stilte om jou de gelegenheid te geven om de link te bekijken, maar de verbinding wordt niet verbroken. Dat zou wel wat beter mogen worden aangegeven. Blijf aan de lijn en dan zou je vanzelf doorverbonden moeten worden naar een medewerker.

Dit zou moeten werken. Anders zou je ook nog kunnen proberen om bij 0800-0402 in te spreken "Ik wil een medewerker spreken."

Wat betreft het indienen van een klacht : 

De website doet het weer. 

Een klacht kun je dus via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Ik heb echt nóóit de logica ingezien om maandelijks automatisch op te waarderen te gebruiken bij PREPAID. Dat lijkt me niet de essentie dat je prepaid neemt. 

Men neemt prepaid om juist geen maandelijkse lasten te hebben. Bovendien is prepaid op die manier juist een stuk duurder dan een abonnement.

Terecht dus dat je het wilt uitzetten. 

Volgens de website kan aanzetten via de app en MijnKPN. Voor uitzetten dien je te bellen met 0800-0402.
Een kpn moderator op het forum kan dat ook voor je doen.

Vul dan i.i.g. je NAW in én je mobiele nummer (regel persoonlijke opmerkingen) in je profiel van het forum. Niet in dit topic.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Babylon1500, welkom op het KPN forum! Is het inmiddels gelukt om automatisch opwaarderen van jouw prepaid stop te zetten? Of heb je mijn hulp nog nodig? Indien je mijn hulp nog nodig hebt, wil je dan jouw forumprofiel aanvullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Goedemorgen,

Dank voor uw reactie.

Helaas is het niet gelukt, heb wel de gegevens de persoonlijke opmerkingen geupdate.

Hoor het graag van u.

Met groet,

 

Peter.

Reputatie 7
Badge +28

OK @Babylon1500 ,

Dan in jouw situatie maar even bellen of chatten.

  

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

@Babylon1500 

Een beller is sneller ! 

Heb je het al telefonisch of via de chat geregeld? 

Goedemorgen Noordzee,  heb diverse mailen gebeld en via de chat contact gehad. Ze hebben ge geadviseerd om naar een KPN winkel te gaan, dan kunnen ze met me mee kijken (?). Hun kunnen niets zien wat er mis gaat !

Daarvoor moet ik een keer naar een winkelcentrum gaan en op dit moment heb ik die luxe (nog) niet.Gaat ergens in de loop van de volgende week gebeuren.

Wel jammer dat ik van de moderator niet meer heb gehoord.

Groet, Peter

 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Babylon1500! Ik neem het stokje over van Denise_, die is even afwezig. We hadden dit inderdaad wat eerder moeten oppakken. Goed dat je zelf al contact hebt gezocht met onze klantenservice. Ik kan auto. opwaarderen zo 1..2..3.. niet uitzetten. Ik heb het intern doorgezet. Hopelijk kunnen mijn collega's dit wel. Zodra ik een reactie ontvangen heb, hoor je van me:blush:

Reputatie 7
Badge +17

Er is een ticket ingediend om automatisch opwaarderen uit te zetten. De doorlooptijd is doorgaans 5 werkdagen. Ik ga ervan uit dat het hiermee wordt opgelost. Uiteraard houd ik het in de gaten :blush:

Goedemiddag, heb heden bericht gehad van KPN ( zie beneden) , het zou nu in orde moeten zijn.

Helaas nog steeds kom ik niet bij het deactiveren van de automatische opwaardering.

Het het deze dame ook al gemaild en wacht het wel af.

Groet Peter

Miranda *********

 

Center of Expertise

Backoffice Medewerker Complexe Mutaties    

Postbus 13500

9700 EG  Groningen

 

KvK Den Haag 27124701

NL009292056B01

Reputatie 7
Badge +17

@Babylon1500 Kun je laten zien waar je tegenaan loopt als je het probeert te deactiveren? Je ziet de optie niet terug gaf je aan. Kun je een printscreen plaatsen en de eventuele persoonsgegevens weghalen/onleesbaar maken? Wellicht zien we dan wat er mis gaat. 

Goedemorgen Noordzee,

Dank voor uw reactie, maar juist via de pc versie van mijn KPN vind ik het nergens. Er wordt gezegd, “ga naar de pagina opwaarderen en deactiveer het automatisch opwaarderen”.  Maar alles wat ik tegen kom gaat alleen maar over het aanzetten van het opwaarderen en niet het deactiveren.

Groet,

 

Heb je KPN Prepaid app geïnstalleerd? 

Goedemiddag klantenservice,

 

Dank voor uw mail.

 

Maar zoals ik in de groepsapp van KPN al diverse malen aangaf kon ik niet bij de mogelijkheid om te deactiveren, zoals u hier beneden beschrijft.

Als ik de stappen doorloop krijg ik , na het invullen van de verificatie code,  alleen te lezen :

 

Wij kunnen uw terugkerende betaling nu niet verwerken.

 

Maar dat staat er al zolang ik bezig ben om het automatische opwaarderen uit te schakelen.

Groet Peter Reinking

Reputatie 7
Badge +17

Heb je mijn reactie gelezen @Babylon1500? Ik zie niet hoe jouw reactie een logisch antwoord op mijn reactie? Je deelt een kopie van de mail naar een collega..

 

Je kunt automatisch opwaarderen uitschakelen via de MijnKPN app en via de Prepaid app. Lukt dit niet, dan houdt het op. Je kunt in dat geval het beste langs de KPN Winkel gaan. Mijn collega's kijken dan met je mee.
Ik zet een notitie in het systeem zodat mijn collega's weten waarvoor je langskomt. 

Goedemorgen,

Wat ik u mail is nog steeds het geen ik zie als ik wil deactiveren. Dat woord kom ik neregens tegen. Wat ik wel zie : Wij kunnen uw terugkerende betaling nu niet verwerken!! . Snap niet waar om het niet mogelijk is om mijn automatische betaling stop te zetten . Ook jammer dat ik hier voor moet gaan reizen naar een KPN shop maar ga het proberen zsm te regelen. Hoop dat ze het daar wel kunnen.

Hoop dat u het kunt lezen

Reputatie 7
Badge +17

@Babylon1500 Al eens Google Chrome of een andere browser geprobeerd? 
Heb je een smartphone? Of een smartphone tot je beschikking? Installeer de KPN prepaid app en probeer het daar mee.

@Lisa heb de app het op een ander apparaat geinstalleerd en heb bij tabblad automatisch betalen deze op uit gezet.

Hoop dat dit voldoende is.  Ga nu wel bij de KPN store mijn afspraak voor morgen annuleren.

 

Admin: Aanvulling: link naar de KPN prepaid app (klik) 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Babylon1500 Dat is goed! Meer kun je niet doen. Nu wachten we de +/-24e af om te kijken of het niet nogmaals afgeschreven wordt. :thumbsup: