News

Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

  • 12 June 2019
  • 273 reacties
  • 13539 keer bekeken
Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

Toon eerste bericht

273 reacties

Reputatie 7
Badge +21
@Leidijk, begrijp ik goed dat een nieuwe simkaart het euvel heeft opgelost? Als je jouw 06-nummer in het Forum profiel plaatst kan ik even kijken of ik die kosten kan vergoeden (aanschaf nieuwe simkaart).

@Jeffff, bij prepaid is het inderdaad goed opletten of je geen gebruik maakt van het mobiele netwerk. Om te voorkomen dat er tegoed wordt weggesnoept kan je hiervoor een bundel gebruiken. Eentje die je nu zonder kosten hebt ontvangen.. Dat dit zonder keuze is gegaan is inderdaad wel een beetje vreemd. Om te controleren of je recht hebt op het gratis tegoed van KPN (bij Telfort aanspraak op gemaakt hebben betekent bij KPN niet). Kan je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, 06-nummer en simkaartnummer? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan ga ik voor je kijken!
Reputatie 1
@Susan_
Inmiddels heb ik de door jou gevraagde informatie aan mijn profiel toegevoegd. Voor 06-nummer en simkaartnummer zijn geen specifieke velden, dus ik heb het bij 'informatie' gezet.
Het is fijn als je voor me wilt nakijken of ik nog recht heb op het gratis tegoed, maar mij gaat het er meer om dat de systemen bij KPN Prepaid kennelijk niet goed werken. (Mogelijk specifiek voor ex Telfortklanten?)

De volgende zaken heb ik dus bij mijn korte gedwongen overstap van Telfort naar KPN aan de hand gehad:

  • Mijn nog actieve 100 MB internet maandbundel van Telfort is verdwenen en ongevraagd vervangen door een 1000 MB maandbundel van KPN, waarvan de looptijd is overgenomen van de verdwenen Telfortbundel (en dus nog slechts een deel van een maand geldig.
  • In MijnKPN leidt de procedure om het gratis tegoed aan te vragen (waarvan ik dus niet weet of ik dat ooit al bij Telfort heb gehad) tot een formulier om NAW-gegevens in te vullen (zie verder mijn vorige bericht)
Ik heb zaterdag 29/6 alsnog een poging gedaan om via SMS 'internetbundel' naar 1515 de beloofde gratis bundel van 1000 MB te ontvangen (er was immers een keuze beloofd tussen een internetbundel of een belbundel en die eerste ongevraagde 1000 MB bundel beschouw ik als compensatie voor de verdwenen Telfortbundel). Ik krijg een SMSje terug met de tekst: "Bedankt voor uw aanmelding. Zodra de bundel aanstaat ontvangt u een bevestiging per sms. Dit duurt maximaal 2 werkdagen."
Dit SMSje houdt een belofte in, maar ik moet het nog zien ... tot op dit moment nog geen vervolgbericht ontvangen.

Je zult begrijpen dat ik met weinig vertrouwen aan dit gedwongen KPN-avontuur begonnen ben.
Nu ben ik een super klein, super onbelangrijk 'klantje' binnen KPN, met mijn super kleine prepaid verbruik ... maar toch ... men mag in deze tijd toch onderhand verwachten dat de IT-systemen doen wat ze behoren te doen. Niets is minder waar helaas. Bij veel bedrijven functioneren slechte IT-systemen die allerlei handelingen verrichten en beslissingen nemen over mensen ... Ai, nu wordt het misschien te filosofisch en kan ik maar beter ophouden 😉.
De welkomst sms beloofd inderdaad meer dan je daadwerkelijk krijgt dit is wel een beetje jammer.
Reputatie 1
@Galdor68
Belofte maakt schuld, zou ik zeggen. Maar zoals ik al zei ... slechte IT-systemen ... de mens versus de 'bitjes'.
Reputatie 1
@Susan_
@Galdor68

Ha, ha, zojuist een SMSje gehad:
"Beste klant. Vanaf nu kunt u gebruik maken van de volgende bundel: KPN Internetbundel L. Met vriendelijke groet, KPN"

En in de KPN Prepaid App heb ik nu een gedeeltelijk verbruikte 1000 MB internetbundel die nog 15 dagen geldig is. En een nieuwe volle 1000 MB internetbundel die nog 31 dagen geldig is.
Die belofte is dus ingelost. Ik kan mijn lusten voorlopig helemaal botvieren m.b.t. internet.
Alleen jammer dat de manier waarop dit allemaal gegaan is op z'n zachts gezegd 'wonderlijk' is. Totaal onbegrijpelijk.
Ik wacht nog geduldig op bericht van Susan_ m.b.t. mijn eventuele eenmalige gratis tegoed van € 7,50.
Dat lijkt te staan en te vallen met het 'Vijfje' van Telfort waarvan je niet weet of je deze hebt geincasseerd.
Reputatie 7
Badge +30
Heel vervelend dat het allemaal zo rommelig gaat! Ik zie dat je gegevens bij ons al bekend zijn. Je hebt je dus destijds bij Telfort al geregistreerd en daarmee het 'Vijfje' ontvangen. Je kunt dus helaas geen aanspraak meer maken op het extra tegoed bij KPN. Hopelijk heb je zo voldoende informatie!
Reputatie 1
@Marcia_
Dank je wel voor het nakijken. Het zal ongetwijfeld kloppen dat ik dat 'Vijfje' ooit al eens gehad heb.
'Rommelig' vind ik nogal een eufemisme.
Bij mijn poging om het extra tegoed te verkrijgen vanuit MijnKPN moest ik een formulier invullen met de nodige ANW-gegevens. Daarop kreeg ik het volgende SMSje:
"Beste klant. Wij hebben uw gegevens verwerkt in onze administratie. Met vriendelijke groet"
KPN heeft deze gegevens nu dus ergens opgeslagen.
Maar waar? Dat is een raadsel! Die gegevens maken namelijk geen deel uit van mijn profiel in MijnKPN. Ik kan ze dus niet inzien en ook niet wijzigen, b.v. als mijn adres verandert.

En waarom kon het 'systeem' niet zien dat ik het 'Vijfje' al gehad heb en mij daar middels een berichtje melding van maken? Ik was toch al, zoals je zei, bij Telfort geregistreerd? Is zo'n essentieel gegeven dan niet met de migratie naar KPN meegekomen?
Er moeten bij die migratie wel heel veel bitjes zijn omgevallen.
De hele bedoeling van prepaid is de betrekkelijke anonimiteit het moeten invullen van NAW is vreemd. Juist vanwege het niet hebben van NAW gegevens moeten klanten via sms worden benaderd in plaats van bijvoorbeeld email. Telefoonnummer en simkaart nummer moet afdoende zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Ik was wellicht iets te enthousiast. Jij geeft aan dat je je via MijnKPN geregistreerd hebt: het is natuurlijk wiedes dat ik daarom jouw gegevens zie staan. Ik ga intern even navragen hoe ik nu zeker weet of je het 'Vijfje' van Telfort hebt gekregen of niet. Als ik een reactie heb, kom ik er bij je op terug!

Wij hebben nu overigens jouw gegevens staan onder je 06-nummer. Zie jij deze niet? Wellicht in de Prepaid app?
Reputatie 1
@Marcia_
In de KPN Prepaid App staat alleen mijn mobiel nummer.
In MijnKPN zie ik onder 'Profiel' alleen naam, e-mail en mobiel nummer. Geen andere NAW-gegevens.
Het formulier dat verschijnt zodra ik in MijnKPN klik op 'Eenmalig gratis extra tegoed aanvragen' worden ook geslacht, adres en geboortedatum gevraagd.
Waar KPN deze gegevens opslaat is onduidelijk. De gegevens zijn nergens in te zien.

Dat hele formulier zou niet zichtbaar moeten worden volgens mij. Zeker niet als je die procedure al een keer doorlopen hebt. Want dan hoort het systeem gewoon te zeggen of je het extra tegoed wel of niet krijgt, met vermelding van reden.
Reputatie 7
Badge +30
We slaan het in ons systeem op onder jouw nummer. We doen er niet zoveel mee, wellicht eens peilen of je interesse hebt in een abonnement o.i.d.Wij kunnen dit intern wel wijzigen, mocht je dit willen. In ieder geval had je gelijk: de registratie kwam van MijnKPN en niet eerder van Telfort. Ik heb dus bij dezen alsnog 7,50 euro registratietegoed toegekend en die zie je direct terug!
Reputatie 1
@Marcia_
Dank je wel. Die 7,50 staat nu als een 'Bonustegoed' in mijn KPN Prepaid App bijgeschreven.
Strikt genomen zijn het 'Extra beltegoed' en 'Bonus beltegoed' twee verschillende tegoedsoorten bij KPN (5 soorten in totaal) maar de gebruiksmogelijkheden zijn kennelijk identiek.
Ik weet dat ik er geen servicenummers mee kan bellen en geen prepaid bundels mee kan kopen.

Maar wat je nog zou kunnen verduidelijken is het volgende (ik kan het antwoord op deze vraag nergens bij KPN vinden):

Als ik gewoon bel, naar gewone nummers welk tegoed wordt dan het eerste aangesproken?
Gaat eerst het bonustegoed op en daarna het gewone tegoed, of andersom?
Reputatie 1
@Marcia_

In afwachting van mijn vraag over welk beltegoed eerst wordt aangesproken, het bonustegoed of het gewone tegoed, constateer ik een ander feit dat me zeer verbaast 🤔:

Ik heb nu dus twee internetbundels in mijn tegoed staan.
  1. Een gedeeltelijk verbruikte bundel van 1000 MB die nog 15 dagen geldig is.
  2. De welkomstbundel van 1000 MB die vanmorgen is toegevoegd en die nog 31 dagen geldig is.
Tot mijn stomme verbazing wordt mijn internetverbruik van vandaag, na het ontvangen van de welkomstbundel, afgesnoept van deze bundel.
Is het mijn 'makke' om te verwachten dat de bundel die een kortere looptijd heeft eerst opgesnoept zou worden ????????????????
Reputatie 1
Inmiddels heb ik zelf het antwoord ontdekt op de vraag welk beltegoed eerst wordt aangesproken bij het bellen van normale nummers, 'Bonus beltegoed' of het gewone beltegoed.
Dat blijkt het 'Bonus beltegoed' te zijn. Kennelijk wordt dat dus eerst opgemaakt voordat het normale beltegoed wordt aangesproken.
Prima, ik hoopte al dat dit het geval zou zijn. Het antwoord op deze vraag is volgens mij nergens bij KPN te vinden. Zou fijn zijn als die leemte kon worden opgevuld. Nu geleerd vanuit ervaring.

Dan nog mijn openstaande vraag i.v.m. mijn merkwaardige ervaring met het aanspreken van internet tegoed als er twee internetbundels actief zijn. Zou iemand van KPN daar nog op willen reageren a.u.b.?
Reputatie 7
Badge +21
@Jeffff, ik begrijp dat je nog zit te wachten op antwoord op jouw vraag over je bundels. De bundel die je het eerst aanzet zal opgemaakt worden. Daarna zal pas gebruik gemaakt worden van de bundel die er dan nog is.
Reputatie 1
@Susan_
Dank voor je reactie. Als er zou gebeuren wat jij zegt, dan zou ik daar vrede mee hebben uiteraard, want dat lijkt me de juiste en ook voor de hand liggende manier waarop het zou moeten gaan.

Maar ik zou je willen vragen om mijn eerdere bericht nog eens terug te lezen (zie quote hieronder). Want kennelijk heb je niet begrepen dat bij mij dus het tegenovergestelde gebeurt.

De bundel die al aanstond is 'stopgezet'. De nieuwe bundel wordt opgemaakt.


@Marcia_

In afwachting van mijn vraag over welk beltegoed eerst wordt aangesproken, het bonustegoed of het gewone tegoed, constateer ik een ander feit dat me zeer verbaast 🤔:

Ik heb nu dus twee internetbundels in mijn tegoed staan.
  1. Een gedeeltelijk verbruikte bundel van 1000 MB die nog 15 dagen geldig is.
  2. De welkomstbundel van 1000 MB die vanmorgen is toegevoegd en die nog 31 dagen geldig is.
Tot mijn stomme verbazing wordt mijn internetverbruik van vandaag, na het ontvangen van de welkomstbundel, afgesnoept van deze bundel.
Is het mijn 'makke' om te verwachten dat de bundel die een kortere looptijd heeft eerst opgesnoept zou worden ????????????????
Reputatie 1
@Marcia_
@Susan_
@Marina_
@Erik_
@Nadia
@Paul_

Is er niemand van het KPN_team die het raadsel rond het verbruik van mijn twee internetbundels kan verklaren? (En eventueel uitleggen wat ik er aan kan doen?)

(Ik noem alle moderatoren die in deze draad voorkomen in de hoop dat ik iemands aandacht weet te trekken 😉)
Reputatie 7
Badge +28
Sorry voor de late reactie @Jeffff, daar ging iets mis aan onze kant. Ik stond niet in de lijst maar ik zoek dit graag voor je uit.

Het lijkt er op dat het volgende aan de hand is:
  • Je had nog een bundel bij Telfort. Dit is omgezet naar een 1GB bundel aan KPN zijde. Van deze bundel is vanaf het begin wat data verbruikt
  • Deze bundel staat - om een reden mij niet bekend - intern geregistreerd als een 1GB bundel via GPRS. Zo'n bundel hebben we niet en 1GB met een GPRS snelheid zou je niet erg blij van worden. Dit is puur een interne naam voor deze bundel, de snelheid ligt veel hoger dan GPRS.
  • De welkomstbundel van 1GB ("KPN_Internetbundel_L") is later geactiveerd en wordt als sneller gezien en is daardoor direct in gebruik gesteld
Als er meerdere bundels actief zijn wordt standaard de snelste bundel gekozen. Als je bijvoorbeeld een Onbeperkt Online bundel hebt (128Kb/s - erg langzaam) kun je tegelijk andere bundels afsluiten. Als je even sneller internet nodig hebt en een dagbundel 1GB kiest (tot 25Mb/s) wordt die direct aangesproken.

Als de bundels gelijk zijn in downloadsnelheid werkt het zoals Susan aangeeft, de eerste bundel wordt als eerste opgemaakt.

De vraag blijft dus over waarom de eerste bundel zo is geregistreerd. Ik heb het antwoord daar niet direct op maar ik vraag het voor je na. Zodra er reactie is komen ik of mijn collega's er op terug!
Reputatie 1
Ik loop ook steeds tegen hetzelfde probleem aan. Krijg steeds de melding dat er een technische storing is en dat ik het later nog eens moet proberen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

mijn telfort prepaid is omgezet door KPN naar kpn prepaid
Kan nu niet meer opwaarderen via sms opwaarderen.
Blijf hangen bij dat de betalingsgegevens niet opgehaald kunnen worden.
ook mijn 2e telefoon met orginele KPN simkaart prepaid kan niet worden opgewaardeerd.
De persoonlijke opwaardeercode code van deze kpn prepaid telefoon werkt niet meer.
de opwaardeercode van mijn telfort prepaid telefoon werkt ook niet meer.
Alle telefoons heb ik opnieuw geregistreerd in mijn kpn account.
kom alleen niet verder bij de betalingsgegevens.
Geeft steeds aan dat er een technische fout (storing is) en geeft steeds aan het later opnieuw te proberen.
Ik ben aldagen bezig maar geeft steeds deze storing aan.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Voordat de migratie naar kpn klaar was vanuit telfort had ik nog 38 euro beltegoed op mijn prepaid telefoon staan. Vandaag kwam ik erachter dat dit tegoed bijna weg was. Volgens een sms van KPN zou er nog 1 euro op staan. Toen ik wilde bellen was ook die ene euro verdwenen.

BEste kpn kunnen jullie dit nog recht zetten.

bij voorbaat dank

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Ik heb momenteel (5-7-19) hetzelfde probleem. Ben met mijn prepaid mobiel vorige maand overgenomen van Telfort en wil per sms opwaarderen. Heb hiervoor een KPN ID moeten aanmaken, maar het lukt me al vijf dagen niet om hiervoor mijn betaalgegevens in te stellen voor automatische incasso. Ik krijg elke keer de melding: "wegens een technische storing kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens". De klantenservice van KPN zegt dat het komt door de drukte vanwege de overname van Telfort en dat ik een paar weken (!) moet wachten. Nu lees ik hier dat Christa 2 jaar geleden hetzelfde probleem had en dat het is opgelost. Ik zou ook graag een oplossing willen, kan dat?

*Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Ben ook met mijn prepaid mobiel overgekomen van Telfort en wil per sms opwaarderen. Heb hiervoor een KPN ID moeten aanmaken, maar het lukt me al vijf dagen niet om hiervoor mijn betaalgegevens in te stellen voor automatische incasso. Ik krijg elke keer de melding: "wegens een technische storing kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens". De klantenservice van KPN zegt dat het komt door de drukte vanwege de overname van Telfort en dat ik een paar weken (!) moet wachten. Ik kan me niet voorstellen dat een technische storing zo lang duurt. Graag hulp.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Phrixus, welkom! Dat lijkt me heel erg vervelend! Je wilt natuurlijk als het even kan, geen last van de migratie van Telfort naar KPN. Excuses hiervoor. Naar mijn weten zou het gewoon vanaf 1 juli moeten werken. Ik kijk graag met je mee waarom dit bij jou niet het geval is. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en evt. simkaartnummer? Laat het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt en ik duik erin.

Reageer