Beantwoord

Van Telfort prepaid naar KPN

  • 2 October 2019
  • 7 reacties
  • 394 keer bekeken

Ik had prepaid van Telfort. Altijd tevreden geweest. Ik heb totnutoe ( 2 okt. 2019 ) nog geen bericht gehad dat ik over ben gegaan en of er iets moet gebeuren, maar ik wilde vorige week opwaarderen via de telefoon met 1244 dan naar optie 8. Ik wil dat via de telefoon doen omdat ik binnenkort in een situatie zonder wifi / internet kom. Telkens krijg je te horen dat er een storing is, maar deze wordt blijkbaar ( ook niet na 4 uur bellen met KPN ) opgelost.

Mijn oude telfort nummer staat wel bij MijnKPN gekoppeld en ik kan het verbruik etc. bekijken.
Ook via SMS opwaarderen gaat niet, want als ik dat eenmalig via de site wil instellen ( sturen ze je 1 cent met een code naar je bankrekening ) dan krijg ik de mededeling: Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens een keer. Dit wordt niet opgelost.

Ik weet ook de code niet meer, maar klik ik op het topic CODE vergeten om een nieuwe te krijgen, dan lukt dat ook niet en krijg ik ook bovenstaande mededeling.
Het zaakje wordt na vele malen bellen niet opgelost. Wat kan ik nu nog doen. Opwaarderen lukt met mijn andere ( altijd al geweest ) KPN toestel prepayed wel gewoon. Dus iets gaat er mis in de migratie Telfort KPN in mijn geval.

Ik kan wel via internet op de KPN site dat nummer opwaarderen met 10,20 etc. euro, maar ik wil dat het gewoon zoals het hoort via de telefoon mogelijk is.

HELPPPPPPPPPP !!!!!!
icon

Beste antwoord door evdbeek 4 October 2019, 12:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi evdbeek, vervelend dat het niet lukt om op te waarderen. Daar hadden we wat issues mee, maar zou nu voor alle overgezette klanten opgelost moeten zijn. Vul nog even je 06-nummer in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan check ik dit hier.
Beste Erik,

Dank voor je bericht. Een collega liet vanmorgen ook al weten dat het opgelost zou moeten zijn.
onder de optie 8 van 1244 krijg je nu geen storingsmelding meer,..dus we gaan de goede kant op.

Helaas is het daarmee niet opgelost. Je krijgt een melding dat je je op KPN.com opnieuw moet aanmelden om e.e.a. daadwerkelijk mogelijk te maken.

in mijn KPN had ik al een ander prepaid nummer van KPN en mijn vaste telefoon en internet. Die mobiel ( van mijn vrouw ) doet alles wat die moet doen, ook wat opwaarderen via 1244 betreft.

Wil ik dat bij het Telfort kaartje klaar krijgen, dan moet ik me opnieuw registreren volgens jullie. Dat gaat in de vorm van een 3 traps raket...
  1. Je mail Adres invoeren
  2. je zou een link toegestuurd krijgen via de mail
  3. dan kan je je betaalgegevens etc. Toevoegen.
Daar gaat het dan mis.... bij puntje 2 krijg je in ons geval nl. geen registratie mail, maar een mail dat je al geregistreerd bent ( ivm de andere KPN producten ) en kan je niet verder gaan met de registratie van dat Telfort nummer. ERGO,... je kan daardoor dan nog steeds niet opwaarderen via 1244 of een sms code krijgen.

Er gaat bij jullie dus iets fout in de synchronisatie van de betaalgegevens die al bekend zijn vanwege mijn andere KPN producten en het Telfort gebeuren dat erbij komt.

Je zou gewoon een optie moeten kunnen krijgen om toestemming te geven om de KPN betaalgegevens ook voor het Telfort product toe te passen,...en daarmee zou je geregistreerd moeten zijn om eindelijk verder te kunnen.

Ik heb begrepen dat er op het moment van mijn melding er 8000 aansluitingen waren met hetzelfde probleem. Dus ik denk dat er urgent een werkende oplossing dient te komen.

groet,

Eduard.
Ps,... mijn mobiele nummer had ik privé onder iets van overige mededeling in mijn profiel staan,...een collega van jou kon dat daar blijkbaar inzien, het zal er dus nog wel staan. Ook zullen jullie mijn e-mailadres hebben,.,dus een mailtje lijkt mij handiger
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt gelijk, het nummer staat er inderdaad. Ik keek net niet ver genoeg naar onderen, excuses!

E-mailadres is niet nodig om dit Prepaidnummer aan je MijnKPN te koppelen. Dat proces is om een hele nieuwe MijnKPN aan te maken. Je kunt je Prepaidnummer toevoegen aan je bestaande MijnKPN. Log daarvoor in op je MijnKPN. Kies bovenin voor Producten. Je krijgt dan je al gekoppelde abonnementen te zien, en ook een vak voor 'Product toevoegen'. Klik daarop en kies op de pagina die opent voor Mobiel. Vul daar je 06-nummer in, en kies 'Verstuur'. Je krijgt dan per sms een code. Die code moet je dan in de MijnKPN invullen op de pagina die dan inmiddels geopend is. Na invullen van de code is ook jouw Prepaid gekoppeld en kun je via de MijnKPN alles regelen, inclusief opwaarderen.
Beste Erik, mijn probleem is niet met het koppelen of wat dan ook,...hierboven is duidelijk het probleem beschreven.

Mijn Telfort prepaid is gewoon toegevoegd onder MIJNKPN en gekoppeld op de manier die jij beschrijft,.... maar ik dacht dat ik dan redelijk goed duidelijk heb gemaakt in bovenstaande berichten wat er daarna helaas NIET mogelijk is !!!!

>>>>>>>>
Helaas is het daarmee niet opgelost. Je krijgt een melding dat je je op KPN.com opnieuw moet aanmelden om e.e.a. daadwerkelijk mogelijk te maken.

in mijn KPN had ik al een ander prepaid nummer van KPN en mijn vaste telefoon en internet. Die mobiel ( van mijn vrouw ) doet alles wat die moet doen, ook wat opwaarderen via 1244 betreft.

Wil ik dat bij het Telfort kaartje klaar krijgen, dan moet ik me opnieuw registreren volgens jullie. Dat gaat in de vorm van een 3 traps raket...

  1. Je mail Adres invoeren
  2. je zou een link toegestuurd krijgen via de mail
  3. dan kan je je betaalgegevens etc. Toevoegen.
Daar gaat het dan mis.... bij puntje 2 krijg je in ons geval nl. geen registratie mail, maar een mail dat je al geregistreerd bent ( ivm de andere KPN producten ) en kan je niet verder gaan met de registratie van dat Telfort nummer. ERGO,... je kan daardoor dan nog steeds niet opwaarderen via 1244 of een sms code krijgen.

Er gaat bij jullie dus iets fout in de synchronisatie van de betaalgegevens die al bekend zijn vanwege mijn andere KPN producten en het Telfort gebeuren dat erbij komt.

Je zou gewoon een optie moeten kunnen krijgen om toestemming te geven om de KPN betaalgegevens ook voor het Telfort product toe te passen,...en daarmee zou je geregistreerd moeten zijn om eindelijk verder te kunnen.

Ik heb begrepen dat er op het moment van mijn melding er 8000 aansluitingen waren met hetzelfde probleem. Dus ik denk dat er urgent een werkende oplossing dient te komen.

groet,

Eduard.
Vanmorgen belde een medewerker van KPN en het probleem is inmiddels door KPN daadwerkelijk opgelost.
Dank voor het meedenken.
Eduard
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat het toch opgelost is, Eduard. Dan had ik je eerder verkeerd begrepen. Zoals jij het beschreef kwam het op mij over als of het koppelen aan je MijnKPN niet lukte. Dat was dus niet het geval, excuses 🙂