Beantwoord

Vrijwel geen bereik na ombouw KPN masten Zaandam Peldersveld

  • 8 March 2020
  • 5 reacties
  • 118 keer bekeken

Badge

Tot begin januari van dit jaar, hadden wij zowel binnenshuis als daarbuiten perfekt GSM / 4G bereik. Eind 2019 is, aan de Weer te Zaandam, op plm. 500m vanaf ons huis een nieuwe, vrij lage mast gebouwd. Begin januari is daarnaar overgeschakeld. De oude masten, op de hoge flats rond onze wijk, zijn toen uitgeschakeld en inmiddels verwijderd. Sindsdien is het bereik binnenshuis belabberd. Zowel op onze twee KPN prepaid sims als op mijn XS4all datasim. Op sommige plaatsen is helemaal geen bereik meer, terwijl -zoals gezegd- het vroeger overal in huis perfekt was. Ik heb gewacht met aan de bel trekken, omdat ik er vanuit ging dat een en ander nog moest worden ingeregeld. We zijn nu twee maanden verder, en het is nog steeds huilen met de pet op. Ik heb eens rondgevraagd bij de buren; eigenlijk heeft iedereen die ik spreek hetzelfde probleem. Enige kans dat het bereik weer op het oude niveau komt?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 12 March 2020, 11:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rob Hond, welkom hier. 

Sinds de nieuwe masten is het bereik dus een stuk slechter. Meerdere mensen ervaren dit dus in de buurt. Niet zo mooi. De nieuwe masten zijn echter wel noodzakelijk, er is namelijk andere apparatuur nodig. Dit kan niet altijd 1 op 1 omgeruild worden, hier is wel een vergunning voor nodig vandaar. 

Maar eigenlijk wil je graag weten of het bereik nog weer beter wordt. Ik wil graag eens meekijken, zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en mobiele nummer. Ik hoor graag van je als je dat gedaan heb, dan ga ik eens kijken hoe het ervoor staat. 

Badge

Hoi @Rob Hond, welkom hier. 

Sinds de nieuwe masten is het bereik dus een stuk slechter. Meerdere mensen ervaren dit dus in de buurt. Niet zo mooi. De nieuwe masten zijn echter wel noodzakelijk, er is namelijk andere apparatuur nodig. Dit kan niet altijd 1 op 1 omgeruild worden, hier is wel een vergunning voor nodig vandaar. 

Maar eigenlijk wil je graag weten of het bereik nog weer beter wordt. Ik wil graag eens meekijken, zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en mobiele nummer. Ik hoor graag van je als je dat gedaan heb, dan ga ik eens kijken hoe het ervoor staat. 

Hoi Bart;

Ik heb mijn profiel aangepast… Hopelijk helpt dit, om een oplossing te vinden. Alvasrt bedankt; Rob

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt. Ik heb melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan het verder uitzoeken en zullen contact met je opnemen. Ik verwacht dat dit binnen een week zal gebeuren. Ik hoor graag van je als er contact opgenomen is. 

Badge

Beste Bart;

Waarschijnlijk naar aanleiding van jouw melding, ben ik vorige week gebeld door iemand ven de Technische Dienst. Die wist me te melden, dat de meest nabije mast aan de Sportlaan te zaandam is, en dat daaraan niets is veranderd.  Dit klopt echter niet; daarom zend ik, ter verduidelijking, onderstaand screenshot uit de app Open Signal (Cell Towers) mee. 

A» Mijn woning

B»  De “oude” KPN mast, nabij mijn woning, waar vanaf de ontvangst perfect was; deze is inmiddels vervangen door een mast op punt D

C» De mast aan de Sportlaan, waarop ik volgens de Technische Dienst zou zijn aangesloten. Dit is dus niet het geval (zie onder).

D» Een nieuwe mast, eind vorig jaar geplaatst en wsch. nog niet volop in bedrijf. 

E» De mast waarop ik momenteel daadwerkelijk ben aangesloten. Het signaal is nog steeds abominabel…

Ik hoop, dat er nu snel een echte oplossing komt. Onze telefoons zijn momenteel binnenshuis vrijwel onbereikbaar.

Met vriendelijke groet;

Rob Hond

 

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat je bent gebeld. Alleen mijn collega kon zo niets zeggen. Nu beni k aan de hand van jouw screenshot ook naar de masten gaan kijken. Ik zie hetzelfde als mijn collega van de Technische Dienst. De mast aan de sportlaan is echt het dichtste bij. Op jouw kaartje staan heel veel masten die er volgens mij helemaal niet staan, vraag mij af hoe betrouwbaar die dus is.