Beantwoord

Waar is mijn beltegoed van mijn prepaidkaart Hema gebleven?

  • 14 April 2021
  • 11 reacties
  • 1030 keer bekeken

Heb mijn Hema Prepaidkaart laten overzetten naar KPN prepaid.

Maar waar is nu mijn beltegoed van de prepaidkaart van de Hema gebleven?

Nummerbehoud van Hema naar KPN  is goed gegaan, maar  mijn nog aanwezige beltegoed van Hema prepaid  (ongeveer 10,00 euro) is spoorloos.

Wel bonus van 2,50 van KPN is geboekt (tot 17 okt 2021)

icon

Beste antwoord door RBxx 14 April 2021, 17:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

@HS1a ik ben bang dat je de 10 euro van de Hema kwijt bent, dat gaat niet mee van de ene naar de andere provider.

Je krijgt wel een tegoed op je nieuwe KPN prepaid. De standaard € 2,50 staat meteen op de kaart en als je je registreert in MijnKPN op de KPN website, dan krijg je er nog € 7,50 bij als extra tegoed.

Reputatie 6
Badge +6

Het beltegoed op je Hema simkaart word niet overgezet.

Wel is het zo dat nieuwe prepaid klanten gratis 10 euro beltegoed krijgen, waarvan 2,50 e direct op de simkaart staat en de overige 7,50e krijg ja na registratie van de simkaart.

Dat zal je dus even moeten doen.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @HS1a 

Het aanvragen van het extra tegoed gaat in drie stappen die zijn beschreven op deze pagina 

Stap 1 Aanmaken van een KPN ID

Stap 2 Koppelen van product “Prepaid” in MijnKPN

Stap 3 Aanvragen extra  tegoed door invullen van een formulier.

Selecteer het product Prepaid en klik daarna op hier. Zie het “handje” in het plaatje.

Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Lekker is dat.

Hema prepaid stopt per 1 mei 2021. Advies is over te stappen naar KPN en je krijgt een bonus (volgens Hema) op je nieuwe kaast.

Hema prepaid verzoekt je om voor 1 mei 2021 over te stappen naar KPN prepaid, maar zegt er niet bij dat je dan al je beltegoed op die Hema kaart kwijt bent. Ben er intussen achter dat er ruim boven de 10 euro op de kaart van Hema stond. 

Die 10 euro op je KPN-kaart is een cadeautje van KPN en niet bovenop je beltegoed van Hema prepaid. 

Leuk verdienmodel / afscheidscadeau van Hema prepaid (samen met KPN).

Reputatie 7
Badge +21

Sorry, dat wist ik niet @HS1a , ik ging uit van een eigen keuze om met nummerbehoud over te gaan. Daar is mijn antwoord op gebaseerd.

Ik heb nu even verder gekeken en vind een uitgebreid verhaal op https://www.hematelefonie.nl/stopt . Een heel verhaal, maar ik lees niets over overdracht van het tegoed. Alleen nummerbehoud.

Dit staat bij de veelgestelde vragen:

10. Ik heb nog geld op mijn prepaid simkaart van HEMA staan, kan ik dat terugkrijgen?

Nee dat is niet mogelijk. Je hebt nog wel de tijd om tot 1 mei 2022 je huidige opgewaardeerde beltegoed op te maken. Na 1 mei 2022 vervalt je nummer en je beltegoed. Je nummer vervalt uiteraard niet na deze datum als je voor die tijd al bent overgestapt naar een andere provider.

En HEMA stopt per mei 2022 met prepaid. Maar opwaarderen kan al vanaf 1 mei 2021 inderdaad niet meer.

Bron: https://www.hematelefonie.nl/

De overstapactie “Hema naar kpn” is overigens inderdaad maar tot 31 mei 2021.

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie trouwens dat de migratie naar KPN, zoals te verwachten is, onder de vlag van KPN vaart.

Kijk online alvast rond in onze shop of bel 088 775 1023 voor een persoonlijke overstapdeal en we helpen je gelijk om alles te regelen.

Dit is een van de nummers die KPN gebruikt bij telefonische verkoop- of servicecampagnes.

Bron: https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn.htm

  • 0887751000 – 0887751099

LS

Ik heb nog veel geld op mijn Hema mobiel prepaid tegoed staan.

maar kreeg het bericht van Hema mobiel dat dat zou per 25 juli 20121 niet niet meer te gebruiken is

terwijl ik heb begrepen dat dat tegoed nog tot 1 mei 2022 te gebruiken is (alleen niet meer op te waarderen is).

Ik heb op tijd het telnr bij KPN laten behouden.

Kan ik na 25 juli toch nog mijn tegoed houden en gebruiken  tot 1 mei 2022 ?

Bvd

Reputatie 6
Badge +6

LS

Ik heb nog veel geld op mijn Hema mobiel prepaid tegoed staan.

maar kreeg het bericht van Hema mobiel dat dat zou per 25 juli 20121 niet niet meer te gebruiken is

terwijl ik heb begrepen dat dat tegoed nog tot 1 mei 2022 te gebruiken is (alleen niet meer op te waarderen is).

Ik heb op tijd het telnr bij KPN laten behouden.

Kan ik na 25 juli toch nog mijn tegoed houden en gebruiken  tot 1 mei 2022 ?

Bvd

Als je naar KPN overstapt gaat het beltegoed wat je op je hema simkaart gaat niet mee, bij geen enkele provider trouwens.

Advies is dus altijd, eerst het beltegoed opmaken, en dan overstappen!!

:arrow_down::arrow_down::arrow_down:

@Hema-klant

Nee, je HEMA-beltegoed gaat verloren. Zie punt 6 op de pagina van Hemamobiel. Ik mag toch hopen dat je nooit meer dan € 50 op prepaid hebt. Dat is meer dan genoeg voor een maand bijvoorbeeld.

Verbruik(te) je meer dan € 20 per maand dan is absoluut een abonnement te overwegen. Bel je veel dan met onbeperkt bellen/sms bundel.

Van af het moment dat je via KPN belt is je tegoed bij HEMA verloren. Het wordt ook niet gerestitueerd. Tot moment van overgaan abo van HEMAmobiel naar KPN dus zoveel mogelijk opmaken.