News

Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

  • 12 June 2019
  • 273 reacties
  • 13540 keer bekeken
Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

Toon eerste bericht

273 reacties

Reputatie 7
Badge +30
@DZFryslan heb het tariefplan opnieuw voor je aangepast en een maandbundel vergoed. Had in eerste instantie per ongeluk de verkeerde gekozen, dus je hebt 50 MB voordeel ;-)

@TvE-S wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer? Dan kijk ik of 'ie er wel op staat of niet. Heb je een bevestiging gekregen? En welke telefoon gebruik je? Kan je wel gewoon bellen?
@Marcia_

Waar kan ik dat 06 nr invullen? Bellen lukt wel en ik heb een sms gehad dat de 1gb erbij op staat Alleen doet die het alleen op de Wi-Fi niet op de 4g Ik heb een prepaid nr dus geen klant nummer van de mobiel Ik gebruik een Samsung
Reputatie 7
Badge +20
@Marcia_

Waar kan ik dat 06 nr invullen? Bellen lukt wel en ik heb een sms gehad dat de 1gb erbij op staat Alleen doet die het alleen op de Wi-Fi niet op de 4g Ik heb een prepaid nr dus geen klant nummer van de mobiel Ik gebruik een Samsung

Maakt niet veel uit, @TvE-S als het maar ergens staat. Trouwens, het helpt vaak om je toestel even helemaal uit te zetten en weer aan te zetten. Klinkt flauw, maar is echt waar.
@Bart_

Dat uit en aan zetten werkt niet

Heb 06 nr gezet om het profiel bij persoonlijke opmerking
Reputatie 7
Badge +20
@Bart_

Dat uit en aan zetten werkt niet

Heb 06 nr gezet om het profiel bij persoonlijke opmerking

Jammer, @TvE-S Het viel te proberen. Ik ga er achteraan!
Oke @Bart_

Wanneer weet ik of die het doet
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @TvE-S, Bart komt er z.s.m. op terug in dit topic.
"Alleen de bundels veranderen, alle andere tarieven blijven gelijk."

Over welke tarieven hebben we het dan?
Bij Telfort prepaid betaalde ik namelijk €0,15 per minuut om te bellen.
Bij KPN prepaid betaal ik ruim het dubbele: €0,36 per minuut.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @MeriLicious, welkom bij KPN! Leuk dat je meteen het forum hebt gevonden 🙂. Bij Telfort Prepaid was het standaardtarief ook 36 cent per minuut. Met Telfort 15/15 was het 15 cent. Als jij 15 cent betaalde bij Telfort, moet je dit ook bij KPN gaan betalen. Dat tariefplan is namelijk één op één overgenomen. Mocht je hieraan twijfelen, vul je dan je forumprofiel aan met je 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt en ik kijk met je mee.
Ha @MeriLicious, welkom bij KPN! Leuk dat je meteen het forum hebt gevonden 🙂. Bij Telfort Prepaid was het standaardtarief ook 36 cent per minuut. Met Telfort 15/15 was het 15 cent. Als jij 15 cent betaalde bij Telfort, moet je dit ook bij KPN gaan betalen. Dat tariefplan is namelijk één op één overgenomen. Mocht je hieraan twijfelen, vul je dan je forumprofiel aan met je 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt en ik kijk met je mee.

Gedaan!
Bij de instellingen op de KPN Prepaid app staat onder Instellingen>Tarief>'onbekend'.
Reputatie 7
Badge +30
Top! Bij mij staat KPN 15/15, dus dat gaat helemaal goed komen!💪🏼
Reputatie 1
@Marcia_
@MeriLicious
Top! Bij mij staat KPN 15/15, dus dat gaat helemaal goed komen!💪🏼

Da's fijn Marcia, dat het 'bij jou' staat, maar het hoort toch gewoon 'bij ons' te staan! ('ons'= wie 15/15 heeft)
Lijkt mij een simpel op te lossen probleempje.
Ik heb dit op 8 juli ook al doorgegeven en hier de reactie die van @Joran kwam:

https://forum.kpn.com/prepaid-16/van-telfort-prepaid-naar-kpn-prepaid-474674?postid=787584

Hij zei dus: "Deze is mij nog niet bekend. Ik geef dit door aan de appontwikkelaars, dank!"

Blijft het daarbij? Kennelijk ben jij daar niet van op de hoogte.
Is er bij jullie niet een soort lijst waarin je kunt zien welke problemen er bekend zijn en of die ook daadwerkelijk opgelost gaan worden en mogelijk wanneer?
Op die manier zou je vragenstellers en probleemmelders hier op het forum toch veel gerichter en duidelijker te woord kunnen staan.
Zoals het nu gaat lijkt het allemaal zo 'hap snap' en 'ad hoc' en meerdere malen hetzelfde, weinig professioneel. Als klant krijg ik daar geen goed gevoel bij.
Vreemd voor een IT bedrijf dat toch van systemen aan elkaar hangt 😗.
Top! Bij mij staat KPN 15/15, dus dat gaat helemaal goed komen!💪🏼

Dank je voor het nakijken, en hopelijk komt er dan in de app nog iets van een aanpassing waardoor het makkelijker terug te vinden is.
Fijn weekend!
Reputatie 7
Badge +20
Oke @Bart_

Wanneer weet ik of die het doet

Hi @TvE-S Ik heb helaas nog geen oorzaak kunnen achterhalen, dus ik laat het verder uitzoeken. Wat me nu opvalt is dat er de laatste dagen toch sprake van enig dataverbruik is. Kun je dat bevestigen?
Prepaid opwaarderen lukt niet bij KPN.
Via online opwaarderen krijg ik de melding dat mijn nummer niet bekend is.
Via MijnKPN krijg ik een foutmelding (ites met technische storing) bij het instellen van betaling gegevens.

Ik wil graag weer kunnen opwaarderen via SMS.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30

Top! Bij mij staat KPN 15/15, dus dat gaat helemaal goed komen!💪🏼Da's fijn Marcia, dat het 'bij jou' staat, maar het hoort toch gewoon 'bij ons' te staan! ('ons'= wie 15/15 heeft)
Lijkt mij een simpel op te lossen probleempje.
Ik heb dit op 8 juli ook al doorgegeven en hier de reactie die van @Joran kwam:

https://forum.kpn.com/prepaid-16/van-telfort-prepaid-naar-kpn-prepaid-474674?postid=787584

Hij zei dus: "Deze is mij nog niet bekend. Ik geef dit door aan de appontwikkelaars, dank!"

Blijft het daarbij? Kennelijk ben jij daar niet van op de hoogte.
Is er bij jullie niet een soort lijst waarin je kunt zien welke problemen er bekend zijn en of die ook daadwerkelijk opgelost gaan worden en mogelijk wanneer?

Waar baseer je op dat ik er niet van op de hoogte ben? Zeker heb ik gezien dat hij dit doorgegeven heeft. En als jij nog steeds 'onbekend' ziet, zal dit betekenen dat het nog niet aangepast is. Voor zover ik begreep was @MeriLicious voldoende geïnformeerd met mijn antwoord, omdat het voor haar niet duidelijk was welk tariefplan ze gebruikt. Ik was in de veronderstelling dat het antwoord met daarin het door haar gebruikte tariefplan voldoende was. Ik had hierbij wellicht nog aan toe kunnen voegen dat inmiddels intern doorgegeven was dat er 'onbekend' vermeld staat bij de gebruikers.

@MeriLicious graag gedaan!
Ik ben een voormalig Telfort-prepaid klant, nu dus KPN Prepaid.
Ik wil per SMS blijven opwaarderen.
Hiervoor heb ik een pincode nodig, het lukt me echter niet die te krijgen.
Ik werk op een Desktop en werk niet met Apps.

Op Mijn KPN staat bij "Opwaarderen" de melding: U bent geregistreerd, maar u hebt nog geen betalingsgegevens ingesteld"
Vervolgens ga ik naar "Mobiel en SMS opwaarderen", en klik ik op "Betalingsgegevens instellen".
Ik vink Automatische Incasso aan, kies mijn bank, en vink de toestemming voor SEPA incasso aan.

In principe zou je dan bij het scherm moeten komen waar je € 0,01 moet overmaken. Maar dat gebeurt niet.

In plaats daarvan verschijnt de melding; Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens.

Ik heb vorige week drie keer de helpdesk gebeld, inmiddels andere browsers geprobeerd, 10 euro overgemaakt via Online opwaarderen (dat werkte wel, maar het verhielp niet bovenstaand probleem).

Ik wil per se per SMS opwaarderen juist omdat ik onderweg niet kan bankieren. Lang verhaal kort: hoe kan ik een pincode krijgen voor SMS opwaarderen, en waarom pakt het systeem mijn betaalgegevens niet??

Dit heeft me nu al heel veel tijd gekost, en ik zou het heel graag opgelost willen hebben. Ik zie als ik zo rondkijk dat de koppeling bij Liquix niet in orde zou kunnen zijn, en dat ik daar nog sta als Telfort klant in plaats van KPN klant.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
@Phrixus en @Jeffff Ik zie nu meerdere mensen melding maken van dit probleem: mensen lukt het niet om via sms op te waarderen. Ik ga dit laten uitzoeken en we komen er op terug.
Ik ben een voormalig Telfort-prepaid klant, nu dus KPN Prepaid.
Ik wil per SMS blijven opwaarderen.
Hiervoor heb ik een pincode nodig, het lukt me echter niet die te krijgen.
Ik werk op een Desktop en werk niet met Apps.

Op Mijn KPN staat bij "Opwaarderen" de melding: U bent geregistreerd, maar u hebt nog geen betalingsgegevens ingesteld"
Vervolgens ga ik naar "Mobiel en SMS opwaarderen", en klik ik op "Betalingsgegevens instellen".
Ik vink Automatische Incasso aan, kies mijn bank, en vink de toestemming voor SEPA incasso aan.

In principe zou je dan bij het scherm moeten komen waar je € 0,01 moet overmaken. Maar dat gebeurt niet.

In plaats daarvan verschijnt de melding; Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens.

Ik heb vorige week drie keer de helpdesk gebeld, inmiddels andere browsers geprobeerd, 10 euro overgemaakt via Online opwaarderen (dat werkte wel, maar het verhielp niet bovenstaand probleem).

Ik wil per se per SMS opwaarderen juist omdat ik onderweg niet kan bankieren. Lang verhaal kort: hoe kan ik een pincode krijgen voor SMS opwaarderen, en waarom pakt het systeem mijn betaalgegevens niet??
Reputatie 7
Badge +25
Hi @kovelaar, welkom! Voor zover ik op dit moment weet is dit probleem in onderzoek, maar verder heb ik vooralsnog geen update. We zullen het hier delen zodra we een update hebben.
Dank je, ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +30
@Erwin13, welkom! Heel vervelend dat je geen gebruik kunt maken van SMS opwaarderen! Zoals je in dit topic kunt lezen, ben je niet de enige die hier tegenaan loopt. Daarom heb ik jouw 06-nummer ook doorgegeven aan de betreffende collega's, zodat we het kunnen onderzoeken. Zodra we meer weten, lees je het hier!
Online opwaarderen werkt nu. Geen foutmelding dat mijn nummer niet bekend is. Betaald via Ideal en beltegoed is opgewaardeerd.
Via MijnKPN werkt nog niet.
Reputatie 7
Badge +30
Dat klinkt veelbelovend! Fijn dat je het even laat weten. Ik heb nog geen terugkoppeling van mijn collega's ontvangen, maar ook die zal ik t.z.t. hier delen!
Reputatie 1

Om je een beetje tegemoet te komen zet ik op 17-7 de 1GB welkomstbonus er nog eens op, zodat je die daadwerkelijk een hele maand kunt gebruiken.


Afkomstig uit dit bericht van 8 juli 2019:

https://forum.kpn.com/prepaid-16/van-telfort-prepaid-naar-kpn-prepaid-474674?postid=787462

@Joran
Het is vandaag 18-7 en heb helaas moeten constateren dat bovenstaande belofte niet is ingelost.
Kan ik daar alsnog op rekenen?
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Jeffff, zeker. Maar we hebben nog geen datum doorgekregen waarop dit gaat gebeuren. Daar kan ik je dus nog niets over zeggen.

Reageer