Beantwoord

Waarom zijn er kosten verbonden aan het uitschakelen van voicemail?

  • 8 January 2020
  • 4 reacties
  • 587 keer bekeken

Op het prepaid overzicht staat op 31dec19 een gesprek met 311233 van 2:01min en kost €0,61. Dat is het uitschakelen van de voicemail geweest.

Waarom zijn er kosten verbonden aan het uitschakelen van voicemail?

Waarom staat voicemail standaard aan?

icon

Beste antwoord door Fam Goudriaan 28 January 2020, 21:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Je zegt het zelf al: een gesprek.

Je was dus verbonden met het menu v.d. voicemail. Dat geldt als gesprek.
Ook als je zelf ingesproken berichten beluistert en je belt naar voicemail maak je ook gesprekskosten. Bellen met (31)1233 wordt gerekend als gesprek.

Bellen met een prepaid kost idd zo'n 30 cnt per minuut.

Voicemail is een dienst van KPN en instellingen dienen gratis aan te passen zijn. Het bellen van 1200 is ook gratis. De klant wordt onnodig op kosten gejaagd.

1200 is klantenservice. Dat is gratis inderdaad.

Voicemail (1233) zijn gewoon gesprekskosten. Verder zijn er geen kosten aan voicemail. Behalve dan de gesprekskosten (verbinding). Die dure voicemailcentrale moet érgens van betaalt worden.
Abonnee's hebben ook gesprekskosten naar voicemail.

Het aanhebben van voicemail kost geen geld. Het gebruiken wel.

Klantenservice en voicemail zijn toch wel heel verschillende dingen.

Inmiddels heb ik telefonisch contact met KPN gehad en de dame heeft aan mij uitgelegd dat het bellen naar de voicemail en het aanpassen van de instellingen gewoon gratis is. Enkel het uitbellen vanuit de voicemail naar iemand die heeft ingesproken, kost geld.

Het bedrag is gecompenseerd en ik ben zeer tevreden met hoe de servicedesk van KPN het heeft opgelost.