Beantwoord

Verwijderen simpincode

  • 27 July 2017
  • 6 reacties
  • 23124 keer bekeken

Hoe kan ik de sim pincode van mijn prepaid KPN simkaart definitief verwijderen voor gebruik in een alarmsysteem?

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 July 2017, 07:02

Bekijk origineel

6 reacties

Je kunt dat doen met je telefoon via Instellingen, beveiliging. Simkaart vergrendeling instellen en daar de vraag om je pincode opheffen.

Kan een beetje verschillen per telefoon hoe dat wordt genoemd.
Dus even de sim in de telefoon plaatsen.
Hi dreekih-53,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb deze oplossing al eerder gevonden op internet. Is dit niet gewoon een telefoon trucje waarbij de software van je telefoon de simpincode automatisch invoert als de simkaart hierom vraagt? Met andere woorden, vraagt de simkaart in een ander toestel niet gewoon weer om een simpincode?
Nee, op het moment dat ik de vraag ophef wordt die ook niet gesteld in mijn reserve telefoon na het plaatsen van die simkaart. Gebruik ik de kaart van mijn vader (zonder pin), in mijn telefoon hetzelfde verhaal.

Voor de volledigheid lees even dit topic van een dochtertje (van KPN)., van Simyo.

https://forum.simyo.nl/simkaart-86/hoe-haal-ik-de-pincode-volledig-weg-van-mijn-simkaart-3201
Top. Ga ik dat proberen.
??
Reputatie 7
Badge +30
Ik kan bevestigen dat via deze optie echt een wijziging naar de sim card geschreven wordt.
Ik kan bevestigen dat het werkt.
Bedankt voor de reacties en info.
☺️

Reageer