Beantwoord

Unlockcode opvragen

  • 4 March 2020
  • 10 reacties
  • 841 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een Samsung E1110 van Telfort (Prepaid), met een verlopen simkaart (nummer buiten gebruik). Dus kocht ik een KPN simkaart, maar die geeft een “Netwerkblokkering” bericht.  Blijkbaar is mijn dino het niet eens met de overname van Telfort door KPN.  ;-) Als ik het goed begrijp zit er een simlock op die oude prepaid toestellen, en heb ik een unlockcode nodig op basis van de IMEI. Bij de telefonische helpdesk kennen ze dit principe niet(?). Op de site is het hele onderwerp ook niet meer te vinden (dead links in oude forum posts). Kan een mod hier mij helpen? Geen KPN winkel in de buurt. Bedankt!

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 March 2020, 18:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @DinoE1110 , even met Telfort bellen, 0900 9596 of langs een lokale KPN-winkel gaan.

De GT-E1110 is waarschijnlijk ouder dan 10 jaar, dan kan er inderdaad nog een simlock op zitten.

 

Bedankt! Maar dat Telfort nummer had ik als eerste geprobeerd en dat wordt doorverbonden met KPN service nummer.

En bij KPN begrepen ze het niet, en ja, dan wordt je verwezen naar een KPN winkel - maar dat zou volgens mij niet nodig moeten zijn?

Hallo @DinoE1110 , inderdaad, dat zou niet nodig moeten zijn, maar helaas is de realiteit vaak anders.

Ik zou toch met het toestel even langs de KPN-winkel gaan. Telfort is officieel geen partij meer aangaande mobiel, loopt nu allemaal via KPN.

Misschien dat een moderator het ook nog even op kan pakken, wacht desnoods zijn/haar reactie even af.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @DinoE1110, welkom! We zijn gestopt met het uitgeven van unlockcodes helaas! Er werd nog nauwelijks gebruik gemaakt van het opvragen van de codes en de toestellen met een simlock zijn inderdaad gemiddeld 10 jaar en ouder. Mede hierdoor doen we dit niet meer. Ik kan je er dus niet aan helpen, ben ik bang. 

Dank voor je eerlijke antwoord.

Baal ik van, want het probleem is veroorzaakt door de overname. Dus ik voel me toch wel ge<beep>d.

 

Hallo @DinoE1110 , zo'n oud toestel dat je hebt koop je ook nu nog steeds voor heel weinig, dus wat is het probleem?

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me zeker voorstellen dat je hier van baalt! Mocht je toch zo verknocht zijn aan je toestel dat je geen nieuwe wilt kopen, dan kan je online eens kijken naar mogelijkheden om je toestel simlockvrij te maken. Er zijn verschillende sites die, veelal tegen betaling, een oplossing bieden. Let wel goed op of het legitiem is, het zou zonde zijn om je geld kwijt te zijn aan niets :-).

Reputatie 6
Badge +6

Hmm maar KPN mag niet zelf zomaar beslissen om te stoppen met uitgeven van die codes.

Wettelijk gezien is elke provider in nederland verplicht om die codes gratis na een jaar uit te geven als er om gevraagd word.

 

Misja: Dank je! Jij snapt 'm!! Het gaat om het principe (consumentenrecht).  :sunglasses: 

Marcia: Ik stel je open manier van antwoorden zonder meer op prijs! -- aan jou ligt het niet, maar KPN krijgt een krasje op het blazoen

voor dit beleid. :smile: 

Jan: Ik snap je reactie (tegenwoordig  dient elke telefoon of TV na 2 jaar bij het grof vuil gezet te worden want anders is het wel erg ouderwets [hoezo milieu?]), maar heb er toch problemen mee: er zijn zat mensen die van 80-100 euro in de  week rond moeten komen, dus dan is zo'n onnodige uitgave van 35+ euro helemaal niet zo vanzelfsprekend.   Gelukkig hoor ik daar niet toe, dus heb ik zo'n modern lelijk glimmend geval gekocht en mijn kleine lieveling in de la begraven. :pensive::wink:

Probleem dus ‘opgelost'. Bedankt voor jullie reacties.

Kan iemand me aub helpen met mijn SIEMENS C 60 imei nr 35 1949 00 189687 0 te unlocken aub? Er zit een netwerklock van Telfort op...wil er echt wel voor betalen...is er nog een winkel die dit toestel kan unlocken in NL? Zo ja..graag een tip in Rotterdam Amsterdam Breda of?  Kan het nog op een site op internet?