News

Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

  • 12 June 2019
  • 273 reacties
  • 13540 keer bekeken
Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

Toon eerste bericht

273 reacties

Nieuw aanmelden voor mobiel opwaarderen (via sms) werkt nog steeds niet. Ik kom steeds niet verder dan het scherm: "Betaalgegevens instellen".

Hier krijg ik nog steeds de melding: "Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens."

Het is dus nog niet opgelost. Het opwaarderen misschien wel, maar dat kan ik niet controleren. Het voor de eerste keer aanmelden voor deze dienst (en daarvoor betalingsgegevens instellen geeft nog steeds een foutmelding.

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Yvon49
@ erik: 06 nummer ingevuld.

Ben ik nog benieuwd wat dit verder voor doel dient behalve dat het mij allemaal tijd kost!
En dat terwijl ik er allemaal niet om gevraagd heb!
Als je nu ook nog om andere zaken gaat vragen ben ik er helemaal klaar mee!
Badge
Wat gaat KPN hieraan doen? Ik zag dat bij anderen de app wel "normaal" werkt (behalve de 25 seconden opstarttijd). Of moeten we overstappen naar een andere provider?
Deze KPN gaat XS4ALL inlijven en dezelfde kwaliteit leveren? Dat gelooft toch niemand.
Een app functioneel maken voor alle prepaid gebruikers lukt al niet.

KPN: pak dit probleem eens serieus aan!!!
@muziekboot, we hebben terugkoppeling gekregen dat het voor jou nu opgelost is en het zou moeten werken. Wil je het nog eens proberen?


Yep! Bij mij is het nu gelukt! Thanks!
Badge
Bij mij werkt het nog voor geen meter. Ook niet na herinstallatie.
Wordt het één voor één opgelost?
Waardeloos.
Reputatie 7
Badge +20
Omdat ik mijn abonnement van Telford ging verlengen kwam ik automatisch bij KPN. Wat heel jammer voor mij is dat ik niet thuis maar in Duitsland ben.Kom ik er achter dat wat ik aan mb's had nu niet meer heb.Dus verwacht ik ook dat het er automatisch bij geshreven wordt.
Hier ben ik niet blij mee.

Hallo @Kiphen Kun je je vraag nog iets toelichten? Ik ben bang dat ik je niet volledig begrijp. Heb je trouwens een abonnement of een prepaidnummer? (ik heb je reactie in dit prepaidtopic gezet, maar als dat niet klopt verplaats ik 'm weer). Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Yvon49

Hallo @Yvon49 Ik kan dit voor je doorgeven, waarna dit hopelijk snel is opgelost. Zou je jouw mobiele nummer willen vermelden in je KPN Forum profiel ?

Erik,

Heb 2 telefoons en heb hiervan de nummers ingevuld in mijn profiel.
Hoop dat het opgelost kan worden.
Harry

Hallo @harryb44 Ik heb je melding voor beide nummers doorgezet. Hopelijk is het snel opgelost.

Activeren gratis 1000mb internet bundel lukt nog steeds niet. Alles geprobeerd. Termijn over 8 dagen verstreken, hoe nu verder ?
Dat is gek @Janandre Ik kijk graag even na wat er precies misgaat. Zou je jouw mobiele nummer en je simkaartnummer willen vermelden in je KPN Forum profiel ?

@ erik: 06 nummer ingevuld.

Ben ik nog benieuwd wat dit verder voor doel dient behalve dat het mij allemaal tijd kost!
En dat terwijl ik er allemaal niet om gevraagd heb!

Pffff... ik kan tenminste weer bellen.

Maar of ik heb geen enkel idee of ik dat nu betaal uit mijn :
1) oorspronkelijke beltegoed van Telfort,
2) of mijn kpn-beltegoed
3) of een KPN-belbundel van 5 euries (dat was tenminste wel de bedoeling).

Wel heeft die KPN ook mijn data mogelijkheid via de GSM aangezet begin juli.
Direct uitgezet omdat ik al eerder vreesde voor dit soort praktijken.
Toch 1.60 euro verbruik afgerekend.
Dan heb ik het nog niet over mijn beltegoed van Telfort.
Dan heb ik het nog niet over het verdwijnen van de opwaardeer mogelijkheid van Telfort per sms en wachtwoord.

@trouwetweevoeter Er spelen bij jou dus twee dingen. Je kunt je tegoed en bundels niet inzien. Ik ben het met je eens dat dit heel onprettig is. Ik heb gekeken en je gebruikt op dit moment je KPN Belbundel. Je tegoed kun je checken op de manier die ik eerder in dit topic heb genoemd. Opwaarderen via sms gaat ook niet goed, dit werkt bij jou dus ook niet? Die 1,60 beltegoed heb ik zojuist voor je gecorrigeerd.

Bij mij werkt het nog voor geen meter. Ook niet na herinstallatie.
Wordt het één voor één opgelost?
Waardeloos.

Hallo @Gerrit Vaassen Gaat het bij jou om het niet kunnen inzien van je bundels en tegoed of lukt het niet om via sms op te waarderen?
Badge

Omdat ik mijn abonnement van Telford ging verlengen kwam ik automatisch bij KPN. Wat heel jammer voor mij is dat ik niet thuis maar in Duitsland ben.Kom ik er achter dat wat ik aan mb's had nu niet meer heb.Dus verwacht ik ook dat het er automatisch bij geshreven wordt.
Hier ben ik niet blij mee.
Hallo @Kiphen Kun je je vraag nog iets toelichten? Ik ben bang dat ik je niet volledig begrijp. Heb je trouwens een abonnement of een prepaidnummer? (ik heb je reactie in dit prepaidtopic gezet, maar als dat niet klopt verplaats ik 'm weer). Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Ik heb precies hetzelfde probleem.
Yvon49
Hallo @Yvon49 Ik kan dit voor je doorgeven, waarna dit hopelijk snel is opgelost. Zou je jouw mobiele nummer willen vermelden in je KPN Forum profiel ?


Erik,

Heb 2 telefoons en heb hiervan de nummers ingevuld in mijn profiel.
Hoop dat het opgelost kan worden.
Harry
Hallo @harryb44 Ik heb je melding voor beide nummers doorgezet. Hopelijk is het snel opgelost.


Activeren gratis 1000mb internet bundel lukt nog steeds niet. Alles geprobeerd. Termijn over 8 dagen verstreken, hoe nu verder ?Dat is gek @Janandre Ik kijk graag even na wat er precies misgaat. Zou je jouw mobiele nummer en je simkaartnummer willen vermelden in je KPN Forum profiel ?


@ erik: 06 nummer ingevuld.

Ben ik nog benieuwd wat dit verder voor doel dient behalve dat het mij allemaal tijd kost!
En dat terwijl ik er allemaal niet om gevraagd heb!

Pffff... ik kan tenminste weer bellen.

Maar of ik heb geen enkel idee of ik dat nu betaal uit mijn :
1) oorspronkelijke beltegoed van Telfort,
2) of mijn kpn-beltegoed
3) of een KPN-belbundel van 5 euries (dat was tenminste wel de bedoeling).

Wel heeft die KPN ook mijn data mogelijkheid via de GSM aangezet begin juli.
Direct uitgezet omdat ik al eerder vreesde voor dit soort praktijken.
Toch 1.60 euro verbruik afgerekend.
Dan heb ik het nog niet over mijn beltegoed van Telfort.
Dan heb ik het nog niet over het verdwijnen van de opwaardeer mogelijkheid van Telfort per sms en wachtwoord.
@trouwetweevoeter Er spelen bij jou dus twee dingen. Je kunt je tegoed en bundels niet inzien. Ik ben het met je eens dat dit heel onprettig is. Ik heb gekeken en je gebruikt op dit moment je KPN Belbundel. Je tegoed kun je checken op de manier die ik eerder in dit topic heb genoemd. Opwaarderen via sms gaat ook niet goed, dit werkt bij jou dus ook niet? Die 1,60 beltegoed heb ik zojuist voor je gecorrigeerd.


Bij mij werkt het nog voor geen meter. Ook niet na herinstallatie.
Wordt het één voor één opgelost?
Waardeloos.
Hallo @Gerrit Vaassen Gaat het bij jou om het niet kunnen inzien van je bundels en tegoed of lukt het niet om via sms op te waarderen?

Het gaat mij om het eerste. Het opwaarderen heb ik nog niet durven proberen.
De eerste dagen na de overstap van Telfort naar KPN werkte de app wel. Daarna is er blijkbaar een update geweest die er voor zorgde dat veel mensen een probleem hadden.
Dit is niet leuk meer.
Erik,
Het is gelukt, ik kan sms opwaarderen.
Bedankt dit is fijn en nu op vakantie.
Harry
Reputatie 1
Hier heb ik belangrijkste stukken uit de discussie met @muziekboot bij elkaar gezet:

===========================================
@muziekboot schreef: (23 juli)

Nieuw aanmelden voor mobiel opwaarderen (via sms) werkt nog steeds niet. Ik kom steeds niet verder dan het scherm: "Betaalgegevens instellen".

Hier krijg ik nog steeds de melding: "Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens."

Het is dus nog niet opgelost. Het opwaarderen misschien wel, maar dat kan ik niet controleren. Het voor de eerste keer aanmelden voor deze dienst (en daarvoor betalingsgegevens instellen geeft nog steeds een foutmelding.
============================================
@muziekboot schreef: (23 juli)

(Screenschot ivm instellen betaalgegevens)
============================================
@Joran schreef: (23 juli)

@muziekboot : Dank voor de screenshot! Ik heb je 06-nummer er wel even uitgehaald. Ik heb contact opgenomen met het bedrijf dat namens ons de betalingen regelt voor prepaidgebruikers. We gaan dit uitzoeken en komen er op terug.
============================================
@Erik_ schreef: (24 juli)

@muziekboot , we hebben terugkoppeling gekregen dat het voor jou nu opgelost is en het zou moeten werken. Wil je het nog eens proberen?
============================================
@muziekboot schreef: (24 juli)

Yep! Bij mij is het nu gelukt! Thanks!
============================================

Hoe fijn ik het ook vind voor @muziekboot dat het voor hem nu kennelijk wel is gelukt om betaalgegevens in te stellen zodat hij met SMS kan opwaarderen, krijg ik hier toch een raar gevoel bij.
Is hier nu sprake van een oplossing voor een individueel geval?

Ik lees net in een voorgaand bericht dat het kennelijk ook voor @harryb44 is opgelost.
Nog een individueel geval?

Ook blij voor @harryb44 , maar waarom deze voorkeursbehandeling? Willekeur? Wie is de volgende in de rij? Wat moet ik doen om vooraan in die rij te komen?

Ik heb voor de zekerheid zojuist nog geprobeerd om via MijnKPN de betaalgegevens in te voeren, maar nee hoor … nog steeds dezelfde melding over een technische storing.

Balen, balen, balen … 😞
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Jeffff, We hebben een aantal topics samengevoegd, omdat het allemaal over Telfort Prepaid naar KPN Prepaid gaat. Hierdoor is jouw bericht over het hoofd gezien. Excuses daarvoor. Jouw gegevens zetten we ook door naar het bedrijf dat namens ons de betalingen regelt voor prepaidgebruikers en komen er op terug.
Badge
Blijkbaar gaat er iets fundamenteels fout bij KPN. Als via Mijn KPN probeer mijn gegevens bij te werken, kunnen door een "systeemfout" de gegevens niet opgehaald worden. Het schijnt dat ex-Telfort klanten niet zichtbaar/bereikbaar zijn in de systemen.
Reputatie 1
Blijkbaar gaat er iets fundamenteels fout bij KPN. Als via Mijn KPN probeer mijn gegevens bij te werken, kunnen door een "systeemfout" de gegevens niet opgehaald worden. Het schijnt dat ex-Telfort klanten niet zichtbaar/bereikbaar zijn in de systemen.

@Gerrit Vaassen
Dat er iets fundamenteel fout zit in de systemen bij KPN lijkt me inmiddels al lang glashelder. Ook dat dit te maken heeft met de migratie van de gegevens van de ex-Telfortklanten.
De moderatoren hier op het forum doen allemaal hun uiterste best natuurlijk, maar het is gewoon een beetje pappen en nathouden, terwijl KPN zelf zich officieel van de domme houdt.

Hoi @Jeffff, We hebben een aantal topics samengevoegd, omdat het allemaal over Telfort Prepaid naar KPN Prepaid gaat. Hierdoor is jouw bericht over het hoofd gezien. Excuses daarvoor. Jouw gegevens zetten we ook door naar het bedrijf dat namens ons de betalingen regelt voor prepaidgebruikers en komen er op terug.

@Marina_
Hoezo dit iets te maken heeft met het samenvoegen van topics ontgaat me.
Zoals ik hierboven al schreef ga ik er vanuit dat alle moderatoren hier hun stinkende best doen (om de rommel van de Telfort-migratie op te ruimen 😋), maar ik verbaas me er toch wel over dat mijn bericht 'over het hoofd is gezien'.
Ik maakte al melding van dit probleem op 6 juli(!) en toen waren @Phrixus (ook 6 juli) en @De ouwe en @De Snater (beiden op 4 juli) mij daarin al voorgegaan.
Daarna heb ik nog meerdere malen opnieuw gemeld dat dit probleem bij mij niet is opgelost.
Hoe kan zoiets over het hoofd gezien worden????????

Toch waardeer ik wel dat er nu dan toch eindelijk naar een oplossing wordt gezocht (voor mij persoonlijk?). Zijn @Phrixus , @De ouwe en @De Snater en de vele anderen al geholpen? Of zijn die ook 'over het hoofd gezien'?

N.B.: probeer a.u.b. een beetje door het cynische karakter van sommige van mijn postings heen te kijken. De ergernis richt zich uiteraard op het bedrijf KPN, niet op individuen die daar hun welverdiende loontje bij elkaar proberen te schrapen.
Reputatie 7
Badge +19
@Jeffff, Voor vele anderen is het gelukkig al opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, dan zien we graag het 06-nummer i.c.m. simkaartnummer terug in het forumprofiel en regelen we dit alsnog. Zojuist bericht gekregen van mijn collega dat het voor jou ook opgelost is. Wil je dit controleren?

@Gerrit Vaassen, Hier wordt nog aangewerkt, zodra het is opgelost delen we het weer in dit topic.
Reputatie 1
Betaalgegevens instellen in MijnKPN is nu gelukt. Dank daarvoor @Marina_ (wat zit je haar leuk 😉).
===============================
Mobiel en SMS opwaarderen
Knop ‘Registreren’
via iDeal € 0,01 afgeschreven
En in MijnKPN een bevestiging van de Registratie met instructies hoe op te waarderen via SMS met pincode.

Twee identieke SMSjes gehad ter bevestiging. Twee? Komt vast omdat ik nog een ander knopje ‘aangeraakt’ heb, maar wel een beetje raar toch?

Verder ziet dit er gezond uit.

Hé, hé, weer een stapje verder (voor mij persoonlijk althans).
===============================

Of het daarmee nu ook lukt om via SMS te opwaarderen weet ik niet. Ik kan dat alleen maar uitproberen door daar geld aan te besteden en daar heb ik op dit moment nog geen behoefte aan.


De volgende problemen resteren nog:

MijnKPN
Bij het beltegoed wordt niet getoond dat ik ook nog wat bonustegoed heb. Dit is het eenmalige tegoed van € 7,50 dat deels is opgebruikt. Heet officieel ‘Extra tegoed’?
De tekst onder het info-knopje (i) is in deze nogal cryptisch:

“Het getoonde tegoed bestaat uit normaal tegoed, het starttegoed en eventueel bonustegoed. Het gratis tegoed na registratie van uw gegevens en het extra tegoed wat u terug krijgt na aanmelding op kpnpromoties.nl kunt u opvragen door het woord SALDO naar 1266 te sms’en. U kunt geen bundel kopen met het bonustegoed of het extra tegoed na aanmelding op kpnpromoties.nl.”

Dus wat dit nu voor het tonen van het extra beltegoed betekent is mij niet geheel duidelijk.
En als ik het heel letterlijk neem zou ik dus wel bundels moeten kunnen kopen van het eenmalige extra tegoed dat verkregen is door middel van registratie van gegevens.
Als het zo niet bedoeld is dan kleeft er aan deze tekst een juridisch probleem 😉.

KPN Prepaid App
Deze laat nog steeds geen tegoed zien (geen bundels en beltegoeden op € 0,00 terwijl er wel bundel(s) en tegoed zijn te zien op MijnKPN)
Tarief wordt aangegeven als ‘Onbekend’. MijnKPN geeft correct weer: KPN 15/15.

Laten we hopen dat ook deze resterende problemen spoedig zijn opgelost.
Ik begin het een beetje beu te worden, dat geleuter hier 🤐.
Stel hier je vragen over de prepaidmigratie van Telfort naar KPN.

Vanaf 15 juni wordt jouw Telfort Prepaid automatisch KPN Prepaid. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. We sturen je een sms zodra je over bent. Je kunt je telefoon gewoon gebruiken zoals altijd. Je beltegoed en de Telfort opwaardeerbonnen blijven geldig. Alleen de bundels veranderen, alle andere tarieven blijven gelijk. Heb je een bundel aan staan, dan krijg je bij KPN een soortgelijke bundel.

Een groot voordeel van KPN is dat al je beltegoed onbeperkt houdbaar is. Dus ook je bonustegoeden. Het enige dat je moet doen is eens in de 6 maanden bellen, sms’en, internetten of opwaarderen.

Bij KPN kun je ook zonder databundel gebruikmaken van internet. Wel zo handig als je maar even online wilt zijn. Je betaalt dan 0,15 per MB uit je beltegoed. Wil je geen internet gebruiken, zet dan internet uit in je telefoon. Via onze toestelhulp lees je hoe je dat doet. Wil je voordeliger internetten? Bestel dan een internetbundel.

Welkom!

We heten je welkom met een gratis bel- of internetbundel. De bundel is 31 dagen geldig in Nederland en in de EU. De bundel stopt automatisch, je zit dus nergens aan vast.

Gratis bel- of internetbundel

Kies 1 van onderstaande bundels:1. Gratis 60 minuten bellen/sms'en
Wil je deze bundel activeren? Sms dan: belbundel naar 1515.
Uitgesloten zijn betaalde servicenummers en bellen/sms'en vanuit Nederland naar het buitenland.2. Gratis 1000 MB internet
Wil je deze bundel activeren? Sms dan: internetbundel naar 1515.

Let op: Sms alleen het woord belbundel of internetbundel.

Let op: je kunt de gratis bundel bestellen nadat je een sms van ons hebt gekregen.

Indien je al gebruik hebt gemaakt van het Vijfje van Telfort kom je niet in aanmerking voor de €7,50 NAW bonus bij het aanmaken van een MijnKPN account.

Je kan maar 1 keer een bundel activeren.

Je kan de gratis bundel t/m 30 juni 2019 activeren. Activeer je de bundel op vrijdag voor 9.00 uur, dan kun je de bundel in het weekend gebruiken. Activeer je de bundel in het weekend (vrijdag na 11.00 uur t/m zondag), dan ontvang je de bundel op maandag.

Grip op je kosten met de KPN Prepaid App

Heb je een smartphone met iOS of Android, download dan de gratis KPN Prepaid App. Zo heb je nog meer controle over je kosten.
Wat kun je met de KPN Prepaid app?
  • Overzicht van je beltegoed en bundeltegoed inzien
  • Opwaarderen en betalen via iDEAL, creditcard, PayPal of automatische incasso
  • Opwaarderen met een KPN of Telfort opwaardeerbon
  • Instellen van automatisch opwaarderen
  • Bundels kopen en betalen uit je beltegoed of via iDEAL, creditcard, PayPal of automatische incasso
  • Wisselen van tariefplan
Download de gratis KPN Prepaid App
Lees hier meer over de migratie van Telfort naar KPN: Welkom bij Prepaid van KPN

Voormalig TELFORT klant,
8-7-2019 nieuwe simkaart ontvangen van KPN i.v.m. nieuwe telefoon(S7)
na paar dagen en meerdere keren aan/uit nog steeds de melding
Ook mijn oude telefoon( en simkaart ) werken nu niet meer.
bezoek gebracht aan KPN winkel Hengelo , daar is een nieuwe simkaart geplaatst
volgens medewerker staat alles goed . maar geen oplossing.
Nu na 3 dagen nog steeds de melding
Ook in ander toestel (S8) de melding "sim niet geregistreerd voor spraak "

Kom van Telfort nooit problemen gehad , nu KPN ...😴
Eerste mile-stone bereikt!

Of anders gezegd:
Het aantal problemen daalt, ik zie mijn beltegoed weer op die KPN-app.

Resterende problemen:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1)
  • bel/sms bundel 300min/sms telfort werd tot 10/7/2019 gemeld per sms, door ome KPN.
  • moest dit omzetten naar KPN met "*139#beltoets" te toetsen.
  • nooit gelukt blijkbaar, wat gaat de KPN daar aan doen??
2)
  • kon jarenlang altijd prima sms opwaarderen van mijn bank middels een sms "TOP bedrag opwaardeercode".
  • hoe mag ik dat nu gaan doen?
3)
  • Weliswaar 1.60 euro retour ontvangen in mijn beltegoed voor data gebruik. Dit was ontstaan doordat de KPN volledig ongevraagd, mijn "mobiele data" maar heeft aangezet. Feitenlijk inbreuk op mijn privacy. Iets met de AVP-wetgeving? Ik voel er wel voor om eens flink en met meerdere gedupeerden hier, in de aanval te gaan. Want met die 1.60 retour in mijn beltegoed, wordt feitelijk schuld erkent, voor inbreuk door de KPN, in de instellingen van mijn eigen telefoon.
  • Wanneer kunnen ex-telforters zoals ik, die openbare verontschuldigingen van ome KPN verwachten? Of denkt de KPN zich te kunnen permitteren het bij 1.60euro bij te laten?
Ben teleur gesteld door KPN, geen klare taal, totaal geen actie c.q. probleem oplossende voorstellen ontvangen, geef dan geen Telfort -KPN overgang promotie belbundel of internetbundel weg. Tijd voor een andere provider
@Marcia_ @Paul_ @Erik_
Beste moderatoren, ik zie dat voor deze en gene het sms opwaarderen probleem inmiddels is opgelost. Ik heb het zojuist nog eens geprobeerd, maar nog steeds komt er de melding "wegens een technisch probleem.... etc'. Zou het voor mij ook opgelost kunnen worden, denken jullie?

Toch waardeer ik wel dat er nu dan toch eindelijk naar een oplossing wordt gezocht (voor mij persoonlijk?). Zijn @Phrixus , @De ouwe en @De Snater en de vele anderen al geholpen? Of zijn die ook 'over het hoofd gezien'?

@Jeffff
Ik weet het niet, Jeffff, ik was een paar dagen niet op het forum geweest maar zie tot mijn verbazing dat er hier en daar mensen geholpen zijn (jij uiteindelijk ook) met het sms opwaarderen probleem. Ik dacht dat ik wel een melding zou krijgen als er een oplossing was, maar ik er zojuist maar weer eens gevraagd om gevraagd☺
Reputatie 1

@Jeffff
Ik weet het niet, Jeffff, ik was een paar dagen niet op het forum geweest maar zie tot mijn verbazing dat er hier en daar mensen geholpen zijn (jij uiteindelijk ook) met het sms opwaarderen probleem. Ik dacht dat ik wel een melding zou krijgen als er een oplossing was, maar ik er zojuist maar weer eens gevraagd om gevraagd☺


Ja, ja @Phrixus zo gaat het hier. Zoals ik al eerder zei: pappen en nathouden, ad hoc oplossingen op individueel niveau.
Gelukkig ben ik in de gelegenheid om er bovenop te zitten, dus zodra iets me niet zint laat ik opnieuw van me horen.

Als het instellen van betaalgegevens bij jou nog niet werkt, dan ben jij tot nu toe dus ook 'over het hoofd gezien', ook al was je een van de eersten die het probleem meldden.
Blijven roepen is kennelijk de enige manier (ik heb echt tig keer moeten roepen). En het idiote is dus dat er nog steeds geen structurele oplossing is en dat er op individueel niveau wordt gewerkt. Wie zich niet laat horen is voorlopig gewoon de klos.

Nog een positief bericht: @trouwetweevoeter meldde dat bij hem het tegoed weer zichtbaar is in de KPN Prepaid App. Ik kan bevestigen dat dit ook bij mij het geval is. Laten we hopen dat hier wel een structurele en stabiele oplossing is bereikt.

Maar helaas nog steeds problemen die niet zijn opgelost.
Reputatie 7
Badge +30
Betaalgegevens instellen in MijnKPN is nu gelukt. Dank daarvoor @Marina_ (wat zit je haar leuk 😉).
Heel goed om dit te lezen!
MijnKPN
“Het getoonde tegoed bestaat uit normaal tegoed, het starttegoed en eventueel bonustegoed. Het gratis tegoed na registratie van uw gegevens en het extra tegoed wat u terug krijgt na aanmelding op kpnpromoties.nl kunt u opvragen door het woord SALDO naar 1266 te sms’en. U kunt geen bundel kopen met het bonustegoed of het extra tegoed na aanmelding op kpnpromoties.nl.”

Dus wat dit nu voor het tonen van het extra beltegoed betekent is mij niet geheel duidelijk.
En als ik het heel letterlijk neem zou ik dus wel bundels moeten kunnen kopen van het eenmalige extra tegoed dat verkregen is door middel van registratie van gegevens.
Als het zo niet bedoeld is dan kleeft er aan deze tekst een juridisch probleem 😉.

Dit is een hele goede vraag en laat ik uitzoeken!
KPN Prepaid App
Deze laat nog steeds geen tegoed zien (geen bundels en beltegoeden op € 0,00 terwijl er wel bundel(s) en tegoed zijn te zien op MijnKPN)
Tarief wordt aangegeven als ‘Onbekend’. MijnKPN geeft correct weer: KPN 15/15.

Laten we hopen dat ook deze resterende problemen spoedig zijn opgelost.
Ik begin het een beetje beu te worden, dat geleuter hier 🤐.

Dat hoop ik ook..

@Vfron wij hebben inmiddels contact in je eigen topic!

1)
  • bel/sms bundel 300min/sms telfort werd tot 10/7/2019 gemeld per sms, door ome KPN.
  • moest dit omzetten naar KPN met "*139#beltoets" te toetsen.
  • nooit gelukt blijkbaar, wat gaat de KPN daar aan doen??

Voor zover ik kan zien, is dit wel gelukt. De bundel liep tot 4/7/2019 en alle belkosten tot die datum zijn uit deze bundel gegaan
2)
  • kon jarenlang altijd prima sms opwaarderen van mijn bank middels een sms "TOP bedrag opwaardeercode".
  • hoe mag ik dat nu gaan doen?

Ik zet jouw gegevens door naar de afdeling die hierover gaat en dit zal in de loop van de week opgelost moeten zijn. Je kunt dan sms opwaarderen via KPN.
3)
  • Weliswaar 1.60 euro retour ontvangen in mijn beltegoed voor data gebruik. Dit was ontstaan doordat de KPN volledig ongevraagd, mijn "mobiele data" maar heeft aangezet. Feitenlijk inbreuk op mijn privacy. Iets met de AVP-wetgeving? Ik voel er wel voor om eens flink en met meerdere gedupeerden hier, in de aanval te gaan. Want met die 1.60 retour in mijn beltegoed, wordt feitelijk schuld erkent, voor inbreuk door de KPN, in de instellingen van mijn eigen telefoon.
  • Wanneer kunnen ex-telforters zoals ik, die openbare verontschuldigingen van ome KPN verwachten? Of denkt de KPN zich te kunnen permitteren het bij 1.60euro bij te laten?

Dit heeft niets met privacy te maken: je kunt bij Telfort alleen met een internetbundel internetten, het KPN netwerk heeft hierop geen restricties. Wij hebben in je telefoon het mobiele data niet aangezet, dit stond dan zelf al aan. In de sms die je hebt gekregen, ben je verwezen naar de website. Hierin staat uitgelegd dat dit bij KPN zo werkt en dat je je mobiele internet op je telefoon uit kunt zetten als je niet wilt dat er geen gebruik gemaakt van wordt. Omdat wij vonden dat dit niet de meest duidelijke manier was om dit te communiceren, hebben we uit coulance het eerste verbruik van mobiel data vergoed. Uiteraard bied ik mijn excuses aan voor de verwarring die dit opgeleverd heeft.

@Janandre ik zie dat de betreffende bundel sinds 1 juli op je nummer aan staat. Is er dan nog iets anders wat we voor je kunnen doen?

@Phrixus we hadden bevestiging dat het voor jou opgelost had moeten zijn. Ontzettend vervelend om te lezen dat dit bij jou toch niet het geval is. Ik ga er direct opnieuw achteraan. Excuses hiervoor!
Jullie antwoord: Ik zie dat de betreffende bundel sinds 1 juli op je nummer aan staat. Is er dan nog iets anders wat we voor je kunnen doen?
Ja natuurlijk kunnen jullie dat, we willen gaarne een goed advies voor we overstappen ! Winkel en forum hebben ons niet verder geholpen en nog 5 dagen resterend.
Reputatie 7
Badge +28
@Janandre: Sorry daarvoor. Op het eerste gezicht lijkt alles goed te staan maar ik zie dat er nog niets van de bundel is verbruikt. Er gaat dus iets mis. We kunnen de bundel met een maand verlengen maar we zullen eerst moeten achterhalen waarom het nog niet werkt.

Kun je de volgende zaken controleren?
  • Controleer of datagebruik staat ingesteld op het toestel
  • Start het toestel opnieuw op, of zet de vliegtuigstand even aan en dan weer uit
  • Controleer of de APN staat ingesteld op "internet" of "portalmmm.nl" (zonder aanhalingstekens). Het verschilt een beetje per toestel waar deze instelling staat, vaak staat het onder Mobiele netwerken > Toegangspunten. Je kunt de toestelhulp gebruiken: Toestelhulp voor je mobiele toestel of tablet | KPN. Kies jouw toestel (of een die er op lijkt) en gebruik de instructies onder Internet > Handmatig instellen.
Kun je laten weten of dit heeft geholpen? Dan activeer ik de bundel opnieuw voor een maand.
Bij Telfort had ik altijd grip op de kosten van mobiel internet. Afgelopen week was mijn bundel (KPN 1G) afgelopen. Er stond nog voor bijna 500 MB op. Zonder waarschuwing wordt er opeens 4,72 van mijn beltegoed afgeboekt. Dat zou toch meer en ook aan mij persoonlijk bekend moeten worden gemaakt. Misschien is een extra waarschuwing voor nieuwe klanten niet overbodig. Ook zou naast de afloopdatum de vermelding van de weekdag behulpzaam zijn.
Ik denk dat ik niet de enige ben geweest met deze "verrassing van KPN" na de overgang.
Overigens vind ik de handelswijze mbt het overschot van grote bundels meer en meer discutabel. Ik heb er voor betaald! Niet echt klantvriendelijk!

Admin: Samengevoegd met centraal topic

Reageer