van prepaid naar abbonement

• 30 mei 2013
  • 2 reacties
  • 5340 keer bekeken

Goedenavond, 

Even een vraagje namens mijn moeder. 

Mijn moeder  heeft vorig jaar December een telefoon gekocht bij the phone house. dit is nu een prepaid telefoon. Is het mogelijk om op deze prepaid telefoon alsnog een abbonement af te sluiten? en zo ja moet dit dan perse bij de provider waar de telefoon bij aangesloten is? (de telefoon is van t mobile) 

groet, 

Tarot2009

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Overstappen van T-mobile prepaid naar KPN is geen probleem. Na twee weken zal het telefoonnummer overgezet worden naar je KPN simkaart.

Of je KPN kaartje ook het in T-mobile toestel gaat werken is een lastige vraag. Dit zou je alvast kunnen proberen met de simkaart van iemand anders die wel al bij KPN, HI of Telfort zit.

Als het niet werkt kan je het toestel simlockvrij laten maken, of een nieuw goedkoop toestel los kopen die geen simlock heeft.

Reputatie 5
Badge +2
Beste tarot2009,

is het toestel dat je moeder bij de Phonehouse heeft aangeschaft een T-mobile prepaid toestel? Of was het een los toestel waar ze zelf nog een prepaid kaart voor heeft gekocht?

Als het om het eerste gaat, dan zit hier zeker weten een T-mobile simlock op en dient deze er eerst af te worden gehaald, voordat er een simkaart van een ander provider in kan.

Gaat het om het tweede, dan ben ik er vrijwel zeker van dat het toestel simlockvrij is en dan kan elke simkaart van elke provider, in het toestel worden gebruikt.

Is het toestel gesimlocked, dan kan je naar mijn weten na een jaar gratis een simunlockcode aanvragen bij T-mobile, doe je dit voor het jaar voorbij is dan worden er geloof ik kosten in rekening gebracht. Dit kun je het best bij T-mobile navragen.

Er zijn uiteraard ook andere kanalen waar je het toestel simlockvrij kan laten maken. Vaak bij telefoonshops die aan in en verkoop van toestellen doen, reparaties uitvoeren e.d. 

Ik ga er vanuit je zo voldoende geïnformeerd bent.

Met vriendelijke groet,

Afra

Reageer