Beantwoord

Van abonnement naar prepaid

• 9 juli 2014
  • 4 reacties
  • 1644 keer bekeken

Hallo,

Ik ben al jaren tevreden klant bij KPN. Vanwege het feit dat ik een jaar naar het buitenland vertrek, wil ik graag mijn abonnement of schorsen/bevriezen of overzetten naar prepaid (met nummerbehoud).

Nu heb ik al begrepen dat schorsen niet mogelijk is.

Omdat ik al jaren klant ben, heb ik een aardige korting/voordelen opgebouwd door telkens te verlengen. Ik hoop/neem aan dat als ik klant blijf bij KPN met prepaid, ik deze voordelen blijf behouden? (Mocht ik na een jaar weer een abonnemen willen nemen bij KPN, krijg ik dan dezelfde opgebouwde kortingen?)

Dank, groet.

icon

Beste antwoord door Everterstraat 9 juli 2014, 11:08

Welkom Steven,

Schorsen of opschorten van de overeenkomst logischerwijs is niet mogelijk.

Het nummer omzetten van abonnement naar prepaid is geen enkel probleem, mits je contactstermijn is verstreken, anders zou je voor de resterende periode de abonnementskosten alsnog moeten voldoen.

Wat betreft de voordelen zoals KPN Compleet én KPN Familievoordeel, daar mág iedere klant sowieso van profiteren.

Daarnaast kan je volgend jaar gebruik maken van de aanbiedingen voor nieuwe klanten.

De overige kortingen die opgebouwd zijn zullen waarschijnlijk vervallen, een KPN medewerker kan je hier definitief antwoord op geven.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge
Welkom Steven,

Schorsen of opschorten van de overeenkomst logischerwijs is niet mogelijk.

Het nummer omzetten van abonnement naar prepaid is geen enkel probleem, mits je contactstermijn is verstreken, anders zou je voor de resterende periode de abonnementskosten alsnog moeten voldoen.

Wat betreft de voordelen zoals KPN Compleet én KPN Familievoordeel, daar mág iedere klant sowieso van profiteren.

Daarnaast kan je volgend jaar gebruik maken van de aanbiedingen voor nieuwe klanten.

De overige kortingen die opgebouwd zijn zullen waarschijnlijk vervallen, een KPN medewerker kan je hier definitief antwoord op geven.

Beste Evert,

"Het nummer omzetten van prepaid naar abonnement is geen enkel probleem, (...)"

Ik hoop dat je hier omzetten van abonnement naar prepaid bedoelt (dit is wat ik namelijk wel bedoel ;-)) (ik neem aan van wel, afgaande op je zin na de komma)?

Ik verwachtte al dat ik mijn kortingen (buiten het familievoordeel) niet mee kon nemen. Toch bedankt voor je antwoord. Mijn abonnement is op dit moment verlengbaar, dus einde van contractstermijn is in zicht.

Fijne dag nog.

Reputatie 2
Badge
Dank Steven, ik bedoelde van abonnement naar prepaid inderdaad én heb het aangepast.

Is het misschien een mogelijkheid om je contact naar Simonly te verlengen?! Dat kán al vanaf 8,50 voor één jaar en 7,50 voor twee jaar i.c.m. KPN Familievoordeel.

Als je veel kortingen hebt opgebouwd ligt die prijs wellicht nóg lager én behoud je die kortingen?!

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Steven,

Het omzetten naar prepaid is inderdaad de beste optie. 

Kortingen zoals FamilieVoordeel en Compleet kan je inderdaad gewoon weer aanvragen als het nummer weer naar een abonnement terug omgezet wordt.

Kortingen omdat je al langer klant bent, zijn er niet meer specifiek. Wel kunnen we op jouw nummer te allen tijde zien hoe lang deze al op jouw naam staat. 

Let er wel op dat je je prepaid nummer elk half jaar een keer moet gebruiken (bellen, sms'en, data gebruiken of opwaarderen), omdat deze anders komt te vervallen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. 

Reageer