News

Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

  • 12 June 2019
  • 273 reacties
  • 13536 keer bekeken
Van Telfort prepaid naar KPN prepaid
Reputatie 7
Badge +25
Stel hier je vragen over de prepaidmigratie van Telfort naar KPN.

Vanaf 15 juni wordt jouw Telfort Prepaid automatisch KPN Prepaid. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. We sturen je een sms zodra je over bent. Je kunt je telefoon gewoon gebruiken zoals altijd. Je beltegoed en de Telfort opwaardeerbonnen blijven geldig. Alleen de bundels veranderen, alle andere tarieven blijven gelijk. Heb je een bundel aan staan, dan krijg je bij KPN een soortgelijke bundel.

Een groot voordeel van KPN is dat al je beltegoed onbeperkt houdbaar is. Dus ook je bonustegoeden. Het enige dat je moet doen is eens in de 6 maanden bellen, sms’en, internetten of opwaarderen.

Bij KPN kun je ook zonder databundel gebruikmaken van internet. Wel zo handig als je maar even online wilt zijn. Je betaalt dan 0,15 per MB uit je beltegoed. Wil je geen internet gebruiken, zet dan internet uit in je telefoon. Via onze toestelhulp lees je hoe je dat doet. Wil je voordeliger internetten? Bestel dan een internetbundel.

Welkom!

We heten je welkom met een gratis bel- of internetbundel. De bundel is 31 dagen geldig in Nederland en in de EU. De bundel stopt automatisch, je zit dus nergens aan vast.

Gratis bel- of internetbundel

Kies 1 van onderstaande bundels:
1. Gratis 60 minuten bellen/sms'en
Wil je deze bundel activeren? Sms dan: belbundel naar 1515.
Uitgesloten zijn betaalde servicenummers en bellen/sms'en vanuit Nederland naar het buitenland.
2. Gratis 1000 MB internet
Wil je deze bundel activeren? Sms dan: internetbundel naar 1515.

Let op: Sms alleen het woord belbundel of internetbundel.

Let op: je kunt de gratis bundel bestellen nadat je een sms van ons hebt gekregen.

Indien je al gebruik hebt gemaakt van het Vijfje van Telfort kom je niet in aanmerking voor de €7,50 NAW bonus bij het aanmaken van een MijnKPN account.

Je kan maar 1 keer een bundel activeren.

Je kan de gratis bundel t/m 30 juni 2019 activeren. Activeer je de bundel op vrijdag voor 9.00 uur, dan kun je de bundel in het weekend gebruiken. Activeer je de bundel in het weekend (vrijdag na 11.00 uur t/m zondag), dan ontvang je de bundel op maandag.

Grip op je kosten met de KPN Prepaid App

Heb je een smartphone met iOS of Android, download dan de gratis KPN Prepaid App. Zo heb je nog meer controle over je kosten.
Wat kun je met de KPN Prepaid app?
  • Overzicht van je beltegoed en bundeltegoed inzien
  • Opwaarderen en betalen via iDEAL, creditcard, PayPal of automatische incasso
  • Opwaarderen met een KPN of Telfort opwaardeerbon
  • Instellen van automatisch opwaarderen
  • Bundels kopen en betalen uit je beltegoed of via iDEAL, creditcard, PayPal of automatische incasso
  • Wisselen van tariefplan
Download de gratis KPN Prepaid App

Lees hier meer over de migratie van Telfort naar KPN: Welkom bij Prepaid van KPN

273 reacties

Reputatie 7

Ik ben mijn tegoed kwijtgeraakt bij de updating van kpn en er klopt niks meer van het prepaid programma.

Heb je de instelling "Mobiele data" uit gezet?! Niet vergeten hoor.

En haal alsjeblieft nog even je telefoonnummer weg in het vorige bericht, dit is een publiek forum.

Tel nr lukt verwijder ni

Reputatie 7

Nummer is verwijderd, @Hans1943 

Fout

 

Ik had Telfort prepaid en wil nu vanuit Nederland met mijn kpn bundel naar een Europese nummer buiten Nederland bellen maar dat lukt niet. Wat doe ik fout? Mijn bundel heet onbeperkt online. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Kpnprepaid, welkom! Met de Onbeperkt Online bundel kan je inderdaad, net als onze andere bundels, niet bellen van Nederland naar buiten de EU. Deze bundel is alleen geldig in Nederland en binnen de EU. Wil je bellen naar een nummer buiten de EU dan gaat dat van je reguliere tegoed af. En dat kan dus ook alleen maar als je nog tegoed hebt. 

Hallo @Kpnprepaid, welkom! Met de Onbeperkt Online bundel kan je inderdaad, net als onze andere bundels, niet bellen van Nederland naar buiten de EU. Deze bundel is alleen geldig in Nederland en binnen de EU. Wil je bellen naar een nummer buiten de EU dan gaat dat van je reguliere tegoed af. En dat kan dus ook alleen maar als je nog tegoed hebt. 
beste Marcia, 

Bedankt voor je reactie.Ik denk dat je mijn uitleg niet goed hebt begrepen. ik wil naar een nummer binnen de eu (Oostenrijk)maar buiten Nederland bellen vanuit Nederland 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je vraag inderdaad niet goed begrepen dan, sorry! Ook het bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt niet binnen de bundel. Dat betekent dat je ín Oostenrijk wel vanuit de bundel naar een Oostenrijks nummer kunt bellen, maar niet vanuit Nederland naar een Oostenrijks nummer. 

goedemorgen, ik zit in een loop vast, opwaarderen lukt niet, ik ben een Telfort klant en moet mijn prepaid opwaarderen maar de mogelijkheid via de Telfort site is uitgeschakeld en bij mijn KPN ID kan ik mijn nummer niet koppelen en daardoor ook niet opwaarderen, ik krijg de melding dat mijn nummer niet is geactiveerd.

kunt u mij helpen ?

Reputatie 7
Badge +25

goedemorgen, ik zit in een loop vast, opwaarderen lukt niet, ik ben een Telfort klant en moet mijn prepaid opwaarderen maar de mogelijkheid via de Telfort site is uitgeschakeld en bij mijn KPN ID kan ik mijn nummer niet koppelen en daardoor ook niet opwaarderen, ik krijg de melding dat mijn nummer niet is geactiveerd.

kunt u mij helpen ?

Hi @rob 12. Telfort prepaid bestaat eigenlijk niet meer, dus je bent wat dat betreft gewoon KPN klant. :smile:  Wel vervelend dat er dan wordt aangegeven dat het nummer niet is geactiveerd natuurlijk. Kun je je gegevens invullen in je profiel (en jouw 06-nummer bij persoonlijke opmerking) en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan gaan we uitzoeken wat er aan de hand is.

@Paul_   ik heb de gegevens ingevuld,

alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_  ik heb de gegevens ingevuld,

alvast bedankt

Dat is een snelle reactie! Ik heb voor je gekeken en ik zie dat de aansluiting minstens 6 maanden niet is gebruikt (d.w.z. betaald uitgaand verbruik of een opwaardering). Daardoor is het 06-nummer op dit moment geblokkeerd (zijn ook sms’jes over gestuurd). De manier om dit op te lossen is om z.s.m. op te waarderen. Dit kan via prepaid opwaarderen via de website. Daarna wordt de blokkade opgeheven, en kan je het koppelen aan KPN ID.

@Paul_  ik heb de gegevens ingevuld,

alvast bedankt

Dat is een snelle reactie! Ik heb voor je gekeken en ik zie dat de aansluiting minstens 6 maanden niet is gebruikt (d.w.z. betaald uitgaand verbruik of een opwaardering). Daardoor is het 06-nummer op dit moment geblokkeerd (zijn ook sms’jes over gestuurd). De manier om dit op te lossen is om z.s.m. op te waarderen. Dit kan via prepaid opwaa
rderen via de website. Daarna wordt de blokkade opgeheven, en kan je het koppelen aan KPN ID.


dat klopt, maar hier loop ik vast, opwaarderen deed ik via de website van Telfort en dat kan niet meer, ik ben gisteren bij de supermarkt geweest voor een opwaardeerkaart/bon en die was er niet meer en via de KPN Prepaid beltegoed krijg ik steeds deze melding :     We hebben uw aanvraag niet kunnen verwerken. Probeer het later opnieuw    , ik neem aan dat dit komt doordat mijn nummer bij KPN niet geactiveerd is , is er een andere oplossing ?

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_  ik heb de gegevens ingevuld,

alvast bedankt

Dat is een snelle reactie! Ik heb voor je gekeken en ik zie dat de aansluiting minstens 6 maanden niet is gebruikt (d.w.z. betaald uitgaand verbruik of een opwaardering). Daardoor is het 06-nummer op dit moment geblokkeerd (zijn ook sms’jes over gestuurd). De manier om dit op te lossen is om z.s.m. op te waarderen. Dit kan via prepaid opwaa
rderen via de website. Daarna wordt de blokkade opgeheven, en kan je het koppelen aan KPN ID.


dat klopt, maar hier loop ik vast, opwaarderen deed ik via de website van Telfort en dat kan niet meer, ik ben gisteren bij de supermarkt geweest voor een opwaardeerkaart/bon en die was er niet meer en via de KPN Prepaid beltegoed krijg ik steeds deze melding :     We hebben uw aanvraag niet kunnen verwerken. Probeer het later opnieuw    , ik neem aan dat dit komt doordat mijn nummer bij KPN niet geactiveerd is , is er een andere oplossing ?

Vreemd dat ze het bij de supermarkt niet hebben. Een KPN winkel kan natuurlijk altijd? Je kan het opwaarderen via onze website nog proberen via een andere browser (bijv. Chrome). Werkt het dan wel?

@Paul_  ik heb de gegevens ingevuld,

alvast bedankt

Dat is een snelle reactie! Ik heb voor je gekeken en ik zie dat de aansluiting minstens 6 maanden niet is gebruikt (d.w.z. betaald uitgaand verbruik of een opwaardering). Daardoor is het 06-nummer op dit moment geblokkeerd (zijn ook sms’jes over gestuurd). De manier om dit op te lossen is om z.s.m. op te waarderen. Dit kan via prepaid opwaa
rderen via de website. Daarna wordt de blokkade opgeheven, en kan je het koppelen aan KPN ID.


dat klopt, maar hier loop ik vast, opwaarderen deed ik via de website van Telfort en dat kan niet meer, ik ben gisteren bij de supermarkt geweest voor een opwaardeerkaart/bon en die was er niet meer en via de KPN Prepaid beltegoed krijg ik steeds deze melding :     We hebben uw aanvraag niet kunnen verwerken. Probeer het later opnieuw    , ik neem aan dat dit komt doordat mijn nummer bij KPN niet geactiveerd is , is er een andere oplossing ?

Vreemd dat ze het bij de supermarkt niet hebben. Een KPN winkel kan natuurlijk altijd? Je kan het opwaarderen via onze website nog proberen via een andere browser (bijv. Chrome). Werkt het dan wel?


het werkt niet via Chrome (op 2 verschillende besturingssystemen geprobeerd en krijg dezelfde foutmelding) en via FireFox krijg ik niet alles in beeld.

ik kan straks nog naar een andere supermarkt gaan en anders zal ik naar de KPN winkel moeten fietsen. is wel lastig zo , dat opwaarderen,   

maar bedankt voor je hulp tot zover

Reputatie 7
Badge +25

Ja, eens natuurlijk. Ik zal het signaal over de website doorgeven aan mijn collega's, want dat lijkt me niet de bedoeling. Ik hoop dat het luk!

Ja, eens natuurlijk. Ik zal het signaal over de website doorgeven aan mijn collega's, want dat lijkt me niet de bedoeling. Ik hoop dat het luk!


ik heb het nu ook met FireFox op een ander systeem geprobeerd ( https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm )  en krijg daar ook de melding  :   We hebben uw aanvraag niet kunnen verwerken. Probeer het later opnieuw     , deze melding staat bij stap  3 - vul je telefoonnummer in

ik denk dat dit toch te maken heeft met het niet geactiveerd zijn bij KPN van mijn nummer

Reputatie 7
Badge +25

Ik zal in de gaten of ik meerdere signalen krijg hierover, bedankt!

Mijn Telfort prepaidtelefoonnummer bestaat niet bij KPN. Als ik hem wilt opwaarderen, dan krijg ik ‘dit is geen geldig KPN nummer’. Mijn simkaart geeft wel linksboven aan: Telfort NL. Hoe kan ik nu online opwaarderen? Ik wil niet onnodig geld uitgeven om een opwaardeerkaart te kopen die niet werkt.

Reputatie 6
Badge +6

Mijn Telfort prepaidtelefoonnummer bestaat niet bij KPN. Als ik hem wilt opwaarderen, dan krijg ik ‘dit is geen geldig KPN nummer’. Mijn simkaart geeft wel linksboven aan: Telfort NL. Hoe kan ik nu online opwaarderen? Ik wil niet onnodig geld uitgeven om een opwaardeerkaart te kopen die niet werkt.


Hoelang heb je al niet opgewaardeerd? of een betaalde handeling uitgevoerd met je simkaart?

Na 6 maanden geen betaalde handeling of te hebben opgewaardeerd, krijg je nog 90 dagen om alsnog op te waarden.

Alleen, als je in die laatste 90 dagen zit, lukt het online opwaarderen( storing bij kpn)  niet meer en zal je echt een opwaardeerkaart moeten kopen in de winkel.

Ik ga er vanuit dat je simkaart niet geblokkeerd is, aangezien je nog telfort op je scherm ziet staan, om zeker te zijn, kan je ook even je eigen nummer bellen en kijken of het werkt, zo ja dan kan je gerust een opwaardeerkaart kopen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @DaanShoek, welkom hier.

Misja legt dit al goed uit. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het 06-nummer erbij vermelden. Dan kan ik dit ook voor je nakijken. 

Hoi Alex_P, 

Ik heb gebeld naar mijn nummer en er werd gezegd dat het niet bereikbaar was. Heb in de winkel een nieuwe simkaart van Vodafone gekocht. Die blijft hopelijk wel werken. In KPN heb ik geen vertrouwen meer.

Groeten, DaanShoek

Reputatie 7
Badge +30

Ai, dat klinkt inderdaad alsof het nummer is opgeheven. Als je hem al lang niet gebruikt had, dan kan dit gebeuren. Als je wilt kan ik dit nog voor je nakijken. Vul in dat geval je 06-nummer in op je forumprofiel en laat het hier even weten.

Reageer