News

Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

  • 12 June 2019
  • 273 reacties
  • 13538 keer bekeken
Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

Toon eerste bericht

273 reacties

Badge
@Marina_ Ik heb het 06-nummer en simkaartnummer aan mijn profiel toegevoegd bij 'persoonlijk bericht'.
Badge
@Erik_
Mijn probleem zit hem niet in het opwaarderen. Het probleem zit hem in dat mijn simkaart geen netwerk heeft. In meerdere telefoons geprobeerd. 4 maanden geleden toen ik net op Aruba aankwam had ik wel netwerk in 1 van die telefoons. Nu 4 maanden niet gebruikt en is telfort over gegaan naar KPN en doet hij niks meer.
Moet ik instellingen veranderen? Zo ja welke?

Als ik mijn Netwerk handmatig op SETAR wil zetten (dat is 1 van de 2 providers op het eiland) dan zegt hij "Je simkaart staat geen verbinding met dit netwerk toe'.

Hartelijk dank voor je reactie.
Groet Michou
Reputatie 1
In het algemeen: het instellen van betaalgegevens in de MijnKPN om dan opwaarderen per sms in te kunnen stellen zou nu moeten werken voor iedereen. Mocht je daar alsnog problemen mee ervaren, geef het even aan.

@Erik_
Ik moet je teleurstellen, Het instellen van betaalgegevens werkt nog steeds niet.
Zojuist geprobeerd in MijnKpn/Opwaarderen onder 'Mobiel en sms opwaarderen'.
Nog even zo vrolijk komt de mededeling "Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens.".

Begint helaas een beetje irritant te worden dit probleem dat maar niet opgelost wordt en ook nog eens die KPN Prepaid App die z'n werk niet goed wil doen.
Na koppelen Telford prepaid nummer aan MijnKPN is mijn saldo in de prepaid app opeens nul . Na enkele dagen kan ik nu wel mijn saldo in Mijn KPN zien maar ik kan geen betallingsgegevens voor SMS opwaarderen geven. Er verschijnt dan een technische fout. Aan de telefonische helpdesk heb je nix.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Geweldig! Maarreh.. ik heb dus wel beltegoed 15 euro volgens de sms service.
Maar ik kan niet bellen.

Vergelijkbaar:
Je hebt aantoonbaar geld van de nederlandse bank in je zak,
Maar je kunt er niet meebetalen.

En dan heb ik het nog niet over mijn beltegoed van ome telfort.

Beste KPN, doe er iets aan anders ben ik echt helemaal 100% zakelijk én prive klaar met jullie.
En dat binnen een maand, een nieuw record?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Ik probeer al twee weken mijn prepaid account geschikt te maken voor mobiel opwaarderen (via sms). Ik kom steeds niet verder dan het scherm: "Betaalgegevens instellen".

Hier krijg ik steeds de melding: "Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens."

Wat is er aan de hand? Is dit een storing en zo ja, wanneer wordt die opgelost?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik probeer al twee weken mijn prepaid account geschikt te maken voor mobiel opwaarderen (via sms). Ik kom steeds niet verder dan het scherm: "Betaalgegevens instellen".

Hier krijg ik steeds de melding: "Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens."

Wat is er aan de hand? Is dit een storing en zo ja, wanneer wordt die opgelost?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Mijn melding gaat niet over de prepaid-app. Ik probeer mijn prepaid account geschikt te maken voor mobiel opwaarderen (via sms) via de website MijnKPN.

Badge
Gisteren de nieuwe Sim kaart van jullie geactiveerd. Heb WiFi maar kan niet bellen of gebeld worden!!
Ook IDeal betalingen werken niet.
Aan-uit geprobeerd
Vliegtuigstand staat uit

Wat te doen?
Reputatie 7
Badge +20
Dag allemaal. Ik geef je graag even een update over een aantal zaken die spelen met de overgang van prepaid Telfort naar prepaid KPN. Ik merk dat er paar zaken in dit topic door elkaar heen lopen, dus ik geef je graag wat extra toelichting. Half juni zijn de laatste Prepaid Telfort-klanten overgezet naar KPN Prepaid. Die migratie is goed verlopen, maar er speelden en spelen wel enkele punten. Ik loop de belangrijkste even met je door.

Opwaarderen via SMS werkt niet
Dit probleem was bekend. Het lukte enige tijd niet om via sms je beltegoed op te waarderen. Dit is inmiddels opgelost en het moet weer werken. Als dat niet zo is, geef dat dan in dit topic even aan. Dan kijken we er naar. Uit eigen ervaring: zet je toestel eerst eens helemaal uit en zet het daarna weer aan. Klinkt flauw, zo’n reset aanraden, maar vaak helpt het wel degelijk.

Beltegoed en bundels worden niet weergegeven in de Prepaidapp
Dit probleem wordt onderzocht. Het is gelukkig niet zo dat je beltegoed verdwenen is en dat je bundels inactief zijn: het heeft met de app zelf te maken. Je kunt je tegoed via je mobiele telefoon op 2 manieren opvragen:
- Sms gratis het woord 'SALDO' naar 1266 en ontvang een gratis sms'je met al je tegoeden.
- Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra tegoed. Binnen enkele seconden zie je hoeveel prepaidtegoed je nog hebt.
Een aantal mensen met dit probleem hadden een reactie achterlaten in een ander topic. Deze heb ik samengevoegd met dit topic. Heb je dit probleem, laat het hier dan weten. We willen graag nog enkele voorbeelden doorgeven aan de achterliggende partijen.

Bel/SMS tegoed is verdwenen
We hebben berichten ontvangen van klanten die hun bel/sms tegoed kwijt waren. Deze klanten zijn wel met het juiste tegoed gemigreerd naar KPN, maar hebben het mobiele internet aan staan. In tegenstelling tot wat klanten gewend waren bij Telfort, kun je bij KPN Prepaid namelijk internet gebruiken uit je bel/sms tegoed. Als klanten apps op hun toestel aan hebben staan, en buiten bereik van de Wifi zijn, gebruiken ze dus op deze manier hun tegoed.

Heb je vragen of andere problemen met je prepaid, die recentelijk van Telfort naar KPN is overgezet? Laat het hier even weten, dan kijken we er naar.
Badge
Aanvulling: “Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten bereik gesteld”.... Dit krijg ik te horen als ik probeer te bellen
Nieuw aanmelden voor mobiel opwaarderen (via sms) werkt nog steeds niet. Ik kom steeds niet verder dan het scherm: "Betaalgegevens instellen".

Hier krijg ik nog steeds de melding: "Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens."

Het is dus nog niet opgelost. Het opwaarderen misschien wel, maar dat kan ik niet controleren. Het voor de eerste keer aanmelden voor deze dienst (en daarvoor betalingsgegevens instellen geeft nog steeds een foutmelding.
Reputatie 7
Badge +20
Duidelijk, @muziekboot Ik wil een paar dingen checken. Hoe probeer je je aan te melden? Via de site? Heel flauw, maar wil je eens een andere browser proberen en kijken of er adblockers actief zijn? Dan hebben we dat in elk geval uitgesloten.
Zie bijgevoegde schermprint. Op dit scherm gaat het fout; zodra ik op Opslaan klik, krijg ik de foutmelding bovenin beeld.
Google Chrome en Firefox geprobeerd. Bij beide de AdBlocker uitgezet (zie rechtsboven in printscreen).



Admin: 06-nummer uit screenshot gehaald
Reputatie 7
Badge +28
@Mulder.K: Welkom! Vervelend begin zo 😞 Ik ga dit voor je uitzoeken. Ik weet alleen niet zeker of dit om een prepaid aansluiting gaat? Kun je jouw 06-nummer en het simkaartnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd?

@muziekboot: Dank voor de screenshot! Ik heb je 06-nummer er wel even uitgehaald. Ik heb contact opgenomen met het bedrijf dat namens ons de betalingen regelt voor prepaidgebruikers. We gaan dit uitzoeken en komen er op terug.
Duidelijk, @muziekboot Ik wil een paar dingen checken. Hoe probeer je je aan te melden? Via de site? Heel flauw, maar wil je eens een andere browser proberen en kijken of er adblockers actief zijn? Dan hebben we dat in elk geval uitgesloten.
Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens.

IN: Betaalgegevens instellen
NOG STEEDS !!
Badge
@Joran
Mijn 06 nummer en simcardnr staan in mijn profiel!
Heb een abonnement telefonisch afgesloten voor twee jaar.
Marcia, kun je mij dan ook helpen?

Heb een prepaid tel nummer van Telfort met mobiel opwaarderen via sms met een code.
Zinds ik nu dus bij de kpn ben(omdat Telfort er niet meer is), wel met met het Telfort prepaid nummer, krijgen ik het niet voor elkaar om mijn rekening gegevens door te geven zodat ik ook bij de kpn mobiel kan opwaarderen met een code.

Graag hulp Harry

Admin: bericht samengevoegd met het verzameltopic
Reputatie 7
Badge +21
@Mulder.K, jouw nummer wordt per 15 augustus overgenomen door KPN. Indien je op dit moment problemen ervaart kan je het beste nog even contact zoeken met Telfort zelf!

@Telfordje, ik ga er vanuit dat je jouw toestel al opnieuw opgestart hebt. Zou je jouw 06-nummer willen toevoegen aan je Forum profiel?
Reputatie 1
@Bart_ en alle andere moderatoren

Opwaarderen via SMS werkt niet
Dit probleem was bekend. Het lukte enige tijd niet om via sms je beltegoed op te waarderen. Dit is inmiddels opgelost en het moet weer werken.


Gisteren wist @Erik_ dit ook al te melden en toen heb ik daar al vrij snel op gereageerd met de mededeling dat hij zich echt vergist. Zie de berichten van gisteren in deze draad.
Dus hoe kun je nu volhouden dat het weer moet werken? Zeker als inmiddels ook al @Telfordje en @muziekboot een zelfde melding deden.

Duidelijk, @muziekboot Ik wil een paar dingen checken. Hoe probeer je je aan te melden? Via de site? Heel flauw, maar wil je eens een andere browser proberen en kijken of er adblockers actief zijn? Dan hebben we dat in elk geval uitgesloten.

Dit is niet alleen heel flauw, maar zelfs ongepast. Het uittesten van systemen is een taak van de ontwikkelaars bij KPN, niet van de klanten. Je zet systemen toch niet online voordat die fatsoenlijk getest zijn en goed bevonden?
Ik kan me hier best wel boos om maken. Het gaat hier om een commercieel product waar klanten van op aan moeten kunnen. Er is hier toch niet een of andere amateur op z’n zolderkamertje een spelletje voor een neefje aan het programmeren?

Sorry hoor, maar ik krijg zo langzamerhand het idee dat iedereen hier aan het lijntje gehouden wordt.
De onmogelijkheid om betaalgegevens in te stellen duurt nu al minstens een maand(+). Sinds ik me op 22 juni bij KPN heb aangemeld heeft dit niet gewerkt.

Onderwijl is ook de werking van de KPN Prepaid App ernstig verstoord geraakt, minstens al sinds 18 juli.

Wordt het niet eens tijd dat KPN zijn verantwoordelijkheid neemt.
Persoonlijk ben ik in het begin van mijn gedwongen overstap van Telfort best wel coulant geholpen, maar de problemen die er nu nog steeds zijn doen me dat zo langzamerhand vergeten. KPN heeft het lekker voor mekaar met de inpalming van Telfort … niet dus.

@Susan_


@Telfordje, ik ga er vanuit dat je jouw toestel al opnieuw opgestart hebt.

Volgens mij is aan de afbeelding van Telfordje wel te zien dat hij die test op een PC of laptop heeft gedaan. Herstarten van een (telefoon)toestel is dan een beetje onzinnig lijkt me.
Pffff... ik kan tenminste weer bellen.

Maar of ik heb geen enkel idee of ik dat nu betaal uit mijn :
1) oorspronkelijke beltegoed van Telfort,
2) of mijn kpn-beltegoed
3) of een KPN-belbundel van 5 euries (dat was tenminste wel de bedoeling).

Wel heeft die KPN ook mijn data mogelijkheid via de GSM aangezet begin juli.
Direct uitgezet omdat ik al eerder vreesde voor dit soort praktijken.
Toch 1.60 euro verbruik afgerekend.
Dan heb ik het nog niet over mijn beltegoed van Telfort.
Dan heb ik het nog niet over het verdwijnen van de opwaardeer mogelijkheid van Telfort per sms en wachtwoord.

Voor zulke zaken is toch gewoon een goed nederlands woord voor?
Met een bijbehorende actie??


Tjonge jonge zeg, hoe moeilijk kunnen we bellen nu maken?
Was dat nu niet net iets, waar die KPN juist groot mee was?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Reputatie 7
Badge +30
@harryb44, welkom op het forum! Vul je 06-nummer en simkaartnummer in op je forumprofiel (mag bij mobiel klantnummer), en laat hier even weten als je dit gedaan hebt. Dan pakken we dit op :)

@muziekboot, we hebben terugkoppeling gekregen dat het voor jou nu opgelost is en het zou moeten werken. Wil je het nog eens proberen?


In het algemeen: wij hebben de terugkoppeling gekregen dat het niet kunnen aanmelden voor sms opwaarderen opgelost was. Maar blijkbaar is dit dus nog niet volledig zo. Daar wordt natuurlijk verder naar gekeken. In de tussentijd pakken we dan de meldingen individueel op, zoals Bart ook al benoemde.

Ook het niet kunnen inzien van je beltegoed via de prepaid app is in onderzoek. @trouwetweevoeter, je mag nog wel even je 06-nummer toevoegen aan je forumprofiel. Dan kunnen we dit doorgeven aan de achterliggende afdeling.
Omdat ik mijn abonnement van Telford ging verlengen kwam ik automatisch bij KPN. Wat heel jammer voor mij is dat ik niet thuis maar in Duitsland ben.Kom ik er achter dat wat ik aan mb's had nu niet meer heb.Dus verwacht ik ook dat het er automatisch bij geshreven wordt.
Hier ben ik niet blij mee.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Erik,

Heb 2 telefoons en heb hiervan de nummers ingevuld in mijn profiel.
Hoop dat het opgelost kan worden.
Harry
Activeren gratis 1000mb internet bundel lukt nog steeds niet. Alles geprobeerd. Termijn over 8 dagen verstreken, hoe nu verder ?

Reageer