Beantwoord

Vragen over de prepaid onbeperkt online bundel

• 24 april 2018
  • 1 reactie
  • 1248 keer bekeken

Binnenkort ga ik naar Engeland toe. Nu heb ik zelf geen abonnement maar prepaid. Nu wou ik daar internetten en zag ik dat er een onbeperkt online bundel is voor €8,99. Nu had ik al gelezen dat je heel veel dingen daar niet mee kunt doen omdat het best langzaam is. Maar een WhatsApp berichtje moest mogelijk zijn. Nu zal ik veel gebruik maken van Google maps en Instagram. Is dit mogelijk? Omdat het internet maar 128 Kb/s is?

Ik hoop dat iemand me meer uitleg/tips kan geven!
icon

Beste antwoord door Susan_ 24 april 2018, 19:52

Hoi Alyssa, welkom op ons Forum!
Ik begrijp dat je graag wil weten of je met die bundel gebruik kan maken van Instagram en Google Maps. Uitleg over het gebruik van Google Maps kan je heel goed in dit bestaande topic teruglezen. Het komt erop neer dat alleen het berekenen, inzoomen op de kaart en eventueel herberekenen van de route MB's kost. Dat zou dan moeten lukken, misschien iets trager dan wat je gewend bent. De route berekenen kan je het beste alvast doen via WiFi voordat je weg gaat, indien mogelijk.
Dan Instagram, hoeveel data die verbruikt en de snelheid ervan hangt af van het aantal mensen dat je volgt en hoeveel foto's de app moet laden. Dit zal allemaal trager zijn dan in Nederland, daar moet je wel rekening mee houden. Je kan echter wel mobiele data besparen bij Instagram, daar is een optie voor bij de instellingen:
- Tik op het meest rechter tabblad, die met het poppetje
- Tik vervolgens op het 'Tandwiel'
- Scroll naar onderen en kies de optie Mobiel Dataverbruik
- Tik vervolgens op de schakelaar achter 'Minder data gebruiken'
Die instellingen kan je hier misschien nog wat bij helpen. In ieder geval een fijn verblijf in Engeland!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Alyssa, welkom op ons Forum!
Ik begrijp dat je graag wil weten of je met die bundel gebruik kan maken van Instagram en Google Maps. Uitleg over het gebruik van Google Maps kan je heel goed in dit bestaande topic teruglezen. Het komt erop neer dat alleen het berekenen, inzoomen op de kaart en eventueel herberekenen van de route MB's kost. Dat zou dan moeten lukken, misschien iets trager dan wat je gewend bent. De route berekenen kan je het beste alvast doen via WiFi voordat je weg gaat, indien mogelijk.
Dan Instagram, hoeveel data die verbruikt en de snelheid ervan hangt af van het aantal mensen dat je volgt en hoeveel foto's de app moet laden. Dit zal allemaal trager zijn dan in Nederland, daar moet je wel rekening mee houden. Je kan echter wel mobiele data besparen bij Instagram, daar is een optie voor bij de instellingen:
- Tik op het meest rechter tabblad, die met het poppetje
- Tik vervolgens op het 'Tandwiel'
- Scroll naar onderen en kies de optie Mobiel Dataverbruik
- Tik vervolgens op de schakelaar achter 'Minder data gebruiken'
Die instellingen kan je hier misschien nog wat bij helpen. In ieder geval een fijn verblijf in Engeland!

Reageer