Verschil KPN Prepaid en Mobiel Internet?

• 17 december 2012
  • 3 reacties
  • 9685 keer bekeken

Afgelopen weekend heb ik een KPN Prepaid sim kaart gekocht.

Mijn overweging is om naast prive (T-Mobile) en werk (BB via Vodafone) nog een mogelijkheid te hebben om, met name met mijn iPad, te kunnen internetten en bellen.

Het activeren van mijn simkaart ging prima, daarvoor moest ik dus wel mijn Galaxy Nexus gebruiken.

Hiermee kon ik zowel sms'en als mobiel internetten (wat al veel sneller lijkt dan mijn t-mobile verbinding).

Nu ben ik erg teleurgesteld dat dezelfde simkaart in mijn iPad 2 prima werkt.

Ik kan zien dat hij netwerk ziet en heb ook (SMS) meldingen gekregen nadat ik had opgewaardeerd en via  mijn kpn had geactiveerd.

Maar voor alle APN instellingen (fastinternet / prepaidinternet) werkt het mobiele dataverkeer niet.

Ik heb opgewaardeerd met 20 euro ook geregistreerd om het aanvullende deel van 7,50 te ontvangen.

Moet ik nu echt om alleen maar te internetten op mijn iPad een specifiek Mobiel Internet sim kaart bestellen?

Het bijbehorende prepaid nummer : 06-1377 1174

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hallo stwigge,

het zou wel mogelijk moeten kunnen zijn hiervan gebruik te maken. Wil je als APN eens portalmmm.nl invullen? Verder kan je denk ik wel het beste een prepaid kaart voor je ipad gebruiken maar technisch gezien moet het wel kunnen met de simkaart die je op dit moment hebt.

Groeten,

Menno

Hi Menno,

ik heb het gevraagde portalmmm.nl ingevoerd als APN settings en mijn iPad opnieuw opgestart.
Ik ga ervan uit dat ik username en password leeg laat zoals bij de andere gevonden oplossingen.

Helaas, mag dit niet baten. Ik krijg net als bij de andere instellingen de engelse melding.

"could not activate mobile data network"

"You are not subscribed to a mobile data service."

Overigens, het activeren van een "Internet tegoed" dag/week/maand/bb bundel (via wifi) met de 'webapp' KPN PrePaid levert een "Fout" - "Server Fout" melding op. 

Ik ga ervan uit de simkaart volledig juist te hebben geactiveerd via mijn Google Nexus?

Is er nog iets wat ik kan aan/uitzetten, configureren, etc.?

mvg, Steven

Reputatie 5
Badge +6
Hallo Steven,

wil je mij in een privé-bericht je adresgegevens sturen? Mocht je willen dan zal ik je een data prepaidkaart sturen die beter geschikt is voor het gebruik op een iPad.

Menno

Reageer