Beantwoord

Wanneer is het porteren van Telfort nummers klaar?

  • 19 June 2019
  • 11 reacties
  • 355 keer bekeken

Badge
Ik loop nu al dagen met twee telefoons rond, omdat kpn niet bij machte is mij een nanosim voor mijn nieuwe telefoon te verstrekken. Gisteren en eergisteren al naar de winkel gegaan. Wachten. Daar blijkt mijn nummer als 'beĆ«indigd' in het systeem te staan. "Ja meneer, u bent vast vergeten tijdig op te waarderen." Vreemd, want ik kan nog gewoon bellen. Telfort verwijst door naar kpn, dus de kpn prepaid app geĆÆnstalleerd. Dat pakte mijn nummer vlekkeloos en gaf ook aan dat mijn beltegoed nog een halfjaar geldig is. Dus gisteren weer terug naar de winkel. Wachten. Nummer nog steeds als beĆ«indigd in het systeem. Andere medewerker, dus weer dezelfde riedel over opwaarderen. Medewerker belt de helpdesk met mijn telefoon en tot zijn verbazing kan hij bellen. Helpdeks bevestigt dat tijdens het porteren van de Telfort nummers deze allemaal als 'beĆ«indigd' staan ingesteld. Wanneer dit wordt opgeheven? NIEMAND die het weet! Er kan ook niets worden gedaan om het probleem op te lossen, zodat ze me wel een simkaart kunnen geven. Het enige wat wordt geboden, is een tijdelijke simkaart met een ander nummmer, maar dat wil ik niet. Slechte service! De vraag is nu: wanneer is dat porteren achter de rug en kan ik eindelijk die nanosim krijgen?
icon

Beste antwoord door Kees12 21 June 2019, 08:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Kees12 . Welkom op het forum.
Erg vervelend dat jij tussen wal en schip dreigt te vallen tijdens de overzetting van telfort naar KPN. Dat proces is een tijdje terug begonnen en we hebben praktisch alle klanten van telfort met prepaid succesvol overgezet naar KPN. Als ik jouw verhaal lees, lijkt er iet niet goed gegaan en dit wil ik graag analyseren.
Kun je je profiel aanvullen met relevante gegevens en mij een seintje geven? Dan ga ik het voor je uitzoeken.
Badge
Beste Erwin, het is al opgelost. Ik belde de helpdesk en kwam op het idee om te vragen of ik een medewerker kon spreken. Dat kon, dus ik zat niet meer vast in keuzemenu. De medewerker vertelde dat ik gewoon 'actief' in het systeem stond, al sinds zondag. Weer naar de winkel. Medewerker nummer 3 deze keer, hij logde in. Status 'beĆ«indigd'. Maar toen kwam hij op het lumineuze idee om niet meer bij Telfort te kijken, maar bij KPN. 'Actief', dus nu heb ik eindelijk de simkaart. Maar het is wel meer dan treurig dat ik hiervoor drie keer de stad in moest, omdat de medewerkers gewoon niet goed zijn geĆÆnstrueerd!!!
Oef, dat ben ik met je eens, @Kees12 . We zijn hier intern allemaal ruim op tijd geĆÆnformeerd dat dit er aan zat te komen. Ik betreur dat de medewerkers waar jij contact mee hebt gehad dit niet wisten. Mijn excuses namens KPN , hiervoor.
Ik ben wel blij dat het nu in ieder geval weer werkt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
Badge
Toch wel erg dat je tot tweemaal toe wordt afgepoeierd met een lulverhaal (wat hier boven staat verzon ik echt niet zelf) terwijl zij in het verkeerde systeem keken.
Badge
Dit verhaal krijgt nog een staartje. Maar eerst terug naar het begin. Ik huppelde op maandag dus blij naar binnen bij de kpn winkel op Vredenburg, Utrecht, met het verzoek mijn simkaart kleiner te knippen. "Nee meneer, dat doen we niet meer, u krijgt een nieuwe simkaart." "Zijn daar kosten aan verbonden?" "Ja, 30 euro. Nee geintje, meneer, u krijgt van ons gewoon een nieuwe simkaart." En toen begon het gezeur (zie boven). De volgende dag, toen bleek dat er geen oplossing kon worden gevonden, heb ik weer verzocht mijn oude kaart dan maar kleiner te knippen. "Nee meneer, dat kan niet, dan knippen we uw nummer in tweeƫn." Op donderdag eindelijk een medewerker die gis genoeg was om in het juiste systeem te kijken. "Nou meneer, u krijgt van ons gewoon een nieuwe simkaart." In de loop van de middag zag ik dat er 5 euro van mijn beltegoed was verdwenen. Nee, nu snap ik waarom je de meest basale dienstverlening als kaartknippen niet wilt uitvoeren, als de evt kosten voor prepaidklanten gewoon sneaky van hun beltegoed kunt afboeken. De kpn site vermeldt deze kosten wel, maar alleen als je online een nieuwe kaart aanvraagt. Er staat niets over deze kosten als je je bij de winkel meldt, en geen enkele medewerker heeft hier ooit iets over gezegd.
Ai, ai. Dat is bijzonder slordig. Jij hebt er genoeg ellende van gehad, @Kees12 . Dan voelt dit als een trap na. Onacceptabel. Ik sta garant voor dat bedrag en zal 5 euro beltegoed op je kaart bijschrijven. Hiervoor heb ik wel je gegevens nodig. Kun je je profiel aanvullen en hier even een seintje geven?
Badge
Gedaan, Erwin.
Dankjewel, @Kees12 . Ik heb zojuist 5 euro beltegoed bijgeschreven. Kun je in de loop van vandaag/morgen controleren of dat gelukt is. ( het kan max 24 uren duren)
Is het beltegoed bijgeschreven? Mocht dat niet zo zijn, laat het weten.
Badge
Ja hoor, volgende dag al. Netjes. Dank.
Gelukkig maar. Mocht er in de toekomst iets anders zijn, weet je mij te vinden. Wie weet kan ik je dan sneller en beter helpen.