vervangende simkaart aanvragen werkt niet, MijnKPN overzicht ook niet goed

  • 26 April 2021
  • 22 reacties
  • 326 keer bekeken

Badge

Kan ik, als ik mijn PREPAID kaartje van KPN, kwijt raak of de GSM verlies, een nieuw kaartje aanvragen?
Mijn nummer heb ik aangemeld in MijnKPN maar ik kan daar niets vinden.
Ook de bovenstaande linken werken niet, "Server overbelast” (al dagen)
Bij mijn MijnKPN #overzicht wordt de pagina niet geladen, staat oneindig te draaien.

Bij de link https://mijn.kpn.com/#/service/simkaart/aanvragen krijg ik de melding: 
“U kunt helaas niet een simkaart aanvragen.
Voeg uw producten toe aan uw KPN ID en probeer het opnieuw.”
Terwijl mijn PREPAID sim kaartje al toegevoegd is.

Niet dat ik mijn kaartje kwijt bent, maat voor het geval dat...
Gaarne uw reactie.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ik zie die melding inderdaad ook staan….

Als alternatief kan je ook sowieso naar een KPN shop gaan en een vervangende prepaid simkaart aanvragen, die krijg je dan ter plekke meteen mee.

Badge

De linken in deze topic werken dus ook niet.
server is overbelast (kpn.com)

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @KibbelBer en @Misja20 

De juiste plaats om online een vervangende prepaid simkaart aan te vragen is hier:

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen/simkaart/prepaid-sim-kaart.htm

  • De kosten voor een vervangende SIM-kaart zijn € 4,99. Dit bedrag wordt verrekend met het beltegoed dat je zelf hebt opgewaardeerd. De gratis ontvangen beltegoeden kan je hiervoor niet gebruiken.
  • Je houdt je mobiele nummer en het resterende prepaid-tegoed van je oude SIM-kaart.
Badge

Hallo @KibbelBer en @Misja20 

De juiste plaats om online een vervangende prepaid simkaart aan te vragen is hier:

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen/simkaart/prepaid-sim-kaart.htm

Bedankt, @RBxx maar hoe kom ik aan het SIM-kaartnummer?, staat niet meer op de achterkant van de SIM-kaart.  (versleten?)
op MijnKPN kan ik het niet vinden.
Heb wel de puk code kunnen opvragen (ff zoeken).
MijnKPN mijn.kpn.com/classic/#/prepaid/service/pukcode

 

Reputatie 7
Badge +21

@KibbelBer heb je nog wel de PUK-code? Je hebt het SIM-kaartnummer OF de PUK-code nodig voor de aanvraag, niet allebei.

Als je die PUK-code ook niet weet, heb ik daar ook nog een trucje voor. Moet je wel een smartphone hebben (Android of Apple). Dan kan je het simkaartnummer uitlezen vanaf het kaartje.

Badge

@RBxx Dank je Ruud, ik zag het later, SIM-kaartnummer OF de PUK-code.

Heb wel de puk code kunnen opvragen (ff zoeken) in MijnKPN mijn.kpn.com/classic/#/prepaid/service/pukcode
Hier heb ik mijn nummer geregistreerd (gelukkig)
Volgens jouw link via “De PUK-code vind je in MijnKPN of via kpn.com/pukcode.”
maar dat laatste werkt (ook al) niet. :-(
Pagina niet gevonden | KPN kpn.com/service/mobiel/sim-kaart/puk-code-opvragen.htm

Bertus

Reputatie 7
Badge +21

Helaas @KibbelBer maar de KPN website wordt van tijd tot tijd veranderd en niet alle verwijzingen gaan mee. Er wordt er wel eens 1 gemist met ‘doodlopende links’ als gevolg.

De juiste link is:

https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode-opvragen.htm

Gelukkig heb je de PUK-code, dus wanneer nodig kan je een vervangende simkaart aanvragen.

Badge

Helaas, Ruud @RBxx  Weer een misser.
Na het inloggen krijg bij:
https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode-opvragen.htm
 

Krijg ik : 

U kunt helaas niet de PUK-code inzien.
Voeg uw producten toe aan uw KPN ID en probeer het opnieuw.

Naar producten

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @KibbelBer , dan lijkt er toch iets niet goed te staan in MijnKPN.

Kan je inloggen in MijnKPN via https://account.kpn.com/#/ en laat dan eens een screenshot zien van de pagina Producten. Maak wel  privacy gevoelige zaken onzichtbaar (tel.nummer, adres e.d.).

Badge

@RBxx , daar staat niet veel in, alleen het 06- nummer
Ik kan ook nergens mijn adres invullen behalve bij 

  • “Eenmalig gratis extra tegoed aanvragen”

     

     

Reputatie 7
Badge +21

Ok duidelijk @KibbelBer.

Heb je dat gratis extra tegoed wel aangevraagd? Dat levert toch eenmalig € 7,50 op.

Als je op het 06… Prepaid klikt, zie je dan de gegevens, zoals pukcode? Dan is alles ok en zou ik de andere links, die niet werken gewoon vergeten.

Badge

@RBxx , Daar staat ook niet veel, maar ik heb het gevonden onder Tegoed >  Rechts onder PUK code inzien.
Deze link werkt wel. (classic) dat dat niet gewoon in een menu staat?
MijnKPN mijn.kpn.com/classic/#/prepaid/service/pukcode

Ik had nog NIET dat gratis extra tegoed wel aangevraagd.
Krijg je wel weer gelijk SPAM
“KPN mag mij per e-mail benaderen met commerciële acties. Zie voor meer informatie ons Privacy Statement. Wilt u liever geen e-mail ontvangen van KPN? Neem dan contact op met onze klantenservice.”

Ga toch ff invullen, kijken of het menu verandert in MijnKPN.
Zou ik het dan ook het adres kunnen wijzigen?
Staan nu onder Profiel alleen maar mijn naam, telNr, email, en Wachtwoord wijzigen.
ff uitproberen.

Bij “*Overzicht blijft het maar draaien.
 

 

Reputatie 7
Badge +21

@KibbelBer Het scherm Overzicht van MijnKPN blijft in jouw geval inderdaad erg leeg.
Links wordt normaal gebruikt voor een overzicht van het actuele verbruik van een Mobiel abonnement en rechts staat een overzicht van de laatste facturen. Beide voor jou niet van toepassing.

Voor de prepaid gebruikers is er een speciale Prepaid app, die op het laatste screenshot ook wordt aanbevolen.

Badge

@RBxx 
APP geeft geen meerwaarde.
slechte recensies.
KPN Prepaid - Apps op Google Play

Ik heb dat gratis extra tegoed aangevraagd
Dat leverde toch eenmalig € 7,50 KORTING op.
Pas na opwaarderen krijg je het, en alleen voor bellen in binnenland.
Kreeg na opwaarderen een SMS met de 7,50
Maar de 7,50 staat niet bij je beltegoed in MijnKPN.
is wel te zien door *107# te bellen.

Nog steeds nergens mijn adres gegevens in te zien of te wijzigen, alleen mijn naam e.d.

“Het bonustegoed kun je in Nederland en de EU gebruiken om te internetten of om te bellen en sms'en naar gewone vaste- en mobiele nummers.

Het bonustegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen, servicenummers te bellen of om vanuit Nederland naar het buitenland te bellen. Het bonustegoed is onbeperkt houdbaar mits je 1 keer in de 6 maanden belt, sms’t, mobiel internet of opwaardeert. Je kunt je bonustegoed simpel opvragen door *107# te bellen of te kijken in de KPN Prepaid App.”

Reputatie 7
Badge +24

Hi @KibbelBer, welkom hier. 

Zou ik ook mee mogen kijken? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Badge

@Alex_P , mijn profiel was al ingevuld.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi KibbelBer, het gekke is dat wij niets geks zien hier. Heb jij al geprobeerd om het mobiele nummer te verwijderen in Mijn KPN en het daarna opnieuw toe te voegen?

Badge


@Alex_P 
Allebei de profielen zijn ingevuld.
Je vroeg om het Forum Profiel.

Maar mijn mobile nummer heeft toch niets met het forum profiel te maken?
Is daar ook geen GSM nr. ingesteld, is geen koppeling volgens mij.

ik log in het forum wel in met MijnKPN login.

Let op: ik heb wel PREPAID nummer.

Bertus

Profiel forum:
Praat mee | KPN Community
forum.kpn.com/members/kibbelber-458988


Profiel MijnKPN.
MijnKPN
profiel.kpn.com


 

Reputatie 7
Badge +24

Dat snap ik, ook dat je prepaid hebt. Mijn vraag is of je het nummer in Mijn KPN, hier dus, heb t verwijderd. Die doe je door op Producten te klikken boven aan en daarna onderaan op Product ontkoppelen. Als je dit hebt gedaan kun je je nummer opnieuw toevoegen aan Mijn KPN om te kijken of de optie om de simkaart te vervangen wél werkt. 

Badge

@Alex_P ,
Nummer ontkoppeld en weer toegevoegd.
ff zoeken via service > Telefoon gestolen of verloren? | KPN 
https://mijn.kpn.com/#/service/simkaart/aanvragen
Maar link werkt niet.
MijnKPN mijn.kpn.com/#/service/simkaart/aanvragen

2e keer kreeg ik deze melding

“U kunt helaas niet een simkaart aanvragen.
Voeg uw producten toe aan uw KPN ID en probeer het opnieuw.

Naar producten”
 

 

Badge

Of moet je eerst de simkaart blokkeren ?
“Vraag na blokkade direct een nieuwe simkaart aan.”
Telefoon gestolen of verloren? | KPN
mijn.kpn.com/#/service/simkaart/blokkeren

Blokkeren lukt ook niet…
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik vermoed dat het daaraan ligt. Simkaart blokkeren moet je nu ook niet doen, anders heb je geen diensten meer en moet je wachten tot je een nieuwe krijgt die je ook nog eens € 5.- gaat kosten. 

Mocht het in de toekomst gebeuren dat je je simkaart kwijt bent, laat het ons hier even weten. Dan kan ik dit verder oppakken, in het allerergste geval zullen we dat via een winkel moeten regelen.