Beantwoord

Wanneer opwaarderen voor nummerbehoud

  • 20 December 2019
  • 6 reacties
  • 235 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik woon in het buitenland en heb daarom een prepaid nummer bij jullie.. Deze moet ik 1x in de 6maanden opwaarderen en dan een berichtje mee versturen.. Ik ben nu alleen van het zomer in NL geweest en natuurlijk mijn telefoon ook gebruikt. Ik kan helaas niet meer zien wanneer ik voor het laatst ermee een berichtje heb verstuurd en wanneer ik weer moet opwaarderen. 

Nu gok ik dat het December of Januari is. Nu kom ik 15 januari naar NL dus waardeer hem dan sowieso weer op. Is dat te laat en moet ik het voor die tijd ook nog een keer doen om mijn nummer te kunnen behouden?
Kunnen jullie dit zien?

Je zal hiervoor mijn gegevens wel nodig zijn maar die ga ik natuurlijk niet op een online forum gooien.
Hoe komen we in contact? Nee bellen is geen optie voor mij. Buitenland is trouwens buiten Europa.

icon

Beste antwoord door Noordzee 20 December 2019, 13:33

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Danielle Wever 

 

Dat gaat wel lukken, je hebt bijna 9 maanden de tijd om op te waarderen (of te bellen, sms-en of mobiel te internetten). Hieronder staat meer informatie. 

 

Jouw tegoed is onbeperkt houdbaar, zolang je eens per half jaar je prepaid gebruikt (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). 

 

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. 

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc. 
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

HI @Noordzee 
aah kijk eens aan!! super bedankt.. 

Ik hoef nu dus niets te doen.. gewoon over 2 weken opwaarderen voor wanneer in ik naar NL ga!
Super bedankt!
Wens je hele fijne feestdagen!

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan Danielle👍, Ik wens jou ook fijne feestdagen zo ver van huis. 🎄🌲

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Danielle Wever, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat je al gerustgesteld bent door onze Noordzee, hartstikke fijn! Het is inderdaad zo dat je na 6 maanden bericht krijgt, en dan nog even de tijd hebt. Dus het komt in jouw geval helemaal goed hoor! 

Mocht je hier nog meer vragen over hebben dan hoor ik het graag!

Hi @Susan_ ,

Ja, want een bericht krijg ik niet omdat ik de simkaart nu niet in mijn telefoon heb. Ik moet het dus altijd zelf bijhouden.. normaal was dit super easy en was het altijd in juni en december.. maar omdat ik tussendoor in NL ben geweest ben ik van mijn vaste schema af! haha
Maar ik waardeer hem gewoon in januari op (zo ver is dat nu ook niet meer) en dan heb ik voor de hele maand dat tegoed en dat is zat voor een week ;) ) 
En de volgende waardeer ik gewoon weer in juli op om mijn nummer behoud te behouden.. Vind ik wel zo makkelijk nog.

Fijne feestdagen!

Liefs Danielle

Reputatie 7
Badge +21

@Danielle Wever klopt inderdaad.. Het kan ook helpen om het even in je agenda te noteren, in de papieren versie of in je telefoon. Dan weet je zeker dat je het niet gaat vergeten! 

 

Reageer