Beantwoord

Waarom laatste deel 1000mb niet opmaken bij alvast opnieuw opwaarderen?

  • 30 May 2019
  • 2 reacties
  • 1356 keer bekeken

Mijn dochter heeft per maand een internetbundel van 1000 mb. Nu had ze nog ongeveer 100 mb over voor de laatste paar dagen van de maand.

Aangezien ze op kamp ging heb ik alvast haar tegoed ( bundel ) opgewaardeerd met de maandelijkse 1000 mb. Het idee was dat we dit dan niet op kamp hoeven te regelen maar dat t gewoon in elkaar overloopt.....

Helaas moet ik constateren dat de laatste 100 mb niet verbruikt word terwijl deze nog voor de laatste 3 dagen van de maand staat...en dat de nieuwe 1000 mb al wel gebruikt is......

Dat is toch vreemd? Kan ik hier iets mee?

Eerder is me al opgevallen dat haar 1000 mb bleef verbruiken terwijl ik voor 1 dag een onbeperkt dagbundel had aangeschaft... dat was dus weggegooid geld. Het lijkt in deze twee voorbeelden precies tegenover gesteld te gaan: ene keer wel nieuwe bundel gebruiken en andere keer nieuwe bundel negeren🧐

(overigens is mij bekend dat je ook automatisch kan opwaarderen etc...dus dat is de vraag niet😉)

Wie kan dit uitleggen? Alvast hartelijk dank👍!

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 1 June 2019, 18:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi welkom hier.

Ik kan dit uitleggen. Tenminste, als ik het verhaal goed begrijp. Op het moment dat je een bundel aanschaft krijgt deze voorrang op je reguliere bundel. De redenatie erachter is dat dit wordt besteld als de eigen bundel daadwerkelijk op is.

Eerder is me al opgevallen dat haar 1000 mb bleef verbruiken terwijl ik voor 1 dag een onbeperkt dagbundel had aangeschaft... dat was dus weggegooid geld. Het lijkt in deze twee voorbeelden precies tegenover gesteld te gaan: ene keer wel nieuwe bundel gebruiken en andere keer nieuwe bundel negeren🧐

Ik neem aan dat het hier om prepaid gaat. Dat kan komen doordat de bundel met onbeperkt internet begrenst wordt wat snelheid betreft. 128 kbps, geschikt voor chatgebruik. Wanneer er meer snelheid verbruikt wordt, Youtube/Facebook/Instagram, wordt er overgeschakeld op de reguliere bundel. Ik vermoed dan ook dat dit het geval is.

Als ik mee mag denken; is een abonnement niets voor haar? (weliswaar op jouw naam) Al helemaal voordeliger, denk ik, wanneer jullie al een mobiele abonnement hebben van ons.

Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.