News

Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

  • 12 June 2019
  • 273 reacties
  • 13536 keer bekeken
Van Telfort prepaid naar KPN prepaid
Reputatie 7
Badge +25
Stel hier je vragen over de prepaidmigratie van Telfort naar KPN.

Vanaf 15 juni wordt jouw Telfort Prepaid automatisch KPN Prepaid. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. We sturen je een sms zodra je over bent. Je kunt je telefoon gewoon gebruiken zoals altijd. Je beltegoed en de Telfort opwaardeerbonnen blijven geldig. Alleen de bundels veranderen, alle andere tarieven blijven gelijk. Heb je een bundel aan staan, dan krijg je bij KPN een soortgelijke bundel.

Een groot voordeel van KPN is dat al je beltegoed onbeperkt houdbaar is. Dus ook je bonustegoeden. Het enige dat je moet doen is eens in de 6 maanden bellen, sms’en, internetten of opwaarderen.

Bij KPN kun je ook zonder databundel gebruikmaken van internet. Wel zo handig als je maar even online wilt zijn. Je betaalt dan 0,15 per MB uit je beltegoed. Wil je geen internet gebruiken, zet dan internet uit in je telefoon. Via onze toestelhulp lees je hoe je dat doet. Wil je voordeliger internetten? Bestel dan een internetbundel.

Welkom!

We heten je welkom met een gratis bel- of internetbundel. De bundel is 31 dagen geldig in Nederland en in de EU. De bundel stopt automatisch, je zit dus nergens aan vast.

Gratis bel- of internetbundel

Kies 1 van onderstaande bundels:
1. Gratis 60 minuten bellen/sms'en
Wil je deze bundel activeren? Sms dan: belbundel naar 1515.
Uitgesloten zijn betaalde servicenummers en bellen/sms'en vanuit Nederland naar het buitenland.
2. Gratis 1000 MB internet
Wil je deze bundel activeren? Sms dan: internetbundel naar 1515.

Let op: Sms alleen het woord belbundel of internetbundel.

Let op: je kunt de gratis bundel bestellen nadat je een sms van ons hebt gekregen.

Indien je al gebruik hebt gemaakt van het Vijfje van Telfort kom je niet in aanmerking voor de €7,50 NAW bonus bij het aanmaken van een MijnKPN account.

Je kan maar 1 keer een bundel activeren.

Je kan de gratis bundel t/m 30 juni 2019 activeren. Activeer je de bundel op vrijdag voor 9.00 uur, dan kun je de bundel in het weekend gebruiken. Activeer je de bundel in het weekend (vrijdag na 11.00 uur t/m zondag), dan ontvang je de bundel op maandag.

Grip op je kosten met de KPN Prepaid App

Heb je een smartphone met iOS of Android, download dan de gratis KPN Prepaid App. Zo heb je nog meer controle over je kosten.
Wat kun je met de KPN Prepaid app?
  • Overzicht van je beltegoed en bundeltegoed inzien
  • Opwaarderen en betalen via iDEAL, creditcard, PayPal of automatische incasso
  • Opwaarderen met een KPN of Telfort opwaardeerbon
  • Instellen van automatisch opwaarderen
  • Bundels kopen en betalen uit je beltegoed of via iDEAL, creditcard, PayPal of automatische incasso
  • Wisselen van tariefplan
Download de gratis KPN Prepaid App

Lees hier meer over de migratie van Telfort naar KPN: Welkom bij Prepaid van KPN

273 reacties

Goedemiddag,
ik ben Telfort klant
en heb ik gekregen bericht van KPN actieviren gratis bundel bellen/sms of internet voor welkom bij KPN , maar jullie heeft een onhelderen nummer voor dat 1515 ik kan echt niks mee met dit nummer
ik ben nu al uuren bezig om mijn bundel te actievieren !
ik was super blij met Telfort
ik ben erg boos nu ! Het spijtme
graag hulp hier !
Groet Ioana

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Hallo @Ioana, Goed dat je hier om hulp vraagt. We willen je graag een warm welkom heten met een gratis bel- óf internetbundel. Je kunt jouw keuze aan ons doorgeven door 'belbundel' of 'internetbundel' te SMS'en naar 1515. Heb je dat geprobeerd? Laat het ons gerust weten waar je tegenaan loopt. Vermeld hier de foutmelding etc. Dan kunnen we samen kijken waar het precies misgaat, en je verder helpen 🙂
Zoek even op dit forum naar nummerbehoud. Het lijt er op dat de telfort prepaid nummers die naar kpn zijn gegaan allemaal worden afgewezen voor nummerbehoud (in ieder geval naar BEN en T-Mobile).
Wie pakt dit op en lost het op bij KPN?
Nadia
Ja ik heb geprobeerd ook via 1515 en leukt niet !
Reputatie 7
Hé @Petervank, dat kan wel eens kloppen. Want, je nummerbehoud is waarschijnlijk nét op het moment aangevraagd wanneer je van nummer al werd overgezet van Telfort naar KPN. Dat komt voor jou zeer ongelukkig uit. Ik zie dat in jouw eigen topic al door Erik en andere forumgebruikers wordt geholpen. Mocht je daar nog vragen over hebben, stel ze daar gerust :)

@Ioana, welke bundel wil je graag?
De bundel met bellen en sms
dank je wel !
met vriendelijke groet
Ioana
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Ioana, Hopelijk kunnen wij achterhalen waarom je de bundel niet kunt activeren en je een oplossing bieden. Zou je daarvoor jouw 06-nummer en simkaartnummer willen toevoegen aan je forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf)
Hoi Paul
begrijp ik van jou mijn bundels gaat automaties ! Dat is super mooi !
Nu mijn vraag is: hoe kan ik controlieren en opvardieren verder en zelf mijn bundels bepalen ?
Bij Mijn KPN ? Daar kan ik mijn personelike privé kan makken ? Zo gadden wij bij Telfort !
Wij zijn in principe klante bij Telfort met alles ook in huis !
Dank jullie wel voor jullie hulp !
Groet Ioana 👋
Reputatie 7
Badge +30
Je kunt in de Prepaid app alles controleren, opwaarderen en bundels aanzetten. Volgens mij ongeveer hetzelfde als bij Telfort 🙂. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, vul je dan je forumprofiel aan, zoals Marina hierboven aangaf?
Oke, dank jullie wel !
met vriendelijke groet
Ioana
Ik kan de apn van mijn telefoon niet instellen op KPN. Hij gaat steeds terug naar telfort, zo heb je dus niets aan je internet ligt dit misschien aan de simkaart heb het op twee telefoons geprobeerd
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Leidijk, welkom! Kun je aangeven welke telefoon je hebt, en hoe je de APN wijzigt? Dan gaan we met je meekijken.
precies zoals op de website staat maar de alcatel a5 van mij gaat na het opslaan direct terug naar de telfort instellingen
is het niet gemakkelijker direct een simkaart van kpn te ontvangen
Reputatie 7
Badge +21
@Leidijk, gebruik je dan de instellingen van Telfort (Bij MCC, voer 204 in. Bij MNC, voer 12 in) of van KPN ( Bij MCC, voer 204 in. Bij MNC, voer 08 in)?
ik heb beide geprobeerd, op deze manier blijf je wel je tegoed houden alleen het aantal dagen dat het tegoed blijft word wel minder.
Reputatie 7
Badge +21
Zou je in dat geval de netwerkinstellingen willen resetten? Dit kan (bij de meeste toestellen) via Apps > Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Meer > Standaard instellingen > Resetten. En uiteraard na het opslaan / wijzigen, het toestel even opnieuw opstarten.
gisteren vervangende simkaart besteld voor vijf euro, vandaag geregistreerd en werkte direct goed, jammer van de vijf euro en enkele dagen geen bundel.
Groetjes Henk
Ik kan de apn van mijn telefoon niet instellen op KPN. Hij gaat steeds terug naar telfort, zo heb je dus niets aan je internet ligt dit misschien aan de simkaart heb het op twee telefoons geprobeerd
Heb je wel het welkomst bericht gekregen dat je bent overgezet? Normaliter wat ik begrijp hoef je niks in te stellen en gebeurd dit middels een bericht vanuit KPN. Die vervangende sim zou niet nodig moeten zijn.
De kaart van telfort was al een vervangende kaart, waarschijnlijk lag het hieraan want hij gaf drie keer een apn aan van telfort ah en nog een. Welke weet ik zo niet meer en deze kwamen direct weer in beeld ook na verwijdering. Het was een witte sim kaart zonder logo of iets dergelijks.
Ok, maar heb je het welkomst bericht ontvangen dat je bent omgezet van Telfort naar KPN?
Het is voor mij niet echt duidelijk waarom je de APN wil aanpassen als je nog niet bent omgezet. Mischien spreekt het voor zich dat kan, maar dan is jou omzetting niet goed gegaan.
welkomst bericht was al ontvangen
Uw KPN Mobiel Prepaid is succesvol toegevoegd aan uw KPN ID. Vanaf nu kunt u uw KPN ID gebruiken voor KPN Mobiel Prepaid. Ook sturen we uw correspondentie over uw KPN Mobiel Prepaid naar het e-mailadres van uw KPN ID. Van 25 juni, kunnen we niet terug naar telfort, nooit geen problemen mee gehad, bij kpn al in de eerste maand en dan moet jezelf ook nog een oplossing zoeken. Telfort I LOVE YOU come back.
Reputatie 1
Merkwaardige toestanden bij mijn gedwongen overgang van Telfort naar KPN.
Ongevraagd is er bij mij een 1000 MB internet maandbundel actief geworden. Heb niets kunnen kiezen tussen '60 min bellen/sms' of '1000 MB internet'.
De internetbundel was er ineens toen ik voor het eerst de KPN Prepaid App installeerde.
En dat terwijl ik nog een 100 MB internet maandbundel van Telfort had, die niet volledig was opgebruikt.

Ik ga hier verder niet over zeuren, want hoewel het heel vreemd is heb ik er niet veel nadeel van.
KPN zal zijn best moeten doen om mij als prepaid klant te behouden. De informatie op de website vind ik uiterst verwarrend en ik heb het idee dat er betere aanbieders zijn. Met Telfort ben ik overigens altijd tevreden geweest.
Vooral het ongevraagd tegoed afsnoepen voor internet (€ 0.15 / MB) vind ik een enorme valkuil.
Dat je kunt internetten van je beltegoed is op zichzelf een goede optie, maar je moet bizar goed opletten dat je niet heel snel je tegoed kwijt bent zonder dat je het in de gaten hebt.

Concrete vraag:
In MijnKPN staat dat ik tarief KPN 15/15 heb. Dit is meegekomen van Telfort, want KPN zelf heeft zoiets niet.
Hoe lang blijft dit tariefplan bestaan? Wanneer gaat KPN me gedwongen in een eigen KPN tariefplan duwen?
Reputatie 1
Aanvullingen:
In MijnKPN staat dus: tarief KPN 15/15
In de KPN Prepaid App staat bij tarief: Onbekend

Ondertussen een poging gedaan met sms naar 1515 om de welkomst-internetbundel van 1000 MB te verkrijgen. SMSje terug gekregen: ... kan tot 2 dagen duren ... afwachten dus.

Dan loop ik in MijnKPN weer tegen iets merkwaardigs op:
Omdat ik niet weet of ik ooit het eenmalig gratis tegoed van Telfort heb gehad heb ik gepoogd het gratis tegoed van KPN te verkrijgen.
Er komt een formulier om in te vullen (vooral NAW-gegevens) met daaronder een knop 'Aanvragen'. Na daarop geklikt te hebben komt er een SMS met de mededeling "Beste klant. Wij hebben uw gegevens verwerkt in onze administratie. Met vriendelijke groet"

???????????????????

Reageer