Beantwoord

Verlopen prepaid nummer

  • 16 February 2020
  • 4 reacties
  • 151 keer bekeken

Na een jaar mijn mobiel kwijt te zijn nu weer gevonden.

Kan ik mijn verlopen prepaid kaart weer activeren ?

Niets werkt meer .

 

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 19 February 2020, 17:04

Bekijk origineel

4 reacties

Nee, die is 9 maanden na het laatste gebruik definitief verlopen. Nummer is inmiddels aan nieuwe prepaidsim toegekend. En ga die maar eens zoeken in 100-en verkooppunten in het land.

Enige optie dus: nieuw prepaidsimpakketje kopen en dus ook nieuw nummer.

Jammer zou graag mijn oude nr. Behouden.

Idee: stuur een sms naar het oude nummer (vanaf een ander telefoon nummer) dat je graag in contact komt met de nieuwe eigenaar om het nummer en/of simkaart over te nemen?

Zodra de koper van ‘jouw’ oude tel.nr. de door hem/haar aangeschafte simkaart activeert, zal die dat bericht mogelijk binnen krijgen?

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Nol van Hugten. Welkom op het forum. 

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Je dient alleen 1 keer in de 6 maanden gebruik te maken van jouw mobiele aansluiting (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, is het nodig om binnen 90 dagen na de bevriezing op te waarderen.

Als je niet binnen deze 90 dagen je prepaid-tegoed opwaardeert, dan wordt de prepaid aansluiting beëindigd. Je kunt dan niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Het is dan niet meer mogelijk om je oude nummer weer te gebruiken. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

 

Reageer