Beantwoord

vrijgeven mobiele nummer

  • 30 September 2020
  • 2 reacties
  • 208 keer bekeken

Enige weken geleden hebben mijn echtgenote en ik een abonnement afgesloten bij Caiway. Onze prepaid telefoons willen wij met nummerbehoud overgezet hebben. Een bij T-Mobile en de ander bij KPN, kunnen zonder meer en zonder problemen overgezet. Het nummerbehoud van |T-Mobile verliep zonder problemen, maar KPN doet hier heel moeilijk over. Al 2 weken is er geen verbinding mogelijk. KPN houdt dat op een of andere manier tegen. KPN ……… geef gewoon het nummer vrij aan Caiway. Wat is het probleem!

icon

Beste antwoord door Heine 6 October 2020, 10:06

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hallo @naaldwijk

Welkom op het KPN Forum! Frustrerend dat nummerbehoud voor één van je aansluitingen alles behalve soepel verloopt. Als ik het goed begrijp, gaat het om een KPN Prepaid aansluiting, waarvan je het nummer wilt laten overzetten naar een andere provider. De andere provider dient dan nummerbehoud bij ons aan te vragen. Vanuit ons zie ik daarvoor in principe geen belemmeringen. Je geeft immers aan dat je een KPN Prepaid aansluiting hebt/had, daarbij heb je geen contractuele verplichtingen. Wel moet de Prepaid aansluiting bij ons nog actief zijn, een 06-nummer dat al gedeactiveerd is, kan niet worden overgenomen.

Je nieuwe provider is het aanspreekpunt om je te informeren over de status van nummerbehoud. Zij kunnen je ook vertellen, wat bij een afwijzing de reden van de afwijzing is. Twijfel je of het 06-nummer dat je wilt overnemen nog actief bij ons is, dan kan ik dat wel even voor je nakijken. Kun je in dat geval je gegevens invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij het betreffende 06-nummer en het simkaartnummer bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden? Alvast bedankt. 

Reputatie 5
Badge +10

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Reageer