Beantwoord

Van KPN prepaid naar KPN prepaid nummerbehoud kan niet?

  • 26 August 2019
  • 17 reacties
  • 1075 keer bekeken

Goedendag,
Ik heb nog een oude prepaid SIM kaart van HI (is nu KPN) dit is een mini SIM.
Nieuwe telefoon gekocht, maar hier moet een nano-SIM kaart in.
Dus een nieuwe KPN prepaid kaart online gekocht en instructies opgevolgd voor nummerbehoud.
Echter het loopt al vast bij KPN klantenservice want ik krijg de mededeling dat dat niet kan.
Nummer behoud met 2 KPN prepaid simmetjes is niet mogelijk.
Maar kreeg meer het gevoel dat ik afgewimpeld werd.
Dus misschien iemand hier die daar meer over weet.
icon

Beste antwoord door Lesley2015 3 September 2019, 21:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Een provider is wettelijk verplicht om nummerbehoud te ondersteunen, ook bij prepaid.
Waarschijnlijk is er bij KPN technisch iets waardoor dit niet lukt, maar daar heb je als klant natuurlijk niets mee te maken. Wettelijk verplicht is wettelijk verplicht dus KPN ... doe je best.

Kan je niet een nano sim aanvragen voor jouw huidige Hi prepaid?
De HI prepaid is een mini SIM (HI is overigens jaren geleden ook a KPN geworden). Een oud type.
De nieuwe telefoon kan alleen een nano SIM in, vandaar.
Reputatie 7
De HI prepaid is een mini SIM (HI is overigens jaren geleden ook a KPN geworden). Een oud type.
De nieuwe telefoon kan alleen een nano SIM in, vandaar.

Kan je voor jouw huidige Hi prepaid geen nano-sim aanvragen?
Volgens de medewerker van de klantenservice kan dit alleen bij een abbo en niet bij prepaid.
Vond ik wel vreemd.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Lesley, welkom bij ons op het forum.

Het nummerbehoud binnen dezelfde provider op een andere simkaart gaat ietsjes anders dan het behoud tussen verschillende gebruikers. In dit geval gaat het om een KPN naar KPN migratie. Mag ik vragen welke stappen jij online hebt gevolgd? Deze?

Zou je mij ook een privébericht willen sturen met daarin je 06-nummer, oud simkaart nummer en nieuw simkaart nummer? Dan kan ik proberen of ik het voor je in gang kan zetten.

Ik hoor graag van je.
Dankje Alex_P voor je antwoord.
Ik heb niet die stappen gevolgd die je aangeeft.
Ik heb deze stappen gedaan. https://www.kpn.com/prepaid/nummerbehoud.htm
Ik zal je een prive bericht sturen.
Alvast bedankt.
@Lesley2015
De stappen die Alex_P aangeeft zijn de juiste. Het is gewoon vervanging van je bestaande simkaart zonder veranderen van vorm (abonnement/prepaid) binnen KPN.

De stappen die jij gevolgd hebt zijn voor nummerbehoud bij nemen abonnement (dus van prepaid naar abonnement). Of een abonnement of prepaid bij andere provider.
Inderdaad PeterG achteraf zijn die stappen die Alex_P aangeeft veel beter.
Maar als je als klant gaat zoeken op de website naar prepaid kom je terecht waar ik terecht ben gekomen.
En dan volg je die stappen.
De gedachte gang is; je hebt prepaid dus navigeer je naar prepaid. Vervolgens lees je daar dat nummerbehoud heel eenvoudig aan te vragen is.

Maar goed, ondanks dat lijkt het mij toch niet zo moeilijk om het gewenste telefoon nummer te porten naar een andere Sim kaart nummer.
Dat doen ze tenslotte toch ook met de link die Alex_P aangaf.
Reputatie 7
Ik denk dat het veel goedkoper is om alsnog die stappen te doorlopen en die prepaid simkaart die je al had aangeschaft te restitueren of weg te geven.
Ja, die optie hou ik nog in gedachten.
Maar het gaat mij niet direct om de kosten. Want dan zou ik ook bv. bij LEBARA een gratis prepaid kaartje kunnen aanvragen en dan nummerbehoud.
Maar zoals gezegd hou ik die optie nog in gedachten en wacht nog even op een reactie van Alex_P op het prive bericht.
Reputatie 7
Ik zat ook meer aan de opties voor Alex (KPN) te denken dan aan die voor jou.
Laat ik het dus anders formuleren.
Als ik Alex (KPN) was dan zou ik jou vragen om die stappen te doorlopen en voor €4,99 een nieuwe simkaart aan te schaffen voor jouw oorspronkelijke prepaid nummer.
Tevens zou ik je vragen om het telefoonnummer en simkaartnummer van die nieuwe prepaid zodat de éénmalige kosten daarvan gerestitueerd kunnen worden en die prepaid geblokkeerd kan worden.
Dit is vervangen van de sim. Dat heeft m.i. niet van doen met nummerbehoud (bij overstappen naar andere provider of naar abonnement).

Heb je nu sim vervangen gedaan? Dan zal 't vast goedkomen.
Reputatie 7
Dit is vervangen van de sim.
Klopt, dat was eigenlijk ook hetgene wat Lesley in eerste instantie al had moeten doen.
@wjb Ja dat is inderdaad een goede optie.
@PeterG Neen ik heb niet vervangen gedaan. Ik heb gewoon via de website genavigeerd naar prepaid en vervolgens naar nummerbehoud. Die stappen die daar genoemd worden heb ik toen gedaan.
Nu, achteraf, zou het handig geweest zijn als ik daar verwezen of doorgestuurd zou worden naar vervanging van de prepaid sim kaart. Maar helaas wordt er daar niets over vermeld
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel voor de informatie. Ik ga een collega aanspreken om te kijken of dit snel zo kan worden geregeld. Hier kom ik op terug zodra ik een reactie heb!
Het is opgelost. 😀
Bedankt Alex_P en ook wjb en PeterG bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +24
Fijn om te lezen. Graag gedaan uiteraard. 🙂