Vraag

Waar kan ik mijn Bonustarief Prepaid instellen in MijnKPN ? / Te goed verdwenen

• 20 januari 2017
  • 22 reacties
  • 509 keer bekeken

Vraag A: Ik kom niet achter het volgende en ik heb MijnKPN doorzocht en dus de vraag: Waar kan ik mijn Bonustarief Prepaid instellen in MijnKPN ?
In andere topics lees ik iets over een nieuwe Simkaart:
Ik had vele jaren een eenvoudige Mobiel met Prepaid, kortgeleden een smartphone gekocht, de Simkaart was te groot en in een KPN winkel werd die 'bijgeknipt' en in mijn Smartphone gezet.
Vraag B: voor de overzet van de Simkaart had ik even gekeken naar mijn tegoed en dat was ca E 76.50 (ben de centen even kwijt) na de overzet liet de medewerkster mijn nieuwe tegoed zien en dat was ca E 70,21. Graag wil ik weten waar die ca E 5 gebleven kan zijn, wie kan me dit aub vertellen ?

22 reacties

Reputatie 7
Badge +30
A. In MijnKPN moet dit kunnen. In de app is dit onder de optie Tarief in het menu aan de linker kant.
Ik ben beginnend 'smartphoner' dus ik heb geen App en ik neem aan dat ik die moet instaleren
Kan je ik dat dus niet via mijn 'normale' MijnKPN' zoeken en vinden ?
Herstel: Mijn tegoed blijkt op dit moment E 71,64 te zijn
Ik ben beginnend 'smartphoner' dus ik heb geen App en ik neem aan dat ik die moet instaleren
Moeten, NEE, mogen JA.

Kan je ik dat dus niet via mijn 'normale' MijnKPN' zoeken en vinden ?

Dat kan ook maar via de app is gemakkelijker.
Wanneer je aangeeft welke telefoon je hebt kan gerichter worden geholpen. :)

Ik verwacht dat de update van de telefoon gelopen is via de provider bij het activeren van de sim in de telefoon.
Bij gebruik van mobiel data vermindert het beltegoed.
Een indicatie vindt je bij gegevensgebruik (instellingen ).
Zet mobiele netwerken uit bij gebruik van wifi.

Gun jezelf de tijd om deze telefoon te leren kennen, wat je eerst had is niet te vergelijken,.
Klopt en daar ben ik ook achter...ik trek er wel een weekendje voor uit. Het moge al duidelijk zijn, ik weet nauwelijks iets af van een smartphone dus graag uitleg op dummie nivo
Ben daarnet begonnen om mezelf maar eens te bellen
Hoewel in de Kpn winkel werd verteld dat mijn contacten niet mee zouden gaan, heb ik ze wel gevonden
Het is een Huawei 8 lite
Gegevensgebruik zie ik niet in de Instellingen staan, kan dat ook anders heten ?
Reputatie 7
Badge +30
Gegevensgebruik zie ik niet in de Instellingen staan, kan dat ook anders heten ?
Datagebruik? Als het goed is, is het de 3e optie.
Ik zie wel Beheerdataverkeer maar daar zie ik geen gebruik
Ik verwacht dat als je deze handleiding raadpleegt dat je daar heel veel gemak van zult hebben.

Pagina 70/90. (Voorbeeld)
Dank je wel voor je antwoorden en ik ga me erin verdiepen.
Blijven de vragen die ik stelde in dit topic....
Vraag A: Ik kom niet achter het volgende en ik heb MijnKPN doorzocht en dus de vraag: Waar kan ik mijn Bonustarief Prepaid instellen in MijnKPN ?

Mijn KPN.
Op deze pagina kun je na inlog je tarief instellen.
Klik prepaid aan.
Produkt.. (Klik op potloodje.) Mijn tarief. Kolom links.

Vraag B: voor de overzet van de Simkaart had ik even gekeken naar mijn tegoed en dat was ca E 76.50 (ben de centen even kwijt) na de overzet liet de medewerkster mijn nieuwe tegoed zien en dat was ca E 70,21. Graag wil ik weten waar die ca E 5 gebleven kan zijn, wie kan me dit aub vertellen ?

Een moderator kan nadat deze jouw gegevens heeft ontvangen, wanneer hij/zij via een PB daarom vraagt, inzien bel-sms-data hoeveelheid.
Dus B is voor de moderator, deze zal zich melden.
Dat inlogscherm van MyKPN is mij bekend en ben ik al diverse keren binnengegaan, maar zoals gemeld kon ik het daar niet vinden, vandaar mijn vraag
Verder is het wachten op de ' Moderator van dienst'..-:)
Als het goed is zie je staan direkt naar en daaronder prepaid.
Ik klik prepaid aan.

Daarna klik ik op produkt.
Links staat de kolom mijn tarief met daarin rechts een potloodje.
Door het potloodje aan te klikken krijg ik een keuze in tarief.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @anemona, welkom op het forum! Goed dat je je vragen hier stelt. @RobinFlikkema en @Dreekuh-53 hebben je al zeer goed geholpen zie ik, waarvoor dank 🙂 Is het instellen van het bonustarief inmiddels gelukt met de stap voor stap uitleg van @Dreekuh-53? Je tegoed is inderdaad waarschijnlijk door datagebruik afgenomen. Als je een reactie op m'n privébericht stuurt controleer ik dit voor je!
Ik moet even wat kwijt: ik stel het zeer op prijs dat iedereen me wilt helpen ook per Prive berichtjes maar het is nu 21 uur geweest en ik ben nog nauwelijks opgeschoten.
Allereerst had ik in mijnKPN mijn producten moeten koppelen (Als je niet wordt verteld wat daar het nut van is of het belang.....kom je daar niet op) .Okee ik koppel de producten en krijg nu te zien wat me hier eerder werd verteld om te doen.
Per PB krijg ik ook het advies om me te registreren om E 10 bel tegoed te krijgen
Ik ga naar mijnKPN en doorloop zeker 5x het registratie formulier maar ik krijg steeds te lezen: Uw wijzigingen konden helaas niet worden verwerkt (zonder verder uitleg)
Ook krijg ik al het advies om mijn Prepaid Bonustarief te activeren (maar NIET hoe ik dat moet doen)
Ik zoek me een slag in de rondte via KPN en Google maar kom er niet achter
Ik bel naar de KPN mobiel: een mevrouw meldt me dat ik niet voor het gratis beltegoed in aanmerking kom want mijn nummer bestond al langer (waarom zie ik de mogelijkheid dan wel in mijnKPN staan ??). Maar ze belooft me dat zij toch voor mij die E 10 zal bijboeken. Dat is mooi en ik zal morgen wel eens kijken of het erop staat. Daarna vraag ik hoe ik het Prepaid Bonustarief kan activeren. Ze weet het niet en kan het ook niet zo snel vinden, ik wacht geduldig tot ze het heeft nagevraagd. Ze zegt dat ze dit voor het eerst hoort: 'het zal nieuw zijn'. Ze geeft het blijkbaar op want in overleg word ik verbonden met de afdeling: 'vaste lijn'. Deze meneer kijkt in mijn computer maar kan het ook niet vinden. Ik sta zeker 15 min in de wacht omdat hij moet overleggen maar hij vraagt wel regelmatig netjes om mijn geduld. Ik zie dat hij mijn 06 nummer invult en hij zegt dat ik de SMS code moet doorgeven. Die kan ik niet vinden om mijn Mobiel. Ik heb daar in MijnKPN eerder dezelfde registratie gedaan, en dat schijnt niet zo vaak achter elkaar te mogen gedaan worden (?) Hij lijkt het ook op te geven en zegt dat ik over een weekje nog maar eens moet proberen en we verbreken het contact. Ik geef het ook op. Ik vul nogmaals in MijnKPN mijn mobiel nummer in om te koppelen, de SMS met nummer komt aan en ik vul die in.
Kortom: voor leek op mijn leeftijd geeft dit alles voor mij een gevoel van een 'rookgordijn'
Zzzzucht.........en neen ik ben niet blond....
Ik moet even wat kwijt:
(waarom zie ik de mogelijkheid dan wel in mijnKPN staan ??)..

Er staat letterlijk....Ontvang uw gratis beltegoed door hier uw gegevens in te vullen. U hebt 1 keer recht op deze bonus.
Dit is bedoeld ter informatie, als je het al hebt ontvangen staat er dat ook. De moderator zal je laatste tekst ook lezen. Je hebt via een PB de gegevens verstrekt waarmee gericht kan worden gecontroleerd en geadviseerd. Wacht dus ff af wat diens reactie is. 🆒

Mogelijk is de leeftijd van de sim, met de daarbij toen geldende tarieven, van invloed op de problemen die je ervaart/ervoer op Mijn KPN. Maar daar kan de moderator ongetwijfeld meer over vertellen.

Kom je er wat betreft de telefoon niet helemaal uit kan een bezoek aan een telefoonwinkel zeker geen kwaad. :)
Je bent het i.i.g. kwijt, je bent je ei kwijt zegt men ook wel. 🙂
Sorry voor mijn irritatie verhaal van gisteren want ik had het op dat moment helemaal gehad.
Dat men mij aan de telefoon ook niet kon helpen bevestigde mijn idee dat bepaalde dingen in mijnKPN niet te vinden waren. Het gehele verhaal zegt wat van mij maar ook van de KPN Helpdesk
- Maar ik geef toe dat ik ongelijk had en ik heb er vanmorgen even met een fris hoofd opnieuw naar alles gekeken. Het woord product stond op een plaats waar ik het niet verwachtte: ondertussen heb ik mijn Bonustarief kunnen instellen.
- Mijn E 10 tegoed was nog niet bijgeboekt....
- KPN winkel is een optie maar die zit op 45 minuten reizen met het OV
Nogmaals iedereen dank
Mijn prepaid tegoed staat nog steeds op hetzelfde bedrag van afgelopen zaterdag nl E 71.47
De belofte van E 10 extra tegoed van de KPN (Helpdesk) lijkt voor mij nu een loze belofte.....
Beste anemona.

Wanneer je dat nummer al langer hebt en daardoor niet in aanmerking komt zoals dat voor iedereen geldt in die situatie was het beter geweest dat die belofte (10 eur) niet was gedaan.
Ik ben het helemaal met je eens en het gaat me ook niet om het geld.
Meer de irritatie.
Ik kan slecht tegen situaties dat men beloftes doet die men niet nakomt
Reputatie 7
Badge +21
Dag @anemona, vervelend dat de telefonisch toegezegde €10 tegoed nog niet bijgeschreven is! Aangezien het wel beloofd was heb ik zojuist alsnog €10 aan je tegoed toegevoegd. Mijn excuses voor het feit dat dit niet meteen na het telefonische contact is gedaan. Als je op dit moment nog vragen hebt weet je ons te vinden 🙂
BRAVO en een medaille voor de KPN: ik kreeg inderdaad net een berichtje dat ze E 10 bij hebben geboekt
Dit wordt op prijs gesteld en wat mij betreft: case closed !

Reageer